Hier ook een project van mij
Dit is weer eens wat anders dan wat we hier gewend zijn.
Graag geen reacties als: ga naar een antiek forum oid..
Het gaat hier om een heuze zundapp. Een ks50 met ks80 blok wel te verstaan...
al jarenlang ben ik bezig met zundapp's, aangezien een vriend van mij hier ooit mee begonnen is en mij hiermee heeft aangestoken.
het begon met een zundapp Type 517, met metalen zijkapjes en een smalle tank (voor de kenners).
deze heb ik geruild met iemand voor een type 527 (ook bekend als KS of GTS50) met 70cc en 17mm Bing
na veel geklooid te hebben en alle uiterlijke verschijningen geprobeerd te hebben kwam er een 5 bak met een 70cc onder en 20mm DO.
Hier had ik een KS80 blok gekocht met een 80cc/electronische ontsteking en een 21mm Bing. + een gare uitlaat die niet pastte.
aangezien ik mijn rijbewijs had gehaald en deze zundapp toch al meer stilstond dan dattie reed (een bekend verschijnsel bij velen ) wou ik een hobbyproject.
Van een andere vriend een Kaal frame gekregen en toen kon het beginnen, hieronder is puntsgewijs het idee weergegeven:
Hier een foto hoe mijn oude zundapp er nu bijstaat in de garage:
Het idee:
-frame verbouwen tot racer (zelfbouw) (dit houd in, het hele zitgedeelte en achterbrug eraf slopen)
-aluminium achterbrug(zie pics) (zelfbouw)
-monoshock veer constructie (nog mee bezig)
-ks80 motor blok met 125cc cilinder(LC moet nog getuned worden) passend maken[pic's]
-krukas af laten draaien en racedrijfstang die iets langer is laten montern[pics komen later] (Suzuki 250Racer)
-vlakschuif carb zie IA mikuni 28mm
-race kuipenset [pic]
-uitlaat (Seatpipe onder monoseat vandaan)
-demper, zo'n lange yasuni demper
-stuur clip-on (zelfbouw)
-MVT toerenteller (is onderweg)
-PVL binnenrotor ontsteking (is besteld)
-oversize voorrem (320mm met voorremklauw van een aprilia scooter)
-rem/schakel set (zodat je je voetsteunen wat naar achteren kunt plaatsen)
-race bandjes (michelin voor:90/80-17 achter:100/80-17)
-tank nog geen idee (waarschijnlijk polyester dummy met alu echte tank eronder)
De realisatie:
Ik heb een bedrijf waar ik op zaterdagen mag hobbyen en die mij licht sponsoren(vooral in materiaal)
Daar heb ik de beschikking over allerlei machines e.d. wat zeer handig is hiervoor.
Voor de rest kost het wat tijd en geld.
Het uiterlijk:
De kuipen laat ik waarschijnlijk special painten.
Het design weet ik nog niet maar het moet wat aparts worden.
Ik zat zelf aan helemaal zwart te denken met een matrix achtig 1 en 0 gebeuren erop.
Maar dat is nog niet zeker en ik sta open voor ideeen!!!!!!
Ik hoef er alleen geen race-replica gebeuren op..
Ik heb vanmorgen ook het gewicht ff opgemeten.
De achterbrug weegt 1,6 KG tot nu toe.
Het frame weegt zoals op de foto met blok 17,7 KG.
Ik hoop dat ik het geheel redelijk licht kan houden maar dat zal
wel vrij moeilijk gaan worden. Want er moet nog veel dingen op en aan gebouwd worden.
Ik hou jullie op de hoogte en ben in april ongeveer klaar/bijna klaar.
Dat is de bedoeling iig. dan zal ik zeker op de Lelystad meeting verschijnen
Pics:
De cilinder, in al haar facetten
de kop:
binnenkop:
kijk naar de vinger/poort verhouding:
de voet
uitlaatpoort(je):
zuigertje
Opvulplaat tussen cilinder en blok, anders slaat de zuiger tegen de krukas aan, daarom wordt er ook een langere drijfstang geplaatst:
Het frame, tot nu toe:
Homemade Alu achterbrug:
Radiateur, van een 500cc motoriets:
Remklauw incl hendel en vloeistofreservoir van een RS50 (brembo)
De Monoshock achterveer, let wel, dit is een Oude veer van een Yamaha RD50 (klein beetje opgeknapt)
rem/schakelset:
Het blok(je):
Frame met monoshockconstructie tot nu toe:
i will keep you updated
Pics Sponsored by www.webcartoons.nl en Boeie
Dit is weer eens wat anders dan wat we hier gewend zijn.
Graag geen reacties als: ga naar een antiek forum oid..
Het gaat hier om een heuze zundapp. Een ks50 met ks80 blok wel te verstaan...
al jarenlang ben ik bezig met zundapp's, aangezien een vriend van mij hier ooit mee begonnen is en mij hiermee heeft aangestoken.
het begon met een zundapp Type 517, met metalen zijkapjes en een smalle tank (voor de kenners).
deze heb ik geruild met iemand voor een type 527 (ook bekend als KS of GTS50) met 70cc en 17mm Bing
na veel geklooid te hebben en alle uiterlijke verschijningen geprobeerd te hebben kwam er een 5 bak met een 70cc onder en 20mm DO.
Hier had ik een KS80 blok gekocht met een 80cc/electronische ontsteking en een 21mm Bing. + een gare uitlaat die niet pastte.
aangezien ik mijn rijbewijs had gehaald en deze zundapp toch al meer stilstond dan dattie reed (een bekend verschijnsel bij velen ) wou ik een hobbyproject.
Van een andere vriend een Kaal frame gekregen en toen kon het beginnen, hieronder is puntsgewijs het idee weergegeven:
Hier een foto hoe mijn oude zundapp er nu bijstaat in de garage:
Het idee:
-frame verbouwen tot racer (zelfbouw) (dit houd in, het hele zitgedeelte en achterbrug eraf slopen)
-aluminium achterbrug(zie pics) (zelfbouw)
-monoshock veer constructie (nog mee bezig)
-ks80 motor blok met 125cc cilinder(LC moet nog getuned worden) passend maken[pic's]
-krukas af laten draaien en racedrijfstang die iets langer is laten montern[pics komen later] (Suzuki 250Racer)
-vlakschuif carb zie IA mikuni 28mm
-race kuipenset [pic]
-uitlaat (Seatpipe onder monoseat vandaan)
-demper, zo'n lange yasuni demper
-stuur clip-on (zelfbouw)
-MVT toerenteller (is onderweg)
-PVL binnenrotor ontsteking (is besteld)
-oversize voorrem (320mm met voorremklauw van een aprilia scooter)
-rem/schakel set (zodat je je voetsteunen wat naar achteren kunt plaatsen)
-race bandjes (michelin voor:90/80-17 achter:100/80-17)
-tank nog geen idee (waarschijnlijk polyester dummy met alu echte tank eronder)
De realisatie:
Ik heb een bedrijf waar ik op zaterdagen mag hobbyen en die mij licht sponsoren(vooral in materiaal)
Daar heb ik de beschikking over allerlei machines e.d. wat zeer handig is hiervoor.
Voor de rest kost het wat tijd en geld.
Het uiterlijk:
De kuipen laat ik waarschijnlijk special painten.
Het design weet ik nog niet maar het moet wat aparts worden.
Ik zat zelf aan helemaal zwart te denken met een matrix achtig 1 en 0 gebeuren erop.
Maar dat is nog niet zeker en ik sta open voor ideeen!!!!!!
Ik hoef er alleen geen race-replica gebeuren op..
Ik heb vanmorgen ook het gewicht ff opgemeten.
De achterbrug weegt 1,6 KG tot nu toe.
Het frame weegt zoals op de foto met blok 17,7 KG.
Ik hoop dat ik het geheel redelijk licht kan houden maar dat zal
wel vrij moeilijk gaan worden. Want er moet nog veel dingen op en aan gebouwd worden.
Ik hou jullie op de hoogte en ben in april ongeveer klaar/bijna klaar.
Dat is de bedoeling iig. dan zal ik zeker op de Lelystad meeting verschijnen
Pics:
De cilinder, in al haar facetten
de kop:
binnenkop:
kijk naar de vinger/poort verhouding:
de voet
uitlaatpoort(je):
zuigertje
Opvulplaat tussen cilinder en blok, anders slaat de zuiger tegen de krukas aan, daarom wordt er ook een langere drijfstang geplaatst:
Het frame, tot nu toe:
Homemade Alu achterbrug:
Radiateur, van een 500cc motoriets:
Remklauw incl hendel en vloeistofreservoir van een RS50 (brembo)
De Monoshock achterveer, let wel, dit is een Oude veer van een Yamaha RD50 (klein beetje opgeknapt)
rem/schakelset:
Het blok(je):
Frame met monoshockconstructie tot nu toe:
i will keep you updated
Pics Sponsored by www.webcartoons.nl en Boeie