PVL digi vs Malossi-rotor met eprom

fabriziracing

XFS-member
Ik ben mij al enige dagen aan het afvragen of er zoveel verschil zit in de curve tussen een Pvl digi en een malossi binnenrotor? Het gaat hier namelijk ook over veel geld en daarom verzamel ik graag ook wat informatie voordat ik zoveel geld daadwerkelijk ga uitgeven.

Wat ik al gevonden heb in de search, is dat er wel meer rekening moet gehouden worden met bepaalde zaken, bij de pvl onsteking vergeleken met de malossi.

zoals:

-Bobine zo ver mogelijk plaatsen van vliegwiel.
-De cdi inpakken met alu-folie
-storingsvrije bougiedop monteren

Curve bij de pvl is zelf in te stellen dacht ik, doormiddel van de losse cdi's die verkrijgbaar zijn?

Heeft PVL een cdi/bobine combinatie, of zijn ze los van elkaar?

Zijn er nog zaken waar er rekening mee moet gehouden worden?

Grtz
 
Advertisement - register to remove this

Bij de PVL-setjes van Kundo zijn de CDI en Bobine van elkaar gescheiden. Je kan dan verschillende CDI's kopen met verschillende curves (niet zelf in te stellen!).
 
bij de malossi eprom, kan je een boord computer kopen, (en die schijn je er op tekunen aan sluiten) om hem nog verfijnder te kunnen afstelen
 
Originally posted by PRO-RACE
bij de malossi eprom, kan je een boord computer kopen, (en die schijn je er op tekunen aan sluiten) om hem nog verfijnder te kunnen afstelen
dat wil ik idd wel eens zien omdat voor zo ver ik weet de chip niet te herprogrameren is.
 
Originally posted by dani
dat wil ik idd wel eens zien omdat voor zo ver ik weet de chip niet te herprogrameren is.

EEPROM

Electrical Erasable Programmable Read Only Memory.

Zal dus vast wel herprogrammeerbaar zijn. :)
 
dat is bij de oude types eprom wel mogelijk.... de nieuwere versies kun je niet meer programeren aangezien niemand de mogelijkheid had dit ooit te doen...
 
Ik denk dat het toch die digi pvl gaat worden. Ziet er leuk spul uit.

Ik heb ff iets gekopieerd uit de search, het kwam er op neer dat er eigenlijk 3 soorten pvl onstekingen bestaan:

-1) Eerste digitale (cdi en bobijn aan elkaar,dat rode type) blijvend te herprogrameren


-2) Tweede digitale (met cdi en bobijn van elkaar) vaste curve die beter is dan de curve uit de analoge en hogere toeren aan kan.


-3) Analoge (met cdi en bobijn aan elkaar, zwart) vaste curve


:? :? Klopt dit?
 
Van PVL zelf is er de Analoog , de Digi en de Digi programeerbaar.
Mar de programeerbare is rete duur.

KRD heeft losse CDI en Bobine en levert verschillende CDI met andere curves
 
Op top maakt het niets uit welke ontsteking je gebruikt, het is alleen onderin vandaan beter merkbaar welke beter is.
Bij Bart#21 is de PVL beter omdat dat op een schakel gemonteerd is en die heeft dus een breed toerengebied waarin de ontsteking goed moet presteren. De malossi ontsteking heeft een hele flauwe curve waardoor detonatie vermeden wordt en dat de scoot onderin ietwat lui aanvoelt, pas zodra je boven de 12000 rpm komt reageert hij heftig.
Kortom, met PVL heb je meer mogelijkheden terwijl de malossi een stuk veiliger is; aan jou de keuze.
 
en de malossi eprom leverd een konstante lading van 40.000 volt, tot en met 20.000 toeren
 
Originally posted by Xander
EEPROM

Electrical Erasable Programmable Read Only Memory.

Zal dus vast wel herprogrammeerbaar zijn. :)
Laat die chip nou geen eeprom zijn, maar een OTP pic. (One Time Programmable). :)

Daarnaast liggen alle aansluitingen voor het programmeren permanent naar aarde geschakeld.
 
Originally posted by mhr#27
Laat die chip nou geen eeprom zijn, maar een OTP pic. (One Time Programmable). :)

Daarnaast liggen alle aansluitingen voor het programmeren permanent naar aarde geschakeld.

Waarom noemen ze die ROM dan zo. :S
 
Originally posted by Xander
Waarom noemen ze die ROM dan zo. :S
Er zit een zeer kleine eeprom geïntegreerd in de pic.


Btw, die programmer die ze bij de pvl ontstekingen gebruiken hadden ze ook bij mij stagebedrijf en kost iets van €300,-
 
Back
Top