Printable DVD's

Status
Not open for further replies.

Boj

Banned
Ik heb dus 25 printable dvd's gekocht voor het branden van films. (Bovenkant is niet glad / plastic maar een printbaar oppervlakte)

Maargoed, mijn brander pakt ze dus niet, geeft er geen draai aan en doet er niets mee. Andere dvd's pakt hij gewoon zonder problemen. CD's idem dito... Het enige wat ik hoor is tik.......tik.......tik........................tik.......tik.

Hoe de fuck kan dat. :S
Elke brander moet toch gewoon zo'n printable oppervlakte aan kunnen of heb ik dat nou verkeerd. :S
 
Advertisement - register to remove this

je kan een firmware update van je brander proberen.

Branders krijgen media code's mee die ook in cd;s en dvd's staan. Je kan opzoeken welke code's je brander ondersteund. Op bijvoorbeeld cdrwinkel.com staat er bij elke dvd/spindle enz. bij welke code ze hebben, om dit soort verassingen te voorkomen.

Ik kan er ook naast zitten, maar ik kan me herrineren dat ik dit heb gehad. Ik kon na die firmware update ook op 4x branden, ipv 2x :+
 
schijfje niet verkeerd om ? je zou niet de eerste zijn :*

Nee Drik, sorry.. :D


Firmware update... Klinkt interessant maar maakt volgensmij niets uit. Aangezien hij uberhaubt de hele dvd niet ronddraait. :s Enige wat hij doet is tik tik tik. Dat terwijl wanneer ik er een gewone cd in doe (kopie of origineel) hij gewoon meteen begint met draaien....
 
Ik heb dus 25 printable dvd's gekocht voor het branden van films. (Bovenkant is niet glad / plastic maar een printbaar oppervlakte)

Maargoed, mijn brander pakt ze dus niet, geeft er geen draai aan en doet er niets mee. Andere dvd's pakt hij gewoon zonder problemen. CD's idem dito... Het enige wat ik hoor is tik.......tik.......tik........................tik.......tik.

Hoe de fuck kan dat. :S
Elke brander moet toch gewoon zo'n printable oppervlakte aan kunnen of heb ik dat nou verkeerd. :S

Je dvd-writer moet wel dat lightscribe ondersteunen. In elk geval het ondersteunen van het branden van z'n oppervlak. Dus niet elke brander ondersteund dat. Welke dvd brander heb je eigenlijk?
 
Je dvd-writer moet wel dat lightscribe ondersteunen. In elk geval het ondersteunen van het branden van z'n oppervlak. Dus niet elke brander ondersteund dat. Welke dvd brander heb je eigenlijk?

Ik heb geen flauw idee. Maar het lijkt me toch dat dat ding wel een dvdtje kan branden? ookal heeft het een ander oppervlakte. :? Daar hoeft die brander toch niets mee te doen als hij gewoon data schrijft?
 
Je dvd-writer moet wel dat lightscribe ondersteunen. In elk geval het ondersteunen van het branden van z'n oppervlak. Dus niet elke brander ondersteund dat. Welke dvd brander heb je eigenlijk?


volgens bedoelt bojt dvd's met een wit-papieren bovenkant, die je in printers die cd's/dvd's kunnen printen kan doen :)
 
Gaat hier idd niet om lightscribe, die hebben ook een gewoon gladde bovenkant. Enne Bojt ik heb het laatst ook gehad met die cd's die jij bedoelt. Ze spinden heel vreemd op en raakten als het ware uit balans waardoor je die tikken krijgt... Bij de 3e brander die ik probeerde ging het goed. Er waren dus meer branders die er last van hadden...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top