Scooter alarm verwijderen

IlseMarye

New Member
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een scooter overgekocht van iemand anders. Btc riva uit 2019. Zit een alarm op, alleen wordt ik er helemaal gek van. Gaat snel af, werkt zoiezo niet top, en mn accu gaat ervan leeg. Nou ben ik niet de meest technische, maar is het mogelijk dat ik dat alarm er gewoon uit kan halen? Vind het niet nodig dat die erin zit namelijk. Gewoon goed slot en thuis en bij werk staat die prima. Nou heb ik hier al even lopen zoeken. En denk ik dat ik de voorkap eraf moet halen. Maar wat moet ik dan vervolgens loskoppelen zodat het alarm het niet meer doet? En moet ik dan nog andere kabels of stekkers weer ergens terug in steken? Ik hoop dat dit gewoon een makkelijk iets is zodat ik niet hier weer geld aan hoef uit te besteden!
Post automatically merged:

Volgens mij is het dit alarm dat erin zit.
 
Advertisement - register to remove this

Als ik deze advertentie goed bedrijp is het installeren van dit alarm op scooters die erop zijn voorbereidt een kwestie van de connector insteken dus verwijderen is dus ook alleen maar en kwestie van de stekker gewoon lostrekken neem ik toch aan.
 
Elk alarm heeft z'n eigen aansluitingen, vooral als er extra functies aan gekoppeld zijn. Maar de belangrijkste is de voedingsspanning. Die komt altijd, direct of indirect, van de accu af. Sommige alarmen hebben daarnaast nog een back-up (batterij) voor het geval de voedingsspanning wordt afgekoppeld (door de dief). Als het eenvoudig is aangesloten, dan zou je bij de accu kunnen kijken of daar 2 extra draden (met een oogje) zijn aangesloten. Is dat het geval dan is dat hoogstwaarschijnlijk de voeding van je alarm. Haal je die los dan zal het alarm niet meer werken. Is er een back-up dan zal het waarschijnlijk nog een dag of misschien 2 dagen op een back-up batterij werken, maar daarna is hij dan toch "dood". Het kan ook zijn dat de voeding niet vanaf de accu is gepakt maar bijvoorbeeld vanaf de zekeringkast. In dat geval zul je meer moeten openhalen om te zien waar het alarm de voeding vandaan haalt. Het is misschien niet meteen de oplossing, maar je hebt een begin om naar te gaan zoeken.

En zoals Sparky aangeeft kan het ook een plug zijn die scooter gerelateerd is. Dan moet je inderdaad naar die plug opzoek.
 
En zoals Sparky aangeeft kan het ook een plug zijn die scooter gerelateerd is. Dan moet je inderdaad naar die plug opzoek.
Ver te zoeken hoef je niet, als je de foto van de link bekijkt, moet deze plug zich binnen een straal van minder dan 20cm bevinden want langer zijn de aansluitdraden niet.
 
Tenzij ze verlengd zijn. Ik hou me eigenlijk nooit aan de standaard kabellengtes als ik besluit een onderdeel ergens anders te plaatsen dan door de lengte van de kabeltjes door de fabrikant bepaald is. Ik heb een vergelijkbaar alarm (zonder extra functies) ingebouwd en dat zit dus echt niet binnen de standaard kabellengte ingebouwd en dus op een heel andere plek. Maar indien standaard zou het inderdaad wel moeten kloppen.
 
Last edited:
En als ik het goed heb , hoort er als deze aan de kabelboom , met de orginele connector van de kabelboom , gemonteerd is , een tegen stuk bij wat een door verbinding maakt
Post automatically merged:

Kijk bij 1.32 min daar zie je het tegen stuk
 
56EC6B7F-CFC0-4BF0-B5A9-50F1B38D2712.jpeg45AC8DFD-5388-416F-98F6-0CC61CD38E2D.jpeg
Post automatically merged:

Maar welke moet ik dan precies loshalen? Heb momenteel het gedeelte dat geluid maakt wel al eruit getrokken wat al iets scheelt. Maar welke stekker moet ik er nou nu uittrekken? En moet het dan nog ergens terug in worden gestoken of gewoon los laten hangen?
Post automatically merged:

17C23979-FA25-4ECB-8603-B13BE858912D.jpeg
Post automatically merged:

Ik denk zelf deze. Maar moet dan de kant van de stekker of hoe je dat wilt noemen van de scooter zelf nog ergens terug in? Of haal je het los en laat je het los hangen?
 
Last edited:
Back
Top