Tom's Electronic Fuel Injection minarelli evo Streetmagic!

Heel, heel gaaf. Eindelijk eens een vernieuwend project. In het verleden heb ik er ook eens schuin naar gekeken, maar wegens gebrek aan tijd/ruimte/apparatuur is het er nooit van gekomen. Succes!
 
die laatste foto:~
focking monsterblok als je dat ziet
tijd om me bigbore blokje maar is ff aan te passen :7
veel suc6 ik hoop een beetje op leuke resultaten voor julie


groeten patt
 
Interessant project is dit.
Je hebt in elk geval eerst goed nagedacht voordat je bent begonnen. :)

Hoe ga je het hele zaakje smeren?
Gewoon mengsmering (kan dat icm de injector?), of met een losse oliepomp?
 
Laaste foto is idd porno. Komt nogal wat extra bij kijken dan een carb.

Heel, heel gaaf. Eindelijk eens een vernieuwend project. In het verleden heb ik er ook eens schuin naar gekeken, maar wegens gebrek aan tijd/ruimte/apparatuur is het er nooit van gekomen. Succes!

damnn, dit is VET !
vooral die laatste foto :)
hoop dat je het allemaal goed aan het lopen krijgt met flink wat vermogen

die laatste foto:~
focking monsterblok als je dat ziet
tijd om me bigbore blokje maar is ff aan te passen :7
veel suc6 ik hoop een beetje op leuke resultaten voor julie


groeten patt

dit is echt wel geschift +ralf+ Als dit af is word het echt een meesterwerk:~
Thnx, uiteraard hopen wij ook op wat leuke resultaten, wie weet kunnen we op die manier wat meer mensen motiveren richting injectie.

Interessant project is dit.
Je hebt in elk geval eerst goed nagedacht voordat je bent begonnen. :)

Hoe ga je het hele zaakje smeren?
Gewoon mengsmering (kan dat icm de injector?), of met een losse oliepomp?
Op dit moment nog met de std mechanische oliepomp, mengsmering zou de mate van de verneveling vanuit de injector verstoren. Daarnaast waren we bang voor een (deels) verstopte injector, of dat ook had gebeurd is een tweede. Als we met een sneller blok gaan draaien, of een andere mengverhouding willen gebruiken kunnen we een electrische oliepomp van Aprilia gebruiken, en ook die aan laten sturen via de ECU (dan kunnen we als we willen ook de mengverhouding koppelen aan toerental/gasstand).
 
Goed, wat spelen met enkele meters bekabeling later stond het blok er uiteindelijk zo bij, op een gaskabel na klaar om voor de eerste keer aangekickt te worden:

Erg mooi project dit! Hebben jullie al gekicked? en loopt het?
 
ziet er vet uit !

lijkt me niet echt simpel om zoiets voor elkaar te krijgen !
Dankje :)

Erg mooi project dit! Hebben jullie al gekicked? en loopt het?
Jep, het blok is eind juni aangekick en heeft al een aardig tijdje gedraaid. Helaas nog niet fatsoenlijk belast kunnen testen, dus daar is ook alles mee gezegd ;)

Heel erg tof en interessant project om te volgen. Gaat zo voort!
Dankje, zullen we zeker doen!

Kleine update in dit projectje!
 
goeie shit zeg! word die bank ook aan vermogen gekoppeld?
Uiteraard ;)

nee, aan een dinamo voor de sfeer verlichting:) 8P

waarom heb je gekozen voor twee rollen? en welke software ga je gebruiken voor de bank?
Keuze is op twee rollen gevallen omdat we deze relatief goedkoop konden laten maken via-via. Enige probleem was dat dit van een stuk 'rest' staal rond 190 gemaakt moest worden waar dat bedrijf nog een paar meter van had liggen. Vandaar voor twee rollen met een kleinere diameter gegaan. Wilden we voldoende massatraagheid op een rol krijgen moesten we te groot gaan in diameter, wat de nodige kosten met zich mee brengt. En aangezien het nou niet bepaald goedkope lagerblokjes waren ook die daar op dat fram staan sprak ons dit wel aan :D.

Nadeel is dat we ivm voorkomen van wielslip de optie erin hebben gebouwd om de rollen middels een ketting of tandriem te koppelen. Dit zorgt wel voor verlies, wat een zuivere berekening van de massatraagheid en dus de zuivere theoretische vermogensberekening vermoeilijk. Maar zoals iedereen weet gaat het toch niet om absolute waarden, maar om het vergelijken (en het verlies op de riem zal bij runs onderling niet relevant genoeg afwijken).

(en stiekem konden we met twee rollen natuurlijk ook twee dynamo's aandrijven voor de kerstverlichting!)

Software houden we simpel, en schrijven we waarschijnlijk zelf. Met een redelijk eenvoudige positiesensor of betrouwbare toerentalsensor aan de assen kan je al een heel eind uit de voeten, en betrouwbaar genoeg metingen vergelijken. Voordeel voor ons is dat wanneer we deze software wegschrijven naar .csv of .xls files we het over onze datalogs heen kunnen leggen.
En dingen als AFR metingen, temperatuur metingen of omgevingsdrukmetingen voor correcties van de runs onderling hoeft niet in de bank software, want dat staat toch al op de laptop vanuit de ECU :#.

gaaf project hoor! Inlaat ziet er prima uit!
Dankje! :)
 
mooi project!
doe je dit op de HvA??
zoja; mag ik vragen welke vestiging?
zit zelf op lwb, en wil dit wel is van dichtbij zien, als het kan :p
 

Similar threads

Back
Top