Motogp & WSBK 2010

Zijn wel veranderingen hoor... Die uitlaten zijn nu echt niet normaal meer op zo een ding..

29919.jpg


29920.jpg
 
it might be surprising that Ducati has decided - after successfully (for Stoner at least) running a 'screamer' engine design for the first three years of 800cc competition - to switch to a 'big bang' firing order for 2010.

Big bang engines were used throughout the MotoGP field by the end of the 990cc era, when horsepower was in excess, but when the capacity was cut to 800cc for 2007 Ducati (unlike its Japanese rivals) decided horsepower would once again be king and opted for an even-firing engine - with which Stoner stormed to world championship victory.

Despite the increased reliability required for 2010, Ducati now feels that it is generating more than enough horsepower from its V4 powerplant - and has decided that the increased rideability provided by 'big bang' technology now outweighs the potential power loss.


Alleen Honda gebruikt dan nog een Screamer.
 
voor de motor ook..

“It's a very important difference, because we were used to using more-or-less one engine per race, so to switch from 18 engines to six is a very important adjustment. To go 1,600 kilometres with an engine that goes over 19,000 rpm isn't a simple assignment.
 
Moto2 deelnemers.

2. Gabor Talmacsi HUN Speed up Aprilia Speed Up
4. Stefan Bradl GER Viessmann Kiefer Racing Suter
5. Joan Olive ESP Jack&Jones by A.Banderas Promoharris
6. Alex Debon ESP Red Bull Ajo Motorsport FTR
7. Axel Pons ESP Pons Racing Pons Kalex
9. Kenny Noyes USA Jack&Jones by A.Banderas Promoharris
10. Fonsi Nieto ESP G22 Holidaygym Moriwaki
12. Thomas Luthi SUI Interwetten Moriwaki Racing Moriwaki
14. Ratthapark Wilairot THA Honda SAG Suter
15. Alex de Angelis SMR Scot Racing Team Scot
16. Jules Cluzel FRA Forward Racing Suter
17. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing RSV
24. Toni Elias ESP Gresini Racing Moto2 Moriwaki
25. Alex Baldolini ITA Caretta Technology Race Dept I.C.P
29. Andrea Iannone ITA Speed up Aprilia Speed Up
35. Raffaele De Rosa ITA Tech 3 Racing Tech 3
37 Fabricio Perren ARG Kino Racing Kino
39. Robertino Pietri VEN Italtrans S.T.R Suter
40. Sergio Gadea ESP Pons Racing Pons Kalex
41. Arne Tode GER Racing Team Germany Suter
44. Roberto Rolfo ITA Italtrans S.T.R Suter
45. Scott Redding GBR Marc VDS Racing Team Suter
48. Shoya Tomizawa JPN Technomag-CIP Suter
52. Lukas Pesek CZE Matteoni C.P. Racing Moriwaki
53. Valentin Debise FRA WTR San Marino Team ADV
55. Hector Faubel ESP Honda SAG Suter
56. Vladimir Leonov RUS Vector Kiefer Racing Suter
59. Niccolo Canepa ITA Scot Racing Team Scot
60. Julian Simon ESP Mapfre Aspar Team RSV
61. Vladimir Ivanov RUS Gresini Racing Moto2 Moriwaki
63. Mike di Meglio FRA Mapfre Aspar Team RSV
71. Claudio Corti ITA Forward Racing Suter
72. Yuki Takahashi JPN Tech 3 Racing Tech 3
75. Mattia Pasini ITA JiR Moto2 TSR
76. Bernat Martinez ESP Blusens BQR BQR-Moto2
77. Dominique Aegerter SUI Technomag-CIP Suter
88. Yannick Guerra ESP G22 Holidaygym Moriwaki
95. Mashel Al Naimi QAT Blusens BQR BQR Moto2
TBA. TBA TBA JiR Moto2 TSR


Goed vol.
 
meer de tijd tussen de ontstekingen is belangrijk, bij een screamer word om de zoveel graden constant een cilinder ontstoken, een bigbang machine ontsteekt binnen een kleine krukverdraaing alle cilinders, en dan gebeurd er een tijd niets, todat het blok weer 720 graden verder is. Idee hierachter is dat in die rustpauze de band rust krijgt, weer grip kan krijgen op het wegdek, voordat de volgende ontstekingsessie eraan komt. Vroeger gaf het problemen met de krukas en overbrenging, omdat die alle kracht in veel kortere tijd over moesten brengen, tegenwoordig blijft dat gewoon heel, en heeft de nieuwe yamaha R1 dat standaard ook.
 
Nou, het is weer zover.

Haslam heeft de pole in Philip Island.
Volledig kut dan alleen weer dat de race niet wordt uitgezonden morgen :( gierigheid.

Alleen op eurosport 2... maar die zender heb ik niet meer.



Worden de WSBK races nog uitgezonden op de site zelf?
 
Ik heb vanmorgen de tweede race gezien op eurosport, checa gewonnen op de klanten ducati. Laatste rondje kwam hij voorbij haslam. Haga kon de kopgroep op gegeven moment niet meer bijbenen. Vermeulen er ook nog hard af, werd afgevoerd op een brancard. Verder wel leuke gevechten, jammer dat de aprilia mannen en rea achterin reden door een uitstapje op het gras aan het begin van de race.
 
Back
Top