Quist racing speed zip (motorkenteken)

Pepijn#205

Well-Known Member
Nou ik dacht het is nogal rustig in het project gedeelte.. ik zal maar weer eens een topic aanmaken van m'n nieuwe project :)

De meeste kennen me hier wel ondertussen, 3 jaar sprints gereden bij de sbo, dragracemotor etc.

Nu zit het zo, ben gestopt met sprinten aangezien ik het niet meer de moeite vond heel NL door te rijden om daar een paar sprintjes te trekken en had geen zin zoveel geld uit te geven zodat ik echt voorraan zou rijden. Zodoende stond mijn sprintzip alleen maar in de schuur en werd er af en toe maar mee gereden bij een sprint of demo... Dat moet anders kunnen dacht ik! :W

In Duitsland en Engeland zijn er Zip 2000 100cc en 125cc motorscooters die je dus ook op NL kenteken kan krijgen.. en aangezien ik ook bijna mag afrijden voor mijn motorrijbewijs... ben ik Ebay maar in de gaten gaan houden.
Ca 2 maanden geleden op een Ebay veiling wat gaan bieden en de volgende dag was ik eigenaar van deze Zip 100 motorscooter :) Deze ben ik toen vlak bij Frankfurt op wezen halen in een weekend.

Niet heel goed te zien maar het is natuurlijk de achterste scooter:
534701_336967779684505_100001138578159_933271_1810960739_n.jpg


Hier nog een filmpje toen ik hem net uit de bus haalde toen we thuis kwamen, je kan er echt geweldig wheelies mee maken :p
http://youtu.be/HNXFnllD2K4

Aanstaande maandag ga ik ermee naar de RDW om hem in te voeren wat hopelijk zonder gezeur ook gaat lukken.

Dan gaat deze zip uit elkaar en in onderdelen weg op het frame en wat kleine dingen na.. om vervolgens opgebouwd te worden als Zip sp 2000 ''circuitscooter'' (wel met verlichting en helaas spiegels ivm regels)
Dit weekend ook bij een sp98 kijken voor de juiste onderdelen, monovoorvork, velgen, 2 takt blok waarmee ik de sp2000 ga opbouwen.

Setup idee:
-Speed 7T en de rest zegmaar
-Malossi remmerij
-TT91/92 banden
-Rs24/10 vering
-Aim datalogger
Etc

En uiteraard nieuwe zwarte binnenkappen en nieuwe buitenkappen, gewoon origineel Piaggio welke ik laat spuiten.

Het is nu nog even meer tekst dan foto's etc maar ik hou hem gewoon bij net als mijn andere projectpagina's dus komt eraan :)

Dit gaat natuurlijk wel een grap worden! Legaal met de zip de snelweg op, zal wel een hoop aan de kant gezet worden ben ik bang voor haha :p

Greetz, Pepijn
 
Advertisement - register to remove this

Leuk project hoor, zat ook een tijdje te zoeken voor een dergelijke Zip met soortgelijke plannen. Ooit.. :p Succes!
 
Anne, in nederland zijn ze niet of heel slecht te vinden. Kan je het beste uit Duitsland halen.

Tim, hahah groot gelijk! bij mij was het meer een ''ooit als ik er tegenaanloop...'' idee, maar had een beetje per ongeluk die veiling gewonnen dus ging iets sneller als verwacht.

Het is gewoon leuk voor erbij :)
 
ook eens wat anders dan een 7T zip :p

ik ben benieuwd!

ook interresant hoe het gaat met het invoeren , hoe makkelijk dat wil met zo'n ding misschien.
 
Arne, deal!

Melf, haha het zit zo. Dacht eerst om een 2fast blok op te bouwen maar aangezien ik de malossi cilinders een stuk betrouwbaarder vind word het een speed cilinder. Wel gewoon de 70cc (kan ik altijd een x het circuit op met oude kappen ;)), de 77 en 86 heb ik geen ervaring mee.
 
86 Blijft het prima doen, zit wel behoorlijk freeswerk in dacht k;)

In jou geval zou ik een 86 nemen, lager toerental, meer koppel, meer vermogen, alles:p

Fuck dat circuit joh, wedden dat je dat toch niet gaat doen:p?
 
Oscar, haha nou het is wel de planning om een keer het circuit op te gaan hoor! waarom niet :) Begreep inderdaad van verhalen dat er in de bigbore cilinders aardig wat freeswerk zit voordat het fatsoenlijk loopt. Dit weekend (hopelijk) kan ik een sp98 ophalen waar al een heel net blok ondervangt vandaar ;)

Hugo, Hahha ja inderdaad! ik rijd er nu mee met een bromfietsplaatje als ik boodschappen ga doen, open helmpje op, spiegels, topkoffer.. scoor geen punten bij de 16 jarige sletjes zo haha
 
Wel cool om op die manier te gaan "motorrijden". Zipjes lenen zich hiervoor ook ideaal natuurlijk :D.

Ik ben benieuwd pep ;)!
 
nou , helemaal legaal is dat ook niet :p

het grappige is wel dat als het zelfde scootertje als 45km op papier staat dat het volgens de politie LEVENSGEVAARLIJK is om zegmaarwat 80km'h mee te rijden , is het zelfde ding een motorscooter kan het opeens wel :*

zelfde als een Aerox 100 , die notabene een trommelrem achter heeft , terwijl de bromfietsversie schijfremmen achter heeft haha!!

voor op het circuit maakt het weinig uit natuurlijk , maar zelfs met een std motorscooter zou je je ook prima kunnen vermaken op het circuit :)
 
nou , helemaal legaal is dat ook niet :p

het grappige is wel dat als het zelfde scootertje als 45km op papier staat dat het volgens de politie LEVENSGEVAARLIJK is om zegmaarwat 80km'h mee te rijden , is het zelfde ding een motorscooter kan het opeens wel :*

zelfde als een Aerox 100 , die notabene een trommelrem achter heeft , terwijl de bromfietsversie schijfremmen achter heeft haha!!

voor op het circuit maakt het weinig uit natuurlijk , maar zelfs met een std motorscooter zou je je ook prima kunnen vermaken op het circuit :)

Eigenlijk niet over na gedacht maar zo erg waar haha!:p.. Rare wetgeving/politie beleid..
 
Melf, als ik me aan de regels hou dus gewoon verlichting, werkende knipperlichten, claxon, spiegel('s) en niet te veel lawaai.. Wat zou er niet legaal aan zijn op het feit na dat het een 2 takt word ipv 4 takt maar dat moet ik nog even navragen maandag bij de rdw hoe dat zit.

Standaart is het niet heel bijzonder hoor, rijd en trekt aardig door dat wel maar bij de 80/85km/h (standaart) is het een end gebeurd dus zo spannend is dat niet op het circuit.
 
ja , maar lawaai gaat ie wel maken :p

maar ik neem ook aan dat je maar zoveel % meer vermogen mag hebben dan std?

alleen op het rechte stuk zal het wat saaier zijn , maar in de bochten wil dit wel lekker :)
 
fijn projectje, ik zat er ook wel eens al aan te denken om een zip op kenteken te maken maar door de belgische wetgeving is dit niet mogenlijk helaas omdat dit nooit in belgië is ingevoerd geweest.
Veel succes en weer leuk om er nog een legale sprinter erbij te hebben :)
 
Vanmorgen bij de Rdw geweest :) Allemaal zo gebeurd alleen werd ik opgehouden bij de belasting aangezien ik natuurlijk niet weet wat de netto catalogus waarde is van dat ding en dat ook erg moeilijk via internet te vinden is.
Ook was ik mijn rijbewijs vergeten (hing nog aan mn theorie certificaat welke op de keukentafel lag thuis) dus kon ik nog een keer heen en weer naar Roosendaal (waar overigens onwijs sacherijnige mensen werken achter de balie).

Eindstand, nu wachten op mail van de belasting zodat ik de bpm kan betalen en dan word het kenteken opgestuurd door de Rdw.

:W
 
Back
Top