Quist racing zip

Pepijn#205

Well-Known Member
Ghallow doar sijn wu weerr!!!

Sommige/de meeste zullen mij (pepijn quist) wel kennen van die champagne kleurige zip sp98.

Maargoed, om een lang verhaal kort te maken. Een maat van me genaamd Jasper Mierop rijd ook sbo namelijk in de scooter special klasse.
Hij reed op Meppel nog met een wit derbi vamos frame met een zip blok eronder maar omdat oa ik het maar een gevaarlijk ding vond maar het volgende aangeboden.
Ik heb onwijs veel zip onderdelen liggen, dus mijn aanbod was om een nieuwe zip op te bouwen en daar zijn blokje onder te hangen.
Leek ons het meest logische aangezien ik de spullen toch had liggen en Jasper financieel ook niet verschrikkelijk ruim zit om weeer wat anders en misschien wel beters te gaan bouwen.

Dus: rijwielgedeelte etc = van mij Blok en kapwerk = van Jasper

Foto van het witte frame waarmee hij op Meppel reed:
35btw07.jpg


Die behoort nu tot het verleden :) zithouding was ook verre van perfecto want echt aan de grond houden lukte ook niet.

Nu over op de bouw van de Nieuwe zippa+pippi+

Allereerst pakte we 1 van de type 1 frames die ik nog had liggen. En deze is Jasper met de slijptol gaan bewerken.
6gcyed.jpg


2pobm2h.jpg


Ondertussen had ik het voorvorkje, binnenkap en de buddybak al een beetje aangepakt.
2qvfspk.jpg


Toen het frame goed verslepen was en we wat dingen hadden aangepast heb ik het frame laten stralen en Jasper heeft het toen even matzwart gespoten.
Ook gelijk even een zadel gepakt, namelijk het zadel waar ik vorig seizoen mee reed.
sbngx1.jpg


Beestje moest natuurlijk wel op wielen kunnen staan, nu was ik naar de oldtimer bromfietsbeurs geweest en op de terug weg heb ik dit uit Nieuwegein meegenomen.
2wqv2mh.jpg


De velgen worden ook matzwart en de bedoeling is (als er tijd voor is) om ze nog af te draaien op dezelfde manier als mijn 5 spaaks velgen.
Ook waren er nog degelijke banden nodig. Ik had nog een ML50 liggen die erg breed is, en ik heb nog een nieuwe Deestone bij Fred Motoren gehaald.

Check verschil x| :W
6s9ro2.jpg


Toen in een paar dagen tijd de velgen even gespoten en banden erom gelegd en het meeste montage klaar gemaakt.
Vandaag (zondag) zijn we dus ook maar gaan bouwen :)

Alleen liepen we al snel tegen een probleem aan, we waren 1 kogellager (de kogel zelf) kwijt die in het voorwiel moest. Ehmzz.. en aangezien het zondag was/is waren de winkels dus ook dicht.
Dusja toen maar opzoek gegaan in de schuur naar iets wat we konden gebruiken aangezien we niet veel tijd hebben voor de x-days.
Toen kwam ik op het geniale idee om een krukaslager te pakken aangezien mij wel leek dat er dezelfde maat kogels in zaten en die door te slijpen.
Zo gezegt, zo gedaan :) en de kogels bleken exact dezelfde maat te zijn. Dus velgje in elkaar gezet en draaid als een zonnetje :W

Foto van ingeslepen krukaslager. :p
28s9945.jpg


Maargoed na wat klussen en onzin uithalen stond al snel dit voor onze neus:
2qvavlg.jpg


En daar waren we we blij mee :D dus even mee naar buiten gesleurd en wat foto's gemaakt.

15mflo2.jpg


En samen met men andere zip.
98r9tf.jpg


Er komen kappen op, nieuwe sp98 kappen en deze worden gespoten bij een spuiterij. Alle kappen worden of zijn reeds nieuw aangekocht bij Fred Motoren.
Achterkap en zijskirts liggen al klaar en komende week woensdag komt ook de voorkap binnen.

Ook komt er nog een 15cm verlengd subframe onder, deze was alleen nog niet klaar. Dus daarom een std subje eronder gehangen aangezien het de bedoeling is om deze zip mee te nemen naar de go-fast Xdays.

update: 23-6

Het is al weer even geleden sinds het laatste bericht, dus ff snel update'tje.
We zitten nog steeds op de voorkap te wachten, er was namelijk perongeluk een sp2000 voorkap binnen gekomen bij FM ipv sp98 dus die komt hopelijk van de week binnen.

X-days en demo sluiskil achter de rug, goed gereden en vooral gezellig gehad. Hier staat nog wat meer over in een post. In sluiskil op de bank geweest want ik was namelijk nogal benieuwd naar de pk's. Er kwam een score uitrollen van 16,0 pk, we hadden meer verwacht maar de grafiek was iig wel strak en zeer constant. (ik zal de grafiek van de week nog ff posten). maargoed op de baan reed de zip echt super goed. Ik heb ook nog naast een zipje gereden met 22pk en naast een BB en daar bleef ik soms strak naast rijden.

2gxk48i.jpg


Toen Zoetermeer, ik was zeer benieuwd naar een tijd op 150 meter, wist namlijk dat ik op 125 7,4 reed ofzo. (op sluiskil iig) dus 4x gereden. 3x ging de zip nog een beetje zweven. 1x heb ik hem compleet aan de grond kunnen houden. Mijn snelste tijd was 7,8s met een eindsnelheid van 105km/h.
Zeer geslaagd dus!

ofwrgn.jpg


We waren eigelijk wel een beetje verbaasd want de bankscore was niet echt hoog maar op de baan is rijd hij echt goed. En dat met een deze inlaat en uitlaat, want die zijn ook niet egt geweldig.

Dus nu weer even sparen voor andere inlaat en uitlaat.
Verlengde subframe is klaar. die komt er waarschijnlijk van de week onder en dan kijken wat kloosterzande te brengen heeft.

--------------------------------------------------------------------------

Update (Pepijn)

Zoals op Kloosterzande al te zien was zit het verlengde subframe eronder. Inmiddels ook bij Fred Motoren een voorkapje kunnen scoren (many thanx to Barry:love:).
Jasper heeft een sponsering kunnen regelen bij een autospuiterij en daar zijn de kappen wit gespoten :) op de foto's zit mijn koplamp unit er even in, maar jasper moet nog een eigen unit + achterlicht kopen in de toekomst.
Mijn eigen kappen.. zijn hoop ik zsm klaar zodat er 2 witte zipjes binnenkort zijn :)
Ook is er een Koopmans dpr gescoord bij Tinne wat op hopelijk wat betere tijden resulteerd :)

Genoeg geluld!! foto's!!!
swqsk8.jpg


qn5miv.jpg


En hier met Jasper himself erop na het testrijden :)
nwx2e1.jpg


Morgen vind de GP van Middelharnis weer plaats en hier zullen we beide + mizzle en een hoop andere aanwezig zijn :)

Update 11 augustus (jasper onder pepijns account)
heb aantal mooie foto's van de gp gevonden:

Ik + mizzle aan het blazuh!
91faqo.jpg

Ik + mizzle ereronde:
261hmww.jpg

Ik + zip uitleven bij de ereronde:
34t3cyb.jpg

Met dit als resultaat (de volgende dag):
2exbi1e.jpg

Gegroet weer!

Setup:
Mhr speed 6t voet+hemd afgedraaid Quist tuned
Zip ac 100mm carter Quist tuned
Mhr rhq 80mm krukas
Mhr over-range
Mhr primaire vertanding
Mhr vl dinges membraan
Hpi binnerotor
Koopmans Dpr
25mm dellorto carburateur
24-28mm schuin spruitstuk

Etc etc :)

Gegroet Jasper & Pepijn

Thanx to:

Bosman & Kalis (Spuitwerk)
Schavicast (straal werkzaamheden)
Pieter Smitshoek (banden erom/eraf)
Schoonpaps:) (las/draai werkzaamheden)
Quist racing (sponsering/bruikleen van rijwiel gedeelte en aanpassen van cater etc)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Eerste reactie :W

Ziet er goed uit peppijn! Ziet er erg licht uit 8)

Zie je wel op het kinderfeestje van Danny, neem je vriendin ook gezellig mee, dan heeft mijn vriendin ook iemand om mee te lullen :p
 
Joo Kees, thanx!

Mijn GF komt ook gezellig mee naar danny zijn feestje :W en ze gaat ook mee naar de x-days :W dus komt wel goed :p

Geen idee wat de zip weegt, maar hij is wel lichter dan de andere zip denk ik. Mja eerst even netjes afbouwen en het blokje eens leuk afstellen :)
 
ziet er netjes uit en gaat zeker wel wat worden or.
jasper volgende keer beter uitkijken met de slijptol ej was wel mooie actie :winner: spreek je nog wel

succes er mee
 
Ziet er erg goed uit :)
Ik heb dat rare ding niet gezien op meppel :eek: wat een hok zeg :p
Ziet er erg netjes en verzorgt uit
dit is er weer 1 die ik ga volgen :p
 
die had jasper warschijnlijk nog liggen (heb nog wel een28mm stage6 liggen!)

leuke zippa!

Pep: Wil je voor mij ook een zip bouwen? O-) :7 spreek je nog over vrijdag!
 
Last edited:
Thanx namens mij en Jasper!

@Michel, de kappen worden wit. Maar niet wit wit zoals wit normaal is ;)

@Maarten, Thanx man!

@job-jan, geen idee wie je bent maar je zal vast Jasper wel kennen. Gheghe ja en de dokte aan mij vragen of ik zijn vinger top even tegen de rest aan kon houden zodat hij kon hechten. Ging ik zelf ook nog eens bijna out+pippi+

@Katwijk, Tof om te horen dat je hem gaat volgen:W Eerst even as vrijdag ff snel nog een voorkapje halen, en dan gaan we weer verder met het blok netjes af te stellen. Op Meppel nog niet echt een spectaculaire tijd neergezet omdat de koppeling veel te vroeg aanpakte en hij errug veel last had van wheelies. Nu met de zip die ook nog 15cm verlengd word moet hij hier geen last meer van hebben en ik heb er vertrouwen in dat er nog een redelijk snelle tijd uit komt rollen.:)

@Oscar, ehmz geen idee eigenlijk :p ik had dat setje nog liggen en Jasper kon het voor weinig overnemen.
Ik heb ook nog een 28mm d-slide liggen, misschien dat we deze nog testen. Maar moet zeggen met de dellorto loopt hij echt niet verkeerd, het is alleen klote met afstellen ivm sproeiers ed.

@Mizzle, ik wil wel een zip voor je bouwen hoor:W heb ehmz nog steeds errug veel liggen :p we bellen wel ff over vrijdag!
 
word nice pep, de sprinter handel in het ruige dirksland :nerd:

zie je vrijdag, goed om te lezen dat mijn vriendin niet de enige is die mee komt :p
 
Kees neemt zijn vriendin ook mee :W

Heb voor de rest nog genoeg onzin staan :p zal 1 deze dagen wel even een leuk filmpje uploaden van toen we ons tussendoor verveelde:W namelijk van een scooter van me volgas, zonder v-snaar en MET methanol, thinner en benzine in de tank. (zonder olie uiteraard:p) Gheghe..
 
Vet ding peps en jasper!

ik hoorde pas geleden er wat over maar ziet er goed uit!

spreek je binnekort pepsi

ps:eek:ver tijdje mischien even sprint dagje maken in dirksland, ben er aleen mischien niet bij met de GP want zit weer in buiteland!als ie klaar is en je hebt zin om hem mee te nemen ? moet je maar laten weten

spateurss
 
@Your, komt goed:W vorig weekend al met danny (phantom) in de polder wezen blazen:D
Op de GP kan ik denk ik niet met de zip rijden ivm geen vering en het verlichte frame.
Dus ehh ik wil je slider wel meenemen hoor en ff rondje op cruizen:W
Spreek je snel! laat even weten als je in NL ben!

@Yordi, ik zou zo niet zo weten waarom er persé een ander inlaatje op zou moeten? Ik heb nog wel een 28 oko liggen, en kan altijd nog getest worden. Maar voorlopig blijft de dellorto erop aangezien deze ook prima werkt.
Thanx voor de rest :W
 
peps
als ik meer weet waneer ik spullen terug krijg van verchroomer en van robin enz enz laat ik het je weten , en umzz jah ken je opzichg wle rondje blaassche
hahah kwa tijd in Nl zik beetje krap hahah

we bellen van de week wel even.

waneer gaat deze ziperd op de bank ?
 
Ik heb ff ingelogd op pepijn z'n account en ff wat nieuws in de beginpost gezet.
De bankuitdraai post ik van de week nog ff.

x-days ook weer achter de rug, leuke dag, goed kunnen testen, dit was namelijk de eerste keer dat er met die frame werd gereden en de koppeling was iets anders afgesteld. De zip vloog aardig, ik weet alleen geen tijd, maar dat intreseerde me daar ook niet zo veel, we hadden iig een gezellige dag.

Sluiskil ook een geslaagde dag, aardig gereden, zip reed 7,4 ofzo op 125m.
Op de bank geweest, 16,0 gescoord. we hadden meer verwacht maar de grafiek was iig wel strak en zeer constant. (ik zal de grafiek van de week nog ff posten). maargoed op de baan reed de zip echt super goed. Ik heb ook nog naast een zipje gereden met 22pk en naast een BB en daar bleef ik soms strak naast rijden.

Toen Zoetermeer, ik was zeer benieuwd naar een tijd op 150 meter, wist namlijk dat ik op 125 7,4 reed ofzo. (op sluiskil iig) dus 4x gereden. 3x ging de zip nog zweven. 1x heb ik hem compleet aan de grond kunnen houden. Mijn snelste tijd was 7,8s met een eindsnelheid van 105km/h.
Zeer geslaagd dus!

We waren eigelijk wel een beetje verbaasd want de bankscore was niet echt hoog maar op de baan is rijd hij echt goed. En dat met een deze inlaat en uitlaat, want die zijn ook niet egt geweldig.

Nog even wachten op voorkap, dan laten spuiten.
Dus nu weer even sparen voor andere inlaat en uitlaat.
Verlengde subframe is klaar. die komt er waarschijnlijk van de week onder en dan kijken wat kloosterzande te brengen heeft.

Later Jasper, (en pepijn natuurlijk)
 
Jasper, jammer dat ik er niet bij was op Zoeter.. maar aan je tijd te horen liep het dus erg goed! *D

Btw: jij rijd ook @ GP Middelharnis?

Spreek je! :*
 
Back
Top