Quist racing speed zip (motorkenteken)

Heb hem normaal ook echt altijd bij me vandaar ook totaal niet bij stil gestaan of ik hem niet vergeten was. Denk ik m'n blijheid dat ik m'n theorie gehaald had per ongeluk aan het certificaat laten hangen :p
 
Ik had dat probleem van de catalogus waarde ook. Ik heb simpelweg de nieuwprijs in Duitsland in 1998 (dmark) omgerekend naar euro, daar ging het vrouwtje achter de balie mee accoord 8P

Mooi dat het gelukt is, ze hebben de wielbasis toch wel opgemeten hè :O
 
Ik vond alleen een Australische prijs a 2500 dollar, omgerekend 1935 euro.. 185,70bpm - 74% korting ivm historische korting.. kwam ik op 48,- euro :)

Moet zeggen dat ik het hele ''proces'' wel redelijk onduidelijk vond zo voor de eerste keer, bij elke balie wachtte een verrassing op me :p
 
Arne, nee hij checkte het framenummer en klaar was ik. Wielbasis stond al wel vermeld in de documenten maar is niet nagemeten.

Tom, 1 deel kentekenbewijs ((bij zware motoren zijn het er 2) en de cvo ofzo, papier waar alle voertuig specs op staan. En m'n rijbewijs haha :p
 
Dat lukt niet, ze nemen de gegevens uit cvo over. Over twee- of viertakt staat trouwens niets op je kentekenbewijs, tenzij hij als Zip100 4tempi gekentekend is, maar zo slim zijn ze meestal niet.
 
Voor zover ik weet staat dat ook niet op het kenteken vermeld, moet ik even afwachten wanneer ik de papieren binnen heb.
Heb nog wel gevraagd of ik er zo een 2 takt blok onder kan/mag hangen, mag wel maar dan moet hij opnieuw gekeurd worden ivm typegoedkeuring (als je het heel officieel wil doen).
 
Leuke plannen. Ik wil ook graag een zip 100 of 125 invoeren en dan een hexagon blok eronder zetten. Maar ze zijn nogal moeilijk te vinden. Heb je nog tips waar ik zo'n zip kan halen?
 
Op Mobile.de staan er altijd. Ooit een Malossi Zip SP98 180cc op motorkenteken zien staan. Heb nu nog spijt :p
 
ja zoiets zou ik ook willen. Ik heb mijn zip al met hexagon blok. Is het mogelijk om de scooter via de rdw op Motorkenteken te krijgen?
 
Neen. Heeft typegoedkeuring als bromfiets, kun je geen motorfiets van maken. De zoekfunctie zal je waarschijnlijk nog 3.239 topics geven waar dat nog iets uitgebreider in onderbouwd wordt.

Aan de topicstarter: Gaaf ding, ben benieuwd wat 't eindresultaat wordt! Kleine tip nog: Ik zag dat je het oorspronkelijke motorblok wil verkopen, dat zou ik niet doen. Stel dat er ooit nog een motor-apk ingevoerd wordt, ga je het moeilijk krijgen als je die niet meer hebt.
 
Wegens andere plannen en meerdere andere projecten die ook nog genoeg geld (gaan) kosten mag er een slotje op dit topic.

De Zip is verkocht en gaat goed gebruikt worden! (ombouw naar 70cc 2 takt)
 
;) Tom.

Ben natuurlijk bezig met de dragracer waar de nodige euro's in verdwijnen, puch N project loopt ook nog en zelf dat kost ook wel redelijk wat geld.. en over 2,5 week afrijden voor mijn motorrijbewijs en dan moet er ook wat leuks komen natuurlijk!

Maybe in de toekomst nog een zip halen maargoed, heb nog plannen zat :p
 
Wel aan zitten denken ja, maarja puchrijdend nederland is over het algemeen knakenvolk die niks te besteden hebben. Nu verkopen zou zonde zijn!
Moet alleen nog krukas + lagers, blok opbouwen, frame ligt bij de spuiter en dan opbouwen namelijk.

Maar vanmiddag is mijn auto kapot gelopen, dus een motor zit er ook voorlopig even niet in :(
 
Back
Top