Project Dappie

Eigenlijks wel nog.
In het frame zit wel een stuk alu maar das niet het hoeft gedeelte nog.
Misschien dat ik ooit nog een compleet alu frame maak.. Maar dat heeft heel erg veel voeten in de aarde.. (denk ik)
Ja en de tank word of van alu of van polyester.
 
Dit is echt super gaaf!!!!:~ ( ik zou wel een verstefiging maken in de brug voor de bevestiging aan het frame, waardoor de brug niet meer kan bewegen.) maar suc6
 
Originally posted by DaPPieMAN
Nee dat het niet naar de zijkant kan trekken als je hard opterkt..
Nee ik hoef hem niet star te monteren dat lijkt me niet zo heel gelsaagd.

Als je er mee gaat racen dan is het toch handig om een goed sturende brommer te hebben:#
 
Zeer mooie cilinder .. de kleine spoelgangen naar de cilinder toe doen me denken aan kartcilinders.. oftewel hoge toeren... succes het ziet er vet uit....
 
Voor het binnenrotor verhaal:
-PVL binnenrotor ontsteking (is besteld)
Zie text;)

En dat is ook de bedoeling om de cilinder zo hoog mogelijk in de toeren te krijgen;)
Bij de tuner wil ik ook dat hij zo rond de 10000 RPM het topvermogen gaat geven met een redelijk brede powerband.
Maar dat moet ik eerst maar overleggen, hij moet natuurlijk nog wel een beetje berijdbaaaar zijn.

Iig alvast bedankt voor de leuke reacties :D
 
Originally posted by symen
wat is die slag dan. moet je eens kijken wat die crossers draaien met slag 54, of racers enz. 10k kan wel vindt ik

crosser (of racer b.v. honda nsr125 &cr hebben zelfde slag) 54,5mm als hij dan 12000 draait heb je een zuigersnelheid van 21.8 meter per sec , 125 racers draaien er d8 ik iets van 13k dus... zundapje moet best 10k kunnne draaien
 
De slag zit op 50mm.
En wat is het nadelige effect van de hogere zuigersnelheid?
De cilinder is hoger dus de zuiger blijft vrijwel altijd goed ondersteunt..... Kan niet makkelijk gaan kantelen.
Ben er wel naar benieuwd
 
Gevolgen van hogere zuigersnelheid zijn:
Meer slijtage, kans op warmlopers etc.

Wat heb je eigenlijk voor PVL besteld? Digi of analoog?
 
Originally posted by Rudy_W
crosser (of racer b.v. honda nsr125 &cr hebben zelfde slag) 54,5mm als hij dan 12000 draait heb je een zuigersnelheid van 21.8 meter per sec , 125 racers draaien er d8 ik iets van 13k dus... zundapje moet best 10k kunnne draaien

hangt ook sterk van je stang lengte af.
 
Slijtage laat mij koud warmlopers is wel iets wat ik mee zal nemen. Maar dat in overleg met de tuner.

De PVL heb ik bij emot racing besteld.
Of hij digitaal is weet ik zo niet. Dan moet je die man zelf even bellen. Tel. +31 (0)522 451991
 
Mijn stang lengte wordt 95mm
De drijfstang is afkomstig van een suzukie 250cc race motor.
Dat houdt in dat er een stevige drijfstang inzit met een zilverkooi big-end lager. Volgens de leverancier is dat stevig dus geloof ik dat maar ;)
 
Last edited:
Back
Top