[v]quad voor dagelijks vervoer ja of nee ?

Speedyrules

180cc koning
Beste mensen

allereerst, als het hier niet thuis hoort doe ik em wel op slot hoor ;)

Tot nu toe plaatste ik me 9.5keer op de 10 voort op m'n motor SR omdat m' runner uit elkaar lag maar nu ben ik het zat om om de 5 meter aan de kant te staan omdat er wel altijd iets misloopt , ik doe veel snelweg dus is een 2t motorscoot niet echt aantrekkelijk ne wa tmij betrefd uitgesloten

nu bel ik al een hoop keren gaan rondkijken in shops en op het motor / autosalon in belgie en een quad spreekt me echt hard aan, m'n ouders wille me helpen om hem op afbetaling te kopen omdat ik nog maar pas werk heb en geen €om het voorschot van 15% te geven , met een schakelmoter willen ze dat niet omdat zij zeggen en omdat ik het ook ergens zelf wel voel dat imk mezelf binnen de 6 maand herleid tot eeh hoopje pulp ergens op / in een boom ...

waarom spreekt een quad mij aan ;

opper fun om te rijden
meestal 4t en volgens mij dus minder kmgevoelig
opper fun om mee te rijden
4t is doorgaans zuiniger
opper fun om mee te rijden
stabieler dan een motor
opper fun om mee te rijden
die dingen (waarop ik m'n oog heb) rijden meestal net 130 - 150 en das voor mij ideaal

Maar war ik niet weet en wat dus de vraag is aan mensen met wat quadervaring

is zo'n ding echt wel zo betrouwbaar als het eruit ziet ?
hoe onderhoudsvriendelijk is zoiets ?
hoe zit het in de stad qua mobiliteit (ik kom wel niet vaak in de stad maar kom)
is zon ding bedrijfszeker genoeg om trips van +/- 200km in 1 stuk te rijden ?

zijn er quads die voor op de straat echt AANGERADEN zijn door mensen hier en zoja welke ?

het gaad wel te verstaan over motorquads ;)

ik hoor het graag en modjes als het nier niet thuis hoort zeg je het maar of trap em er dan maar af :!

alvast bedankt mensen !

owja, de quads die mij het meest aanspreken :

kawa KFX 400 (mss 700 V force)
yama 'raptor' 450
 
Advertisement - register to remove this

ey wij crossen zelf met quads
maar als je er gladde banden op legt is het goed te doen
want met noppen op de weg word je niet vrolijk van

en onderhoud is ketting smeren
om de tijd lucht filter schoonmaken
verders niet veel onderhoud aan

en licht er aan wat voor merk quad je pakt
de 1 is betrouwbaarder dan de ander
 
Ik denk dat je je quad nog is moet aanpassen voor je ermee de weg op gaat, ergens in een of ander scooterblad gelezen, als je wil zoek ik het wel is op.
Verder is het aanpassen, vooral de bochten :p
k heb eigelijk nog niet veel quads op de snelweg gezien.
greatz en hf
 
Ik heb ze nog nooit op de snelweg gezien, jullie denk ook niet?

Het stuurgedrag van een motorquad is denk ik wel een beetje te vergelijken met een bromquad, waardeloos op snelheid. In het bos heb je er echter de grootste lol mee!

(ex bromquad bezitter)
 
klopt, ik dacht trouwens dat ze alleen op autowegen mochten dan...

verder zou ik eerst eens een goede testrit maken om te kijken of die hele wegligging wel bevalt, wat die brommer quad's (anders doh) sturen echt als een baksteen
 
volgens mij mogen ze iig niet op de snelwegen, plus dat die dingen met zo'n wielbasis + spoor naar mijn mening niet echt veilig zijn om 130+ mee te rijden op het asfalt.....

afgezien van dat het een belachelijke vorm van transport is, leuk voor in het zand maar om er echt mee op de weg te rijden, brrrrr :)
 
je hebt roadlegal quads en quads die niet op de weg mogen...ik heb wel eens een quad zien rijden op de snelweg, gewoon met kenteken en alles. alleen je moet goed opletten wel quad wel goedgekeurd is voor de openbare weg en welke niet.
 
de wetgeving in NL is anderts dan in BE, in BE is het gewoon een motor en mag je rijden waar je wilt ...

zip monster, wat is jouw idee dan van een goed merk ? is die kawa / yama interesant ?

uitderaard MOEST ik er een komen laat ik er gelijk baanbandjes opleggen , bij kawa zeiden ze me op het salon zelf dat er een speciale kit voor de weg is met een cm of 2 verlaging voor xtra stabiliteit

op 'hoge snelheid' maakt het niet ZO erg uit dat ie zweverig is , ik heb lang kart gereden en die worden ook zweverig als je d'r hard mee gaat ;) wat me VOORAL boeit zijn provenciale en buitenwegen, wegen waar op gevlamt kan worden met erg fijne bochtjes en dan vooral, hoe mobiel zijn ze tocv een motor / auto ...

basis onderhoud zoals filertje uitmesten , ketting insmeren enzoverder is niet echt een punt maar ik wil niet om de 5 min aan de kant staan om de kleppen te stellen

jasper, wat vind je d'r belachelijk aan ? (niet aanvallmend bedoeld maar ik wil alles goed wikken en wegen , t'is tenslotte geen weinig kleine investering e als ik dan toch voor een quad ga en het lijkt nadien toch tegen te slagen ...)

air to air , die kawa's en vooral de 700 V force zijn echt HUGE in vergelijk met andere aperaten , vandaar dat ie mijn voorkeur geniet, alleen is de prijs mider (in de spreekwoordelijke zin :p)
 
Quad is wel leuk opzich, je ziet ze niet veel op de weg enzo, maar voor lange afstanden betwijfel ik ten zeerste of het comfortabel is.... Heb je wel eens lange afstanden gereden op een quad? Misschien een idee om eerst eens een dagje zo'n ding uit te proberen:)

Suc6 met je keuze!

Groeten,

Dick
 
ik heb er idd nog geen lange afstanden mee gedaan maar de meeste zadels en zitpositiesdie ik heb uitgeprobeerd op het salon waren wat mij betrefd comfortabeler (met mijn 1m90) dan een ritje op de SR

ik ga ZEKER voor ik een besluit maak een dagje een testrit maken of 1tje huren ;)

alvast bedankt voor de reacties mensen , laat maar komen als je d'r nog hebt ! :W
 
tja maar in ene rit van 'even' of een een half dagje oid kan je d'r volgsns mij gene juist beeld over creëren omdat je er tenslotte dan ook geen echte ervaring mee hebt

ik heb het belgische quadforum ff gesjeckt en ik vrees toch dat het een motor zal worden gezien ze dus blijkbaar alleen in belgie op de snelweg mogen , buiten in frankrijk en luxemburg in geen enkel buurland , dna komt er nog bij dat de meeste quadmotoren rechtstreeks uit een crossmotor komen, wat maakt dat ze VEEL koppel hebben, maar weinig rpm, weinig rpm = weinig snelheid, een doorsnee --> 4T <--quad haalt op kruissnelheid 85 - 90 , een 2t gaat meestal sneller maar aangezien dat ook eenvoudigweg crossmotoren zijn zit er geen mixpomp in , is heel kieskeurig in olie en ander onderhoud en voor de rest kennen we allemaal het 2t probleem, niet zuinig , niet super betrouwbaar, ...
 
Het is niet echt lekker voor lange afstanden en ook niet over de snelweg oid.

Een quad maakt veel herrie, en trilt ook lekker. Ik zou er iig niet mee over de snelweg gaan.
 
ey een yamaha rijden wij zelf mee voor de fun
een raptor 660cc en een banshee 350cc
we zijn begonnen met blasters 200cc die rijden ook fijn

heb nog nooit op een kawa gereden
maar die 2 zijn 1 van de betere merken ja
ik adviseer je als je een quad koopt een honda , kawa of een yamaha pakken
want daar zijn alle onderdelen voor te verkrijgen
 
Back
Top