schade aan scooter wordt niet vergoed

lokjeffrey

Well-Known Member
Hoi,

Ik zit met een probleem. Een paar weken geleden heeft een kind van 2 jaar oud mijn scooter om laten vallen, welke niet op een standaard stond maar tegen een lantaarnpaal aan leunde. De vader van het kind heeft zijn telefoonnummer achtergelaten en zei dat zijn verzekering het wel zou betalen. Nu heeft hij tegen zijn verzekering gezet dat de scooter zeer onstabiel stond en dat de scooter met de geringste aanraking omviel. Ik ben echter van mening dat de scooter wel degelijk stevig stond en een getuige heeft gezien dat het kind erop aan het klimmen was. Zijn verzekering wil het dus nu niet vergoeden omdat ze vinden dat die man niet aansprakelijk was voor de schade maar ik. Nu is mijn vraag of ik in mijn recht sta en wel degelijk vergoeding moet krijgen, en zo ja, hoe ga ik dit voor elkaar krijgen?

Mvg Jeffrey

Ps. Ik wist niet zeker in wel forum het moest dus heb ik het bij regelgeving en wetten gezet
 
Advertisement - register to remove this

Maar een verklaring tegenover wie dan? Want ik heb de politie er toen nie bijgehaald omdat hij zn telefoonnummer zo netjes gaf, stom achteraf.
 
lokjeffrey said:
Maar een verklaring tegenover wie dan? Want ik heb de politie er toen nie bijgehaald omdat hij zn telefoonnummer zo netjes gaf, stom achteraf.
De man heeft een verklaring aan de verzekeringsmaatschapij gegeven, dat jou scooter daar onstabiel stond. Als jij een je getuigen nou verklaren dat dat niet zo was, en dat het kind op de scooter klom, sta je sterker. Dat lijkt mij het meest logische.... verklaring aan de politie weet ik niet wat je daarmee wilt bereiken?
 
politie komt daar niet eens voor.... dat doen ze al lang niet meer...

Heb je geen rechtsbijstand? Dat zou behoorlijk helpen.

En ja, je zal die getuige op moeten geven op jouw schadeformulier.
 
Nee, ik heb helaas geen rechtbijstand. En ik neem aan dat je gewoon zo'n schadeformulier bedoelt van de dealer van iets van €45 toch? En moet ik dat dan opsturen naar de verzekering van die man, want ik heb ook het adres en telefoonnummer van zijn verzekering. Of moet ik het aan die man geven.

Mvg Jeffrey
 
lokjeffrey said:
Nee, ik heb helaas geen rechtbijstand. En ik neem aan dat je gewoon zo'n schadeformulier bedoelt van de dealer van iets van €45 toch? En moet ik dat dan opsturen naar de verzekering van die man, want ik heb ook het adres en telefoonnummer van zijn verzekering. Of moet ik het aan die man geven.

Mvg Jeffrey
Ik denk dat jij het nu over het taxatierapport hebt. Een schadeformulier kost in ieder geval geen €45.
 
wat een bullshit!!
al stond dat ding onstabiel, als niemand eraan ahd gezeten was hij gewoon blijven staan toch?
gewoon vanaf blijven, en die pa moet niet zo lopen naaien, maja je hebt van die mensen, hier kan ik me wel zo boos om maken!!!
maja igg, ik zou contact opnemen met zijn verzekering en het fijne ervan uitleggen.
dan hoor je wel van de verzekering hoe nu verder.
hoeveel schade was er trouwens?

Gr, Jarenk0
 
Mn linker stuurknopunit is kapot, moet vervangen worden. Er is een ophangpunt van mn onderkap kapot dus die kap moet ook vervangen worden. Voorkap zitten krassen op, dus die moet gespoten worden. En de bevestiging van mn zadel aan mn helmbak is kapot, dus er moet een nieuwe helmbak komen. Bij elkaar €350. originele onderdelen zijn nou eenmaal duur. Verder snap ik ook niet wat die man loopt te zeiken want hij heeft gewoon een goeie verzekering en zn premie gaat er ook niet van omhoog ofzo.
Maar die vent had dus gedacht dat het maximaal €100 zou zijn, maar toen hij hoorde van dat bedrag (wat ik overigens heel netjes heb uitgezocht) krabbelde hij terug. En nu vind hij ineens ook nog dat hij niet aansprakelijk was en heeft zn verzekering dus dat ook mooit verteld. eikel...
 
Last edited:
Back
Top