Minarelli speed-fiets

Boj

Banned
Tsja, het moest er toch maar eens een keer van komen.
na de BARTJE XSH rox, die iedereen ongetwijfeld nog wel zal kennen. begon het alles toch weer te kriebelen. we beginnen dus weer een project.

De rox nog 1 keer
attachment.php


maar dit keer iets anders.
het std scooter gebeuren begint een beetje saai te worden, en nou niet bepaald origineel meer om een rox ofzo snel te maken.
na een tijd rond gezocht te hebben ben ik een potentiëel project tegen gekomen. na even onderhandelen en overleggen heb ik de knoop doorgehakt en @ streetOrTrack het begin van mn project opgehaald.

attachment.php


nu was natuurlijk het probleem, dat er een piaggio blok onder zat.
en dát vond ik nou niet bepaald origineel meer. dus wat doen we dan? juist we lassen het frame zo, dat er een minarelli blok onder gaat passen *D

De setup wordt als volgt:
LC SD RsB max tuned carters (waar ik overigens niet tevreden over ben...)
Malossi MHR Speed cilinder
HEBO Racing 2 piaggio, verlast voor mina
Power1 p12 krukas met c4 lagers
Mikuni 24mm vlakschuif + stage6 kelk
Malossi e13
Malossi MHR Delta clutch, verlicht
Polini Evo membraan
Malossi MHR Overrange
Kiesler wigje
Malossi MHR Kort spruitstuk (Piaggio)
Italkit Selletra binnenrotor ontsteking

vertanding is @ dedemsvaart nog origineel. aangezien ik dit blok in 2 maand tijd bij elkaar gekocht heb is het geld nu wel op.
na dedemsvaart zal hij ook een kleurtje krijgen, wordt de cilinder getuned, komt er andere vertanding in, nieuwe carters, en meerdere uitlaten.

Qua uiterlijk is het in het begin nog niet echt speciaal. dedemsvaart ben ik gewoon met kappenset van Bart Aka Slome en ongespoten achtervelg.
hierover volgt later meer.

Het begin:

we nemen een stuk ijzer, en bakken een subje. (met een beetje hulp van een vriend natuurlijk)

eerste stap was een dwars ligger, waar aan het "subframe" gelast gaat worden.

attachment.php

attachment.php


nu viel het mij ontzettend tegen dat het "verlaste subframe van een rox" dat ik gekocht had. gewoon een simpel doorgezaagd subframe was dat opnieuw gelast was in een driehoek. dat was dus niet stevig genoeg.

attachment.php


dus, VERSTEVIGEN! -:-

attachment.php

attachment.php


en dan als laatste. bussen gedraaid om het blok in te hangen, en het blok onder de scooter gehangen.

attachment.php


totaal plaatje
attachment.php


achterkant van het frame staat nu 26cm boven de achtervelg. dit gaat niet veel meer worden. als "veering" komt er een ijzeren staaf. de voorvork wordt een stuk lager (nog een gare viva-voorvork gezocht!)

fotos van onderdelen zullen jullie nog op moeten wachten. maar menig forummer weet wel hoe een speed cilinder eruit ziet bijvoorbeeld;)
enige waar jullie misschien benieuwd naar kúnnen zijn, is hoe de HR2 @ mina staat. en dat staat geheel niet slecht vind ik -:-

10 oktober 2005

zoals beloofd fotos van de HR2 @ mina/speedfight. weliswaar een dagje eerder, maargoed. de fotos:

attachment.php

attachment.php


gelijk rest van de onderdelen gemonteerd. te zien is mikuni 24vlak met stage 6 kelk.

attachment.php


en met kapjes :)

attachment.php

attachment.php


heb ook nog een aantal andere dingen geprobeerd, en half gelukt. maar aangezien ik nog maar een aantal dagen heb tot dedemsvaart is dit voor langere termijn -:-

---

17 Oktober 2005

Dedemsvaart achter de rug.
scooter wou niet lekker lopen. dus we hebben niet gesprint.
bést wel jammer, maar des te meer reden om er flink mee bezig te gaan en volgendjaar @ jubbega een flitsende start te maken -:-

een aantal fotos:
Kappen gemonteerd + achterstaaf gefixt.

attachment.php

attachment.php


een mooie sticker gemaakt door Inne (Razma) geplakt.
attachment.php


en nog een foto van de hr2 @ Mina :~
attachment.php


totslot:
attachment.php

attachment.php

attachment.php

@ dedemsvaart :)


Plannen voor volgendjaar:
* Blok volledig laten tunen door TJ-tuning.
* Kappen spuiten/andere kappenset
* Verlagen
* Flinke score neerzetten
* en Veel branden

---
komende updates volgen snel genoeg en worden geplaatst in de begin post.
opmerkingen, vragen zijn natúúrlijk van harte welkom.

Nieuwe kapjes!
taddaaa :)
buitenkappen zijn klaar. gespoten en bewerkt (lichtjes).
ben zelf zéér tevreden over het resultaat, alleen is het niet goed op een foto te krijgen. ik wilde vanmiddag fotos maken in de zon.. alleen aangezien mn cam stuk ging, kon ik geen fotos maken.

dus een cam geleend en fotos gemaakt:

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php


hier is de kleur nog het beste te zien vind ik... alleen jammer dat het met flits gedaan is.
attachment.php


betere fotos (Als de zon schijnt) maak ik morgen :)

binnenkappen zijn tot nu toe rood, alleen niet mooi... denk dat ze matzwart worden. maar dat is voor latere zorg.

-----

03 November 2005

afgelopen maandag, 31 Oktober, ben ik 19 jaar geworden *D
we hebben dus een aantal spulletjes besteld.

attachment.php


te zien is:
* Kundo Paddock stand
* Castrol A747 olie
* Nardo vertandingsdeksel
* Malossi HTQ 13/44 vertanding
* Blauwe reigh waterpomp
* Polini Evo vario

morgen verwacht ik wederom een aantal pakketjes. maar daarover morgen meer;)

-----

06 November 2005

aantal pakketjes hadden een beetje vertraging, daarom geen groote update maar een kleintje :)

Nieuw carbje.

Mikuni 28mm vlakschuif. aangepast en andere mengbuis+gasnaald. dus beter afstellen en niet meer rijden met zo'n abnormaal grote sproeier. (@24mm mikuni was 190 nog teklein)

de fotos:

attachment.php

attachment.php

attachment.php


ding is GROOT :~

*Thnx to BastenJ.

The rest komt nog :)

-----
nog een foto'tje van Bas gekregen. van toen-der-tijd :+

5mikuni28mm.jpg


15 November 2005

M-stuurtje binnen gekomen van TJ-Tuning.
en een extra (reserve) zuigertje van Manta :*

attachment.php


-----

18 November 2005

ZO!

vanmiddag lekker vroeg vrij van stage, en ik had er zin in. :+
wat hebben we gedaan:

*voorvelg verwijderd en ontdaan van lagers.
*kappen pas gemaakt (eerste kappenset die ik tegenkom die ZO slecht past :|)
*binnenkappen bewerkt
*kappen gemonteerd
*koeling verplaatst
*m-stuur gemonteerd + geïnstalleerd

ik ben er echter nog niet uit of de binnen kappen rood blijven (wat opzich bést goed staat imo) of dat ze tóch zwart worden. (suggesties zijn welkom)
de blauwe detailles blijven wél -:-

ook heb ik het 2e rad verwijderd, is tóch niet nodig op een afstand van 150 meter:+

Foto's spreken voorzich :)

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php



Zoals je ziet, zit er nog geen voorvelg in.
je vraagt je misschien af waarom, maar dat zul je snel genoeg zien;)

verder staat er bovenaan op de to-do-list:
*Zadel dekje fixen + kapje onder het zadel spuiten
*Motorisch in orde maken :+
Stay Tuned! -:-


-----

24 November 2005

Kleine update.

SKF heeft mn lagers gebracht :) dus wat doe je dan...
juist, lager plaatsen in de voorvelg, busje pas maken om velg te centreren, andere lager erin en in je voorvork hangen.

staat behooorlijk geil, al zeg ik het zelf :~

attachment.php



voorlopig even geen update meer. :)


23 Januari 2006
zo... na lange tijd geen update meer, nu een kleintje.

blok, cilinder, carburateur en inlaat zooi ligt bij Blom.
spul wordt max getuned en blok voorzien van verse lagertjes zodat het sprinten kan beginnen met vers spul. keuze voor B² tuning ipv TJ-tuning heeft zo z'n redenen. :+

lagers besteld, en vandaag binnen gekregen.
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=14855&d=1138037848[/ir]


ook ben ik bezig geweest met een top performances spruitstukje. na het lezen van het verhaal van de rox van RR-tuning met het kromme hebo spruitstukje wou ik ook eens wat gaan proberen. of het een voordeel met zich meebrengt geen idee, maar dat zullen we tzt wel zien.

[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=14853&d=1138037848[/ir]
[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=14854&d=1138037848[/ir]

spruitje is aangepast om naar achteren te richten. ook is de binnen kant helemaal netjes gemaakt. geflowed en gepolijst.

na deze week zit mijn stage er (EINDELIJK) op, dus kunnen we weer bezig met de speedfight. Tot de volgende keer :)

Marcel said:
Ben ook weer benieuwd naar wat leuke fototje's boj :*
zoals ik zei.. een fototje van hoe het er op dit moment bij staat..
kaal dus :+ :p


attachment.php


(valt zo wel op trouwens, dat het met daglicht en een andere camera het rode ineens niet meer echt KNAL rood is zoals op voorgaande fotos. de kleur die het daadwerkelijk is hangt er een beetje tussen in. die hoop ik in de zon fatsoenlijk op een foto te kunnen krijgen :+)


nog een kleintje dan maar :+

Wingbell binnen gekregen (na 4 weken wachten)
en een 'geluks poppetje' gekregen van mn lieftallige zusje *D
attachment.php



Zo.
nu wordt het ook wel weer eens tijd voor een update, al zeg ik het zelf:)

heb weer een aantal nieuwe onderdelen besteld, en ook zijn er weer een aantal onderdelen weg gegaan. de bestelde onderdelen:

- Malossi MHR 2005 overrange
- Malossi MHR Eprom binnen rotor
- DPR c21/c30
- Stage 6 half poulie
- Stage 6 koppelingshuis

De DPR is vandaag binnen gekomen van Sander (Thnx :*).
De halfpoulie had ik al een ruime tijd, maar vond het niet nodig om voor zoiets kleins te updaten. de rest moet allemaal nog komen :)

De EVO overrange heeft dus plaats moeten maken voor een MHR 2005 model.

nouja, tijd voor een fototje :)

attachment.php

attachment.php



Scooter zelf heb ik verder nog helemaal niets aan gedaan.
Ik wacht nogsteeds op mijn spullen van Blom. Zodra dat allemaal terug is zal ik verder gaan met opbouwen. De carb wordt btw getuned door Wim, van HGS. Ook heb ik plannen in mn hoofd om te testen met verschillende flens lengtes. Daarover volgt later meer :)


Update 29-03-2006

Mn spulletjes zijn klaar! :)
alles is getuned op mijn carbje na. mijn carb gaat zsm richting Wim voor een mooi kelkje en een lekkere tune beurt. aangezien mijn digi cam bij de 2e foto al leeg was, komt er tot nu toe alleen een snel fototje van de uitlaat poort.
betere fotos volgen rond het einde van de middag.


attachment.php



Nog een paar fototjes dus. verder zijn mijn batterijen nu wéér leeg :|.
Dus maak morgen nog wel even wat van de rest van mn spulletjes.


attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php



verder mag de cil ook wel een poetsbeurtje gebruiken... :rolleyes:


De rest van de spulletjes :)
attachment.php




+ Mijn papa had nog een leuk doosje voor me achtergehouden +pippi+ :D

attachment.php

attachment.php



Volgende update zal de scooter rijdend gemaakt worden :)


Zo, duim in het verband en kan dus niet werken. tijd voor de rest van de update.

gisteren de hele dag met Zjaaakie bezig geweest aan de scooter. Alles is nu aangesloten.
- De waterpomp zit op zijn plek
- De accu heeft een mooi plekje
- Koeling is allemaal aangesloten
- Blok afgemonteerd
- Squish goed gezet
- Ontsteking afgesteld
- Alle kappen gemonteerd



tijd voor een paar fototjes :)


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php



attachment.php


attachment.php



zoals te zien is op de foto's hebben de 5 spaaks SR velgen plaats gemaakt voor 3 spaaks SR Viper velgen. de velgen zijn geschuurd en lichtelijk gepolijst. over het resultaat ben ik aardig te spreken. vind dit denk ik mooier staan dan de 5-spaaks met een gespoten kleur of coating.
de velgen zijn nog niet klaar :+

ook heb ik de "achterstaaf" eraf geslepen en een Piaggio Forza veer gemonteerd. heb hem aardig opgedraaid zodat hij lekker stug is :)

Things to do:

- Afstellen + banken (!)
- Blauwe delen laten stralen en daarna polijsten (knipperlichten spuiten)
- Toeren + temperatuur meter aansluiten
- En vast nog wel meer kleine dingetjes..


Ik ben zelf aardig te spreken over het resultaat tot nu toe. in vergelijking met hoe hij bij Bart aka slome weg kwam vind ik um er een behoorlijk stuk op vooruit gegaan :)

Tot de volgende keer!


PS. geef je mening even over de velgen etc :):+


DG SF2 said:
Ziet er al goed uit :W. De velgen houden vind ik, nu alleen die blauwe dingen er overal vanaf want daar erger ik me nog wel aan ;)
U vraagt, wij draaien :)


attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php



vandaag gedaan:
- Knipperlichten + remhendels gespoten
- Kapje onder het zadel gespoten
- Achtervelg opnieuw gepolijst (verschil met voorvelg is GOED te zien :))
- Knopje voor waterpomp gelpaatst onder het zadel
- En een begin gemaakt aan mn voorspatbordje.


wat ook te zien is dat mijn knipperlichten donkerder zijn geworden dan de rest van mn zilvergrijze kappen. dit heb ik bewust gedaan. staat best wel aardig imo :)


Morgen niet te zien in meppel aangezien ik geen vervoer heb. ben zelf wel aanwezig.



attachment.php

attachment.php



en nog 2 fototjes samen met de Xtreme (EX)sonic van zjaaakie :)
die overigens verbazend hard knalde met een gare team +ralf+


attachment.php



ja, is het vorkje van nico. en ja! ik heb nog vering! wel iets minder dan 1 hele centimeter! :winner:


verslagje van vanmiddag:

men neemt een voorvork + ijzerzaag met als gevolg:
attachment.php


vervolgens de benodigdheden kopen + klaarleggen
attachment.php

attachment.php


al gauw het eerste deel lassen
attachment.php

attachment.php


met als resultaat:
attachment.php

attachment.php


die las je dan op je afgezaagde voorvork
attachment.php

attachment.php


eventjes grof afwerken met de haakse slijper
attachment.php


en het totaal beeld
attachment.php




ook heb ik mn clamp gespoten :) (die nog een 2e laag krijgt)
attachment.php


en zo staat de scooter er nu bij
attachment.php





dit was even een beknopte samenvatting van wat ik vandaag gedaan heb. morgen het zooitje afwerken + monteren en dan ook verder met mn spatbordje. ik zet er nu een beetje haast achter aangezien ik dit jaar toch nog wel een aantal meetings aanwezig wil zijn met de speedfight :)


pruttelbakje said:
ben benieuwd hoe het staat als de voorkant zometeen een stukkie gezakt is:)
staat opzich niet verkeerd. alleen ben ik nog niet echt tevreden, de achterkant lijkt nu wel tehoog :rolleyes:
maarja, op die manier blijven we bezig natuurlijk :+



Pics:

vanuit staande positie (iets lager dan oog hoogte)
attachment.php


ter hoogte van een krat bier:
attachment.php


attachment.php


attachment.php




en tot slot nog eentje van mn voorkap + mooie stick0r :love:
attachment.php




al-met-al begint het toch wel ergens op te lijken nu :)
suggesties/commentaar? GRAAG! maar dan wel met een onderbouwing.
voorlopig zie ik niet veel meer om te doen behalve het motorische gedeelte voor elkaar krijgen. spatbordje gaat niet meer passen, komt dan tegen m'n zijkappen aan. dus als iemand nog suggesties heeft om aan te pakken, let me know! :)


BojT said:
underseat een must als ik foto's van de achterkant zie.
even ter illustratie :)

attachment.php





tips/suggesties van HARTE welkom! die clamp weet ik nu wel dat ik daar wat aan ga veranderen, maar verdere optische tips zijn van harte welkom! :)


attachment.php


hier is het wel te zien Jordy. dat het frame een stuk onder de achterkappen uit steekt. daar komt dus die bolling in te zitten van de underseat.

en, word het daar naar mijn mening niet echt mooier op. aangezien alle lijnen van de kappen redelijk strak en recht zijn, breekt een bolle/ronde underseat dat weer af denk ik.. :rolleyes:

moeilijk moeilijk moeilijk :)


RemcoV said:
Kort die demper tuut eens in , wat een vies ding :#
DUS! Na enige blikken werpen op de scooter, ben ik het met je eens geworden. Dat demper tuutje moest korter. Dus zie hier, de kortere demper tuut. :+

10el9w8.jpg


Ook zie je daar nog wat leuks op de achtergrond liggen.
Vanmiddag dus een waterpomphuisje opgehaald, enige wat ik nog moet doen is de hoekjes afwerken en dan nog even polijsten.


10el9pk.jpg

10el9qt.jpg




Voor de mensen die naar Jubbega komen, tot daar! +ralf+


10msbow.jpg


Nog een setje handvaten gekocht. Die waren op het zadel na ook nog goor en versleten :+

Bier staat koud, hamburgers (3x12) en frikandellen (20) liggen in de vriezer, Broodjes (4x6) en kolen (2x 2kg) staan klaar voor vertrek. Ik heb er zin in!
Tot morgen! :)



IMG_7075.JPG



jubbega_2006_34.jpg

jubbega_2006_33.jpg



Zoals te zien, en Jordy al zei, geen uitlaat. Die kon ik verkopen. :)
Aan gezien mijn bestelling van dpr woensdag niet binnen gekomen is heb ik mijn eigen uitlaat er af geschroeft en die verkocht. Er is een nieuwe c30 onderweg :)


Eventjes een cilindertje opgehaald, Achjaaaa... :+



attachment.php


attachment.php


attachment.php




Juist, een speed 2006 7 poorts cilinder. :W
Morgen mooi optijd vrij, dan gaat het toch écht eens tijd worden dat het barrel aangetrapt gaat worden. :rolleyes:

Zadeldekje ga ik morgen ook mee bezig. Het gaat helemaal rood worden. Maar niet met skai... Met suede, knal rood. :+ Mocht het zo zijn dat dit er totaal niet uit ziet in het totaal plaatje trek ik het er meteen weer vanaf en verzin ik weer wat anders. :)


Gelukkig waren dit maar een paar kleine lasjes, en geen lasnaden van 4m. :+


Kleine update.
Vanmiddag samen met mijn lieftallige Arnie bezig geweest om mijn zadel te bekleden. Ik moet eerlijk zeggen, in het begin zagen we het niet echt zitten... Dachten dat het niet mooi zou worden. Nu het eenmaal goed strak zit valt het resultaat mij absoluut niet tegen. Het is alleen wel héél erg rood. :p

attachment.php



Het zit jammer genoeg niet overal even strak. Aangezien het uit 1 stuk stof bestaat is het niet gelukt om alles even strak te krijgen. In het gele rondje is te zien welke delen, aan beide kanten, niet helemaal strak liggen.

attachment.php



Echter stoor ik mij er niet aan. Wat nog wel een idee is, is een TNT monokapje er overheen die dan zilver is. Mensen met ideeën en suggesties, Shoot! :)


DG SF2 said:
Zo op het eerste gezicht vind ik het helemaal niks :X. Misschien als het er eenmaal opzit dat het me beter lijkt :W.
Ik vind het gemonteerd 20x beter. :W



attachment.php


attachment.php


attachment.php




Staat nieteens slecht. Ondanks dat de kleuren rood niet overeenkomen.
Morgen motorische gedeelte aanpakken.



120jkae.jpg


+ralf+


Kleine update 07 Juni 2006

Zoals hierboven te zien is heeft Mikkel mijn waterpomp huis gepolijst. (dat wou hij graag :p) Deze heb ik zojuist even gemonteerd samen met de uitlaat. Meteen een aantal fotos geschoten. Ik ben zelf niet echt te spreken over de fotos, telkens nét uit een verkeerde hoek geschoten jammer genoeg. :X

Maargoed, heb ook geen zin om wéér naar de loods te fietsen voor nieuwe fotos. Het gaat om het idee, en het ziet er goed uit. Al zeg ik het zelf. :+


De fotos

attachment.php


Heb ook zitten kutten met licht balans. Zie hieronder.
attachment.php


Zo komen de kleuren veel beter naar voren, alleen kon ik dat niet zien op mijn camera. De rest van de fotos is dus jammer genoeg met een mindere lichtbalans.


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php



Ook heb ik nog een stickertje geplakt. Detailes he... ;)

attachment.php



Ook vind ik dat het hele geval nog wel een stukje omlaag kan. Ik zou alleen totaal niet weten hoe. Kortere veer is een optie, alleen moet die dan al korter zijn dan 250mm en naar mijn weten zijn die veren er niet. Sprintstangetje is ook een optie, alleen totaal minder mooi en stoort in het optische plaatje volgensmij.... Moeilijk, Moeilijk.:rolleyes:
De vork kan niet lager.....

attachment.php



121a05u.jpg


Andere velgen had ik al. 5 spaaks SR velgen.
1. Niet meer origineel
2. Dit staat beter :+

Rox velgen heb ik ook nog aan zitten denken, ook niet écht origineel meer maargoed. Komen meerdere problemen bij kijken. De lagermaat (35x15) bestaat niet. Aangezien peugeot voorvorken een as diameter hebben van 15mm gaat dit dus niet passen. Dus zou ik weer moeilijk moeten gaan doen etc etc. Terwijl deze velgen gewoon direct passen door middel van een ander lagertje in de velg. :)

Plus, dat ik het niet verkeerd vind staan zo. :)


Om bepaalde misverstanden te voorkomen ivm mijn velgen heb ik Petrik even aan het werk gezet met photoshop... Thnx nog daar voor. :*

BojT said:
Tot nu toe mist het gewoon nog iets. :) Wat dat is, zullen jullie snel genoeg zien.
Zie hier.


13z4cc5.jpg


Doen lijkt mij, ofniet? :)


keesz said:
veeeeel beter :D

miss idee rood laten kooten en dan randje af laten draaien @ HGS ?
Zie je die foto niet ofzo... +pippi+
Dat is gecoat + af laten draaien door wim + gepolijst.

Je moet de rode kleur zien in de zelfde kleur als de kappen.


Ook heb ik een manier gevonden om een fatsoenlijke underseat te kweken. Heb ik het gisteren samen met DG_SF2 over gehad.
Ik heb nu een piaggio veerophanging aan het frame, die zit op het uiterste puntje van het frame. De peugeot veer ophanging aan het frame pas simpelweg geen veer in aangezien daar dan een plaatje in de weg zit.

13z9011.jpg


Het gele gedeelte is het ophangpunt voor de peugeot veer. Het groene is het plaatje wat in de weg zit. Aangezien het hele hok een stukje langer is dan de originele wielbasis komt een minarelli veer té schuin te staan en zit dat plaatje dus in de weg. Nu dacht ik eerst om dat plaatje er tussen uit te halen, of een stukje af te slijpen. Maar daar gaat heel veel stevigheid mee verloren, dus gevaarlijk.

Ik ga het komende week afslijpen en dan andersom aan het frame lassen. Zodat er zonder moeite een minarelli veer gemonteerd kan worden. Als dat eenmaal goed zit kan ik het achterste gedeelte van het frame afslijpen, waardoor het mogelijk is om een fatsoenlijke underseat te maken.

Ook daarvoor heb ik nog een aantal plannetjes, maar die bewaar ik voor een volgende update. :)

Afspraak met coater is nog niet gemaakt, omdat ik zelf ontzettend aan het twijfelen was. Maar ik denk toch dat ik het maar gewoon moet doen en dan volgens twentse begrippen: KWW.

Kiekn' Wat 't Wordt. :+



Uhm... Kleine update dan maar. :)

Vanmorgen tentamen gehad op school + cijfers terug gekregen. Waaronder een aantal klote cijfers dus als ik érg pech heb blijf ik zitten dit jaar. :X
Maargoed, ik had dus ontzettende zin om met de scooter bezig te gaan vanmiddag en dat heb ik dus ook gedaan.

-Rotor gemonteerd + afgesteld
-Killswitch aangesloten + weg gewerkt
-Vooruitstaande clamp eraf gehaald en de hoogstaande TNT clamp gemonteerd.
-Toeren + Tempmeter een mooi plekje gegeven
-Andere gasnaald in de carburateur gedaan en ook weer gemonteerd.

Dus toen het ding maar eens een trap geven. En jahoor, in 2 keer trappen begon het te pruttelen. :)
Het loopt al redelijk constant 13.500 toeren. Pakt nog wat laat op maar dat is afstel werk. Ik moet zeggen dat het behoorlijk lekker vooruit komt. De verlaging aan de voorkant en de stugge achterveer is nog wel ff wennen. Het hobbelt echt alle kanten op. :p

DUS.
In Best ben ik aanwezig mét lopende scooter. :W


PS. Waarom ik geen fotos maak? Omdat mijn computer aan het ouwehoeren is en mijn cardreader niet kan vinden. Ik kan dus geen fotos op de computer krijgen. :X


Steekgas is inderdaad goed KUT! :| (Thijsje, ik leef met je mee... :henko: )

Eerste keer, andere sproeier erin en ff starten. 1 keer kicken en jahoor, meteen volgas tegen de stellingen. :X Gelukkig alleen met de band aangezien er maar 30 CM ruimte tussen zat.

Tweede keer, met de andere sproeier ff naar buiten. 2 keer kicken en WEER :| meteen volgas, dit keer stond er niets voor, dus kon ik kiezen... OF een muur, OF een hekje. Dus het hekje maar gekozen. :X (Ik had mijn killswitch bandje niet om mijn pols, dus werd er achteraangesleurd omdat ik hem niet uit kon krijgen. :X Als je goed kijkt zie je hier het scheve hek....

15ccxmx.jpg


Jammer dat we geen foto hebben van de mensen die tijdens het rijden het hekje opnieuw gingen plaatsen... :p

Dus, toen een Domino snelgas van Mikkel ff erop gezet. 3,5 uur bezig geweest om een gaskabel pas te maken.. :)X) En toen ging alles goed. :)

Best ben ik helaas niet aanwezig met scooter, wel als persoon zelf.
Reden: Vervoer + uitnodiging uit Den Haag. (Haagse SF)

Reden waarom ik geen gas geef: Veel grint + geen achterrem :+ + een korte afstand om het gas los te trekken. :)


Mark.S said:
Die foto is gwoon een fotoshop, om stiekem te kijken wat wij er van vinden:D
Niet meer zeuren nu! Nu gaan we fatsoenlijke fotos kijken! :#


attachment.php


attachment.php


attachment.php

Stuurinrichting + teller

attachment.php

Leuk overzichtje van al mijn stikkers en tellertjes. :p

attachment.php

DPR pijpje dat erg mooi begint te verkleuren. :love: Nét in de lak gezet. :)

attachment.php

Ruimte tussen band en uitlaat is écht minimaal, hier moet ik nog wat aan doen.

attachment.php

Blingdeksel

attachment.php

En tot slot nog een close-up van "de meest homofiele carterdeksel die TJ-Tuning ooit gezien heeft 8P"


Voordat er mensen zijn die beginnen te zeuren over mijn achterveer + kickstarter... Er komt een andere achterveer en kickstarter... Ik wilde zo'n stage6 kickstarter gaan kopen maar hoor hier niet veel goeds over.

We zien nog wel wat er komt. :)

De filmpjes is trouwens allemaal met standaard vertanding, ik heb een setje 13/44 gekocht. Samen met mijn std secundair komt dat uit op een rf van 10,4. Hopen dat het daarmee beter gaat rijden.


Kleine huishoudelijke mededeling. :)

13/44 vertanding + nieuwe vertandingslagers kwamen binnen en zijn gemonteerd. Meteen nieuwe pakking er tussen + verse olie. Verder weinig meer aan de scooter gedaan omdat ik er geen zin in had. Enige wat ik nog gedaan heb zijn plannen uitdenken voor volgend jaar en een beetje branden + afstellen.

Zondag ben ik te vinden in Lint met de speedfight. Of ik ga sprinten weet ik nog niet aangezien mijn ID-kaart verlopen is......


Ohja, gisteravond examenfeest van me zusje. Mikkel vond het nodig om de speedfight te ownen. :rolleyes: :p

[Ir]http://i6.tinypic.com/1zcohf7.jpg[/Ir]
[Ir]http://i6.tinypic.com/1zcohhi.jpg[/Ir]


Achjaa, aangezien er nu een aantal kleine problemen zijn met mijn velgen maar even een kleine update er tegenaan gooien.

Ik heb tóch weer gekozen voor een ander setje velgen. Ik ben op dit idee uitgekomen aan de hand van de volgende foto. Ik vond het daar toch wel érg strak staan.

20aqo75.jpg



Het probleem met de velgen.
De velgen zijn gecoat, super mooi gedaan en 100% glad/egaal.
Ik heb ze toen ik ze binnen kreeg meteen door gedaan naar metaal bewerkingsbedrijf om ze af te laten draaien (eergisteren). Vanmiddag heb ik een telefoontje gekregen dat het niet geheel goed gegaan was.

Toen ik binnen kwam zag ik meteen mijn velgen liggen. De coating lag er op veel plaatsen af. Op de rand en naar binnen richting het hart ook. Er zaten scheurtjes in de coating en zag er gewoon écht niet meer uit. Ik schrok dus behoorlijk. Meteen met de eigenaar maar afgesproken dat hij de kosten betaalde voor het opnieuw te laten coaten.

Omdat ik tóch een gepolijste rand wil wordt de velg afgeplakt en wordt de buitenste rand gestraald. Zodat het tóch wat makkelijker gaat worden om die rand te polijsten.

De velgen:
20aqkp5.jpg


Zoals je kan zien, het resultaat is verbluffend mooi. Ik hoop alleen dat het totaal plaatje niet té rood gaat worden. Maar dat zullen we dán wel weer zien. +ralf+


M'n velgjes zijn klaar. 8)

[ir]http://upload.server8.org/p4139.JPG[/ir]
[ir]http://upload.server8.org/p4140.JPG[/ir]
(klik)

Ik was niet geheel tevreden met het resultaat + de kleur kwam niet overeen. Dus opnieuw laten coaten. :)X) Meteen een paar goede fotos gemaakt.

Ook een nieuw uitlaatje gemonteerd. Staat niet verkeerd, maar het is toch niet wat ik zoek.

[ir]http://upload.server8.org/p4141.JPG[/ir]

Zoals veel van jullie al gezien hebben staat mijn complete blok tekoop. Dit heeft zo zijn redenen. Ook gaat de scooter een vervroegde winterslaap in. Dit wil zeggen dat ik alles van begins-af-aan opnieuw op ga bouwen op mijn eigen manier.

Ik hoor van velen dat ik een mooie scooter heb, krijg veel complimenten, maar in mijn ogen is dit nog nét niet speciaal genoeg. Komende tijd gaan we dus bezig met de kappen en het frame. Ook komt er een ander blokje.

Wanneer de zon weer een dagje leuk aan de hemel staat zal ik nog een aantal fotos maken. Daarna gaat ze zich klaarmaken voor haar winterslaap.


Update

Vandaag mijn nieuwe blokje opgehaald. :love:
SD Blok is voorzien van een kersverse Malossi RHQ as met c4 lagers.

Dus meteen maar even het blokje een beetje wezen opbouwen. Natuurlijk moesten hier weer een aantal haken en ogen aan zitten. Onderandere: Dolle schroefdraden en remsigmenten die niet pasten. Nouja, ze pasten wel maar toen kon de velg er niet meer op. :rolleyes:

Oorzaak was 1 van de 2 punten waar de remsigmenten omheen vallen (de rechter) die 2mm dikker was dan mijn oude. Érg vervelend dus.

Genoeg gelul, fotos. :)


[ir]http://upload.server8.org/p4260.JPG[/ir]
[ir]http://upload.server8.org/p4261.JPG[/ir]
[ir]http://upload.server8.org/p4262.JPG[/ir]


Het blok is ook gepolijst. Niet echt goed op de foto gekregen. Dit is de beste foto.

[ir]http://upload.server8.org/p4264.JPG[/ir]
(klik op de fotos voor een vergroting)


Hier is ook te zien dat mijn velg al beschadigd is. ;(
Op de heenweg richting de loods moest ik onverwacht hard remmen voor, jawel, een scooter die ineens uit een uitrit kwam rijden. :| Gevolg, de 2 velgen die achterin lagen knalden tegen elkaar. Voorvelg heeft gelukkig niets, achtervelg 2 plekjes waar een stukje coating begint te bladeren. Baal er eigenlijk best van. Maargoed, klein gelukje is dat het de binnenkant van de velg is. :)



Groetjes!



Update

Kleintje maar hoor. :)

Heb nog 2 oud type Braking wave schijven kunnen vinden. "Waarom 2, je hebt toch een SD blok?" "En waarom oud type schijven?" Hoor ik jullie al vragen... Ze gingen alleen per 2 weg, en die nieuwe vind ik verschrikkelijk lelijk. :X


[ir]http://upload.server8.org/p4720.JPG[/ir]

Zien er een beetje dof + veel gebruikt uit maar dit valt 100% mee. :)
Volgende update komt na Genemuiden ongeveer.



Hoi
Mijzelf een kleine traktatie gegeven. :W

[ir]http://upload.server8.org/p4823.JPG[/ir]
Nieuwe Malossi RHQ as met 85mm drijfstang. -:-


Tot gauw. 8)


Fashion update 8)

DUS. :+
Het gene waar ik al bang voor was is voorgevallen. Wanneer de rode velg gemonteerd zit is het geheel aan de voorkant té rood. Dus ging ik opzoek naar een oplossing. Al snel was deze oplossing gevonden. Geen rood weghalen, nee in tegendeel zelfs. Een andere kleur er aan toevoegen. 8)

attachment.php


Na een half uurtje schuren en plamuren kon de spuitbus er overheen. Het resultaat mag wel zijn in mijn ogen. Ben totaal niet ontevreden. :)


Aangezien ik toch bezig was met schuren, plamuren en spuiten heb ik meteen mijn frame maar even netjes gemaakt.

attachment.php


Toen ik even naar huis ging om een broodje te eten kwam ook de postbode nog een leuk pakketje brengen.

attachment.php


Dankuwel postbode. :W


Toen maar eens de velg gemonteerd.

attachment.php


attachment.php


Niet slecht hè? 8)

attachment.php



Aangezien het heerlijk weer was, en ik toch al half nat van zweet bezig was, meteen mijn blokje er maar even onder gehangen. Krukas is nog niet gemonteerd aangezien mijn lagers nog niet binnen zijn.

attachment.php



Zoals je ook kan zien gebruik ik nu weer een minarelli veer inplaats van de piaggio veer. De veerophanging aan het frame is in totaal 2 cm naar achteren gehaald waardoor de veer minder schuin komt te staan. Ik weet zelf nog niet wat ik er van moet vinden... Beetje té schuin nog in mijn ogen. Hopelijk valt dit anders in het zicht als de kappen gemonteerd zitten.

attachment.php



En dan... Juist, kappen monteren om te zien of het geheel nogsteeds té rood is aan de voorkant. Ik kan je vertellen dat dit niet het geval is. Ik ben érg tevreden over het resultaat wat ik vandaag behaald heb. Al is het nieteens zo heel erg veel. :)

attachment.php


attachment.php



Dat was het voor vandaag. Nog wel heb ik een kleine huishoudelijke mededeling.

Huishoudelijke mededeling!
Mits mijn achterkap optijd klaar is + gespoten is mijn speedfight te vinden op de streetfighter beurs in de veehallen in Utrecht. Daar worden er ook 2 fotoshoots van gemaakt.
Opzich is dit een grappig voorval aangezien het dan precies een jaar geleden is dat ik de speedfight daar zo opgehaald heb:

attachment.php


Wat een vooruitgang! 8):W



Kleine update

Even een kleine update met betrekking tot de achterkap. Zjaaakie is erg druk geweest met het poly gedeelte. Omdat het allemaal in zo'n sneltrein vaart moest gaan vanwege de streetfighter beurs hebben we besloten (zijn idee) dat hij het ff af zou maken zodat er geen mogelijkheid zou zijn dat het verneukt zou worden wanneer het gespoten wordt.

De vorm is goed te zien. Er moet nog het een en ander aan gebeuren qua afwerking + strak maken. Ik vind het er erg vet uitzien maar ben ook ontzettend benieuwd hoe het eruit ziet wanneer het gespoten is. :W

Jacky, thnx nogmaals dushi! :*

6858.jpg

6859.jpg


Na het weekend gaat de kap naar de spuiter. Dan is het duimen dat hij optijd gespoten is. :)



Ik kan het niet laten :+


p6919.jpg


p6920.jpg


p6921.jpg



Maandag avond gaat de kap richting spuiter. Hopelijk kan hij zich aan z'n woord houden.:W



Beter donderdag dan vrijdag klaar! :D


Dus, vandaag zag ik een leuk aanbod. Even nagedacht en toen de knoop doorgehakt. Op naar Hilversum.
In totaal 4,5 uur onderweg geweest (heen en terug) om 5 minuten in Hilversum te zijn. 8P Maar het was het 100% waard. 8)

Rest van de update post ik morgen ofzo wel ff. ;)


[ir]http://upload.server8.org/p5179.JPG[/ir]

Sorry titus. :*


Ik ben ook zeer benieuwd, mocht het negatief uitpakken verkoop ik het ding gewoon. Ben je toch zo kwijt. :+
Heb nog een aantal meer dingen wat ik graag wilde testen. Zoals de polini poulies. Er gaat namelijk rond dat die dingen meer grip hebben, echter kan nog niemand dat met 100% zekerheid zeggen en/of bewijzen. Dus...


p5192.JPG

p5193.JPG



Gisteren uit Hilversum meteen maar een overrange setje meegenomen.
2 sprints oude MHR 2005 vario en een setje polini poulies + snaar.

Ik ben benieuwd. :)


dragsterlover said:
haasten spoed is zelden goed, dat zie je wel weer boi.
In dit geval is alles 100% goed gekomen! 8)
ff snel een paar fotos, want ga zo nog ff de stad in om het te vieren.:W


p5266.JPG

p5267.JPG

p5268.JPG

p5269.JPG

p5270.JPG

p5271.JPG



Dit is al meer ge-update dan dat ik eigenlijk wilde, de rest volgt zondag/maandag wel na de motor beurs. Ik ben 100% tevreden!

Jacky: Ontzettend bedankt voor je inzet om het allemaal optijd klaar te krijgen! :*

@ Tinne: De overvloed aan rood valt me 100% mee. :)



Hier nog even een fototje van het reageren tijdens het aflakken.

[ir]http://upload.server8.org/p6979.jpg[/ir]

:rolleyes: Toch wel blij dat alles goed gekomen is nu ik dit zie. :)




van:

p5272.JPG




naar:

p5270.JPG



Een hééle vooruitgang imo.:W


ff 2 sfeer fototjes. Voorste meisje (voorover gebukt aan het stuur:+) was echt KAPOT LEKKER :~:~
En raad eens wie dr e-mail adres heeft? .. 8)

SH101158_%28Medium%29.JPG

SH101159_%28Medium%29.JPG



Street or Track beurs in Utrecht was dat. Prijs was een waardebon van 100 Euro te besteden bij www.goparts.nl :W

Fotos van de beurs zijn hier te vinden.
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=127045

Heb even alle fotos waar de speedfight op staat er tussenuit gehaald. :)


SH101058_%28Medium%29.JPG

SH101128_%28Medium%29.JPG

SH101129_%28Medium%29.JPG

SH101158_%28Medium%29.JPG

SH101159_%28Medium%29.JPG

SH101188_%28Medium%29.JPG

SH101190_%28Medium%29.JPG

SH101191_%28Medium%29.JPG

SH101197_%28Medium%29.JPG

SH101202_%28Medium%29.JPG

SH101231_%28Medium%29.JPG

SH101232_%28Medium%29.JPG



En nu ff wat leuks uitzoeken. :p :W
Ik ben trouwens heel erg benieuwd naar de fotos die gemaakt zijn door de fotograaf. In totaal heeft hij iets van 20 of 30 fotos geschoten. :W



Nog een aantal fotos gevonden van de site van de fotograaf. :)

1243.jpg

1366.jpg

1368.jpg

1369.jpg



Dus, aangezien bepaalde personen zo zielig zijn dat ze afspraken maken en vervolgens niet nakomen. EN dan ook nog eens mij de hele huid volschelden, heb ik besloten dat het project maar gewoon door gaat.

Motorisch is een hele zooi verkocht, aangezien "hij dit keer echt kwam en ook een aanbetaling zou doen". Aanbetaling nooit gezien en toen ik hem net op msn aansprak kreeg ik te horen dat ik *een bepaalde, makkelijk in de mond liggende, ziekte* kon krijgen.

Kan hier écht ontzettend van balen aangezien ik hem 2 keer het voordeel van de twijfel gegeven heb. Het gaat om deze jongen:
StephenT AKA Stephen van Troost <stephen123wwe@hotmail.com>

Bekend van deze scooter:
2004053543595303997_rs.jpg


Mocht je zakendoen met deze persoon, denk dan alsjeblieft een 2e keer aangezien hij je dubbelop naait.

Project gaat dus gewoon door. Hele winter weer voor de boeg dus we kunnen genoeg doen. Setup gaat ook flink veranderen. Of we gaan voor het hele snelle of een straat setupje, en dan meer aandacht besteden aan het uiterlijk weet ik nog niet. Ik heb namelijk geen zin om weer hele bakken geld uit te geven aan overrange, cilinder, carb, uitlaat etc.

We zullen zien wat seizoen 2007 ons nog gaat brengen.

Voorkap:
[ir]http://upload.server8.org/p7567.jpg[/ir]


Morgen eerste update weer.



Hier dan de beloofde fotos van de carb. :)

[ir]http://upload.server8.org/p6276.JPG[/ir]
[ir]http://upload.server8.org/p6277.JPG[/ir]
[ir]http://upload.server8.org/p6278.JPG[/ir]
(Klik voor vergroting!)

Érg leuk dingetje, al zeg ik het zelf. :W

En wat heb je aan een carburateur zonder sproeiers? Juist weinig. Heb dus ook mijn sproeiers maar weer opgezocht.

[ir]http://upload.server8.org/p6279.JPG[/ir]
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

eeste post +ralf+ (nu ga ik het lezen :p)

Ziet er echt nice uit :) lekker orgineel ook.
Ga hem zeker volgen en ben erg benieuwd naar omgelaste hr2 :) (lengte is nog altijd hetzelfde gebleven?)
 
Last edited:
eej Bojt ;)

Ziet er super uit! Had een sneak preview gezien @ msn maar nu met alle foto's erbij.. Erg netjes!! Dit gaat em worden ;)

grtz
 
Daar gaat me (toen nog orginele) idee :'(

loop hier ook al een tijdje (lees 2 maande) meej rond:p
de tekeningen liggen al op tafel, project zou in december beginne.. maja dan maar niet meer de 1e..

maar iig suc6:)
 
Last edited:
Bojt, dit had ik dus totaal niet verwacht na de rox dat je dit nog zou doen :D
Maar ik wens je veel succes met dit project en hoop dat je nette score uit het blok kan halen.
 
Ik zat er al op te wachten wanneer iemand een Mina onder een Peugje ging bouwe -:-

Ziet er net uit, Bojt...
Straks wij tweeen Rox velge onder Peug? :p
 
Ruben said:
Wat is er mis de getunde carters ?

Afkraken, zeiken... etc etc, nooit overleggen met mij hoe het in elkaar steekt, ws heeft die de carters van mitchel, scheit bewerkt dus OUD OUD OUD
 
BurN said:
Afkraken, zeiken... etc etc, nooit overleggen met mij hoe het in elkaar steekt, ws heeft die de carters van mitchel, scheit bewerkt dus OUD OUD OUD

ik ken meerdere mensen die niet tevreden zijn van RsB spul hoor, zijn zelfs mensen die nog spul moeten krijgen zoals een ophoogplaatje voor membraan enzo.

Owja bojT: beter scoor je ook effe andere achtervelg binnenkort :rolleyes:
 
Spasta said:
ik ken meerdere mensen die niet tevreden zijn van RsB spul hoor, zijn zelfs mensen die nog spul moeten krijgen zoals een ophoogplaatje voor membraan enzo.

En ik ken er genoeg die juist wel tevreden zijn, jammer dat je zo reageerd in een project topic van iemand.

@ BojT

Ok ik wacht de foto's dan even rustig af ;)
 
BurN said:
Afkraken, zeiken... etc etc, nooit overleggen met mij hoe het in elkaar steekt, ws heeft die de carters van mitchel, scheit bewerkt dus OUD OUD OUD

Ik denk ook pure onzin. Ik zelf heb het gevoel dat jij echt perfect werk aflevert :) Dus daarom vatte ik ook niet, waarom hij het niets vond
 
ik heb de carters inderdaad overgekocht van iemand. en er is opzich niets mis mee, alleen de 'glijbaan' vond ik een minpunt.
heb ze niet van mitchel overigens.

verder niets mis met RsB hoor, heb genoeg mensen gehoord die zéker wel tevreden waren:) :*
 
Back
Top