rolletjes + trekveertjes

Status
Not open for further replies.

enrico

"THE MAN"
Maken andere rolletjes en trekveertjes echt zoveel uit als beweert wordt (qua trekkracht natuurlijk)??? En hoeveel kosten trekveertjes eigenlijk en duurt het lang om ze erin te gooien (samen met de rolletjes)???

de maz,
 
Advertisement - register to remove this

rolletjes maken alles uit voor de afstelling van je scoot dus ook trekkracht, trekveertjes kosten keen kl**te maar je moet wel je koppeling eraf halen (by dealer: tijd = veel geld)

De rolletjes kosten minimaal f25,- wel weer die vario erafhalen....

waarom dit eigelijk trekt je scoot zo slecht dan
 
De koppeling kan je er ook afhalen met een specaile tang. Alleen is het k*t om de trekeveren er in te zetten.
Ik had de koppeling van me ouwe scooter eraf gehaald en had naar de dealer gebeld of ze de trekveren erin wouden zetten. Ik er naartoe gaan en de nieuwe trekveren werden erin gezet. Helemaal gratiz en voor nikz!
Kan je ook proberen.
 
marcel blablavuurvos: De rolletjes kosten minimaal f25,-

wat voor rollen heb jij?? vergulde ofzo? ik krijg leovinci rollen voor 16 gulden nog wat
 
Ruud: Die van Leovinci vind ik niet goed, want ze waren heel snel versleten.
frown.gif

Koop liever die rollen van Malossi. Die zijn goed! Slijt niet zo snel en trekt er snel mee op!
smile.gif
 
Rolletjes van Malossi heb ik zelf ook, ik ben er niet overdreven over te spreken, hoor. Na 2500 km zaten er al slijtplekken op. Ik heb 6,9 gr Malossi + Nr-x + 2G Evo koppeling.

Giannelli rolletjes (29,95) zijn de beste die ik ken, die zijn echt hard en slijten nauwelijks!

Greetz.
 
Ja scoot trekt slecht want rolletjes zijn versleten en wat zou het ongeveer kosten als ik het bij mijn dealer laat doen ong 100 piek of zo of is dat teveel???
 
Kan je beter vrienden zoeken met verstand van scooters. Die doen het wel gratis voor je. Dealer naait je waar je bij staat in de meeste gevallen.
BTW, het is niet zo moeilijk om de rollen te vervangen.
 
Raaaaah, ja, VEEL te veel!!! Je moet gewoon voor die zaak je carterdeksel eraf halen, vragen of een of andere gast daar ff die moer los wil draaien, koop Daar rolletjes (zijn zij ook blij). Vraag of ze die moer ff aan willen draaien, rest draai je zelf vast. Klaar is kees!!!

Nooit betalen dus!!!

Greetz.
 
Ja maar inverband met de tijd, ik kan het zelf ook wel alleen ik vroeg me eigenlijk af hoeveel het bij de dealer zou kosten, dus het zou onder de 100 moeten kosten volgens jou bart??? (p.s bij mijn dealer kan ik er zelf bij blijven en kijken hoe lang het duurt en zo en ze belazeren me opzeker niet) Hoeveel zou het volgens jullie dan moeten kosten???
 
Hooguit een geeltje geven. Als je bij een dure dealer bent vragen ze f 100,- per uur, maar gemiddeld f 80,- per uur. Ze zijn er ongeveer een kwartiertje mee bezig.
 
TP rolletjes vin ik een van de beste, maar hebo roels
trekveertjes is makkelijk, zal ik het ff uitlegge?
1 sloop je carterpan open
2 je hebt natuurlijk al een koppelings sleutel van buzetti gekocht en die zet je op je koppelings huis, deze draai je met een dopsleutel open
3 je hebt nu de koppeling en poelies in je handen, zet de binnenkant van de buzetti sleutel om de grote moer die op je koppeling zit
4 sla met het uiteinde van de sleutel op de werk bank terwijl je de poelies in je handen houd
5 hij is nu los, nu moet de poelies op de grond leggen en de moer verder open draaien, doe dit voorzichtig want op een gegeve moment is ie los en schiet je drukveer omhoog
6 ok, de koppeling is nu gescheiden van je poelies
7 de oude trekveertjes wip je eruit met een punt tang of iets dergelijks
8 nu komt er iets raars, ik zat eerst vet te kutten met de nieuwe veertjes maar toen zag ik de veer van me middenbok liggen, deze klemde ik aan de ene kant in de bankschroef, aan de andere kant haakte ik hem in een van de trekveertjes, en je moet het veertje natuurlijk wel in je je koppeling haken en dan trekken aan je koppeling, die kut veertjes zijn vet sterk maar hij rekt nu uit, houd in je andere poot een waterpomp tang, trek het veertje net zover uit tot ie boven het gaatje hangt, en dan duw je hem met de waterpomp tang erin.
ok, klaar, nu het/de andere (1/2) veertje/veertjes erin

koppeling er weer in enzo en klaar ben je
 
Trekveren zijn op me oude scoot gratiz erin gezet en de rollen doe ik altijd zelf.
tIM: Ik ga dan uit van de dealers waar ik altijd kom.
 
haha, bij mij hebben ze een hele nieuwe vario er zo in gezet .... ong 15 minuten werk gehad

Ik heb gewoon gezegd dat ik ze bij hun had gekocht, en dat
het niet past. Dat moesten ze controleren want zoiets moet de fabrikant meteen weten
(ze pasten wel maar ging er niet zo relaxed in, dus als de variateur kapot ging bij het rijden kan ik hun de schuld geven), dit alles voor 5 euro :D
 
Last edited:
Deze topic is 2 jaar oud, waarom ga je dat in godsnaam uit de sloot vissen?:( |( :|
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top