Quad / ATV

X-Race

Well-Known Member
Mogguh,

Ik zit dus eens na te denken voor iets leuks voor van de zomer... Een quad is wel lachen :) Maar ik vraag me toch een paar dingetjes af...

Een 50cc quad, trekt dat ding het bijvoorbeeld over het strand? En ze zijn te verzekeren als brommer / scooter, maar hoe willen ze een quad op vermogen controleren? En hoe hard rijdt een 50cc quad eigenlijk ongeveer? Zal wel bij ieder ding anders zijn natuurlijk, maar waar zou ik aan kunnen denken (zonder begrenzers natuurlijk)?

Mjah, ineens dacht ik dat zo'n ding best leuk kan zijn, vandaar 8)

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Die dingen kunnen idd niet op de rollerbank, kunnen opgevoerd worden (Vraag me niet hoe, maar ik heb het eens op TV gezien een reportage erover).

Dingen zijn verder gewoon als brommer te verzekeren en kun je op met certificaat... helm WAS niet verplicht, nu geloof ik wel...

Moet je ff zoeken op internet...
 
Originally posted by hebo-aeroxje
Zoekt en gij zult vinden

quad.pagina.nl

Overvloed aan info...
Mwa ok zover was ik ook al reeds :) Kan alleen hier bijvoorbeeld niet vinden, of zo'n ding het over het strand trekt... En dat is nou wel zo leuk als je vlak bij het strand woont 8)

En over snelheden kan ik ook vrij weinig vinden helaas, ben nu wat forums aan het checken.

Als iemand nog info heeft, graag!
 
maar die std dingen zijn niet vooruit te pissen ;), opgevoerd natuurlijk wel :), verder vind ik het rijden erop niet zo heel erg top...

die grotere (de niet 50cc) vind ik persoonlijk stuk fijner en stuk leuker, maar veels te prijzig
 
in een scootin' van een tijdje terug staad een uitgebreide test, mischien ff bestellen?
 
Lennart, over strand trekken die dingetjes het wel, maar dan moet je de banden niet al te hard zetten, als er noppenbanden op zitten wil het op straat nog wel eens wat lawaai maken :rolleyes: . Gast die ik ken had er een, met een mina blok geloof ik. Nadeel van dat ding was dat ie een beetje erg zacht geveerd was en dat je in de bocht zo op twee wielen stond. Met een beetje trekken aan het stuur kreeg je em zo op twee wielen, dus rechter of linkerkant los van de grond. Ze zijn zover ik weet gewoon te verzekeren onder brommers/scooters. Erg goedkoop zijn ze niet en als je er aan gaat opvoeren lijkt een flink stuggere vering me ook niet overbodig, waar ook weer flink geld in gaat zitten.
 
bij mij in het dorp rijd er 1 rond, als ie voorbij komt schat ik hem op 70 kmph, klinkt net zoals een scootertje wat opzich wel jammer is , verder lijkt het me niet zo lekker door de bochten gaan
 
gozer die ik ken heb er ook 1, dat ding rijd ongeveer 45 en trekt gewoon op net als originele scooter. zit ook gewoon mina blok onder geloof ik.
zo 1 ist

quad.jpg
 
Hmmz maar ik neem aan dat je er dan nog begrenzers of iets dergelijks inzitten als hij 45 rijdt... En dat mina-blok is ook wel leuk trouwens :) Ik ga binnenkort wel eens even naar de dealer hier, kijken of die een leuk tweedehandsje ofzo weet...

Hmmz ik wil nu zo'n ding 8) Alle verdere info is welkom.
 
Mooi dan slopen we die er gelijk uit :) Er is toch geen rollerbank voor 8) Vind het alleen nog steeds vaag idee dat zo'n ding het kan redden op het strand...
 
Back
Top