Folkert@MinaRally
Freude Am Fahren
Ok ik ga binnekort me hele scooter opnieuw afstellen en nu wil ik het toch wel eens precies weten, waar ligt nou de powerband van een Minarelli Evo AC cilinder.
Natuurlijk ligt het ook aan de rest van de setup, maar kan iemand een indicatie geven voor een setup met open 21mm carb. en als uitlaat iets in de trant van Nardo/Evo I/C16 uitlaat
Ik kan natuurlijk alles proberen van 11.000~13.000, hoger zal het wel niet liggen of lager, maar een iets nauwkeurigere indicatie zou mooi zijn.
Ik heb altijd zo rond de 12.500rpm gedraait met evoI pijp en momenteel zit ik op de 11.500 met een nardo.
Maar ik vraag me af of ik er misschien compleet naastzit.
Het probleem wil, en dat is al sinds ik met de evo setup rondtoer, dat me top toch wel aan de erg lage kant is. Ik verwacht geen wonderen van een AC evo, maar een top van 93,2 km/h (digi) (met standaard RF 14 vertanding) lijkt me toch erg laag.
Ik heb al zo'n beetje elke mogelijke afstelling geprobeerd, maar top blijft in die buurt zitten. Ik heb er een iets zwaardere vertanding van een FireFox ingedaan (RF 12) maar de top is hier zelfs LAGER mee komen te liggen. 91/92km/h digi, verder wil het gewoon niet.
Toch vreemd, hij zou met 12.000+ toch voldoende rpm moeten maken om toch minimaal 100 km/h te kunnen halen.
Ik heb al alle soorten en maten rollers erin gehad in combi met verschillende drukveren, maar weinig succes verder. Ik moet ergens een groot verlies hebben???
De vario is een Evo vario, standaard achterpulleys (momenteel carter aan het klaarmaken voor evo pulleys die ik al heb liggen) maar ook zonder die vind ik me top aarzig laag.
Ik heb wel een oude koppeling erin. Zou deze zo versleten kunnen zijn (zit nog wel materiaal aan) dat deze het koppelingshuis niet goed meeneemt en dus dat deze meer rpm draait als ook de ingaande vertandingsas (oftewel, de koppeling zou continu blijven slippen)
Echter dit lijkt me niet het geval, omdat anders me koppelingshuis wel roodgloeiend had moeten zijn, maar is niet het geval.
Dus wie-o-wie heeft enig idee, want ik weet het momenteel echt niet meer.
Natuurlijk ligt het ook aan de rest van de setup, maar kan iemand een indicatie geven voor een setup met open 21mm carb. en als uitlaat iets in de trant van Nardo/Evo I/C16 uitlaat
Ik kan natuurlijk alles proberen van 11.000~13.000, hoger zal het wel niet liggen of lager, maar een iets nauwkeurigere indicatie zou mooi zijn.
Ik heb altijd zo rond de 12.500rpm gedraait met evoI pijp en momenteel zit ik op de 11.500 met een nardo.
Maar ik vraag me af of ik er misschien compleet naastzit.
Het probleem wil, en dat is al sinds ik met de evo setup rondtoer, dat me top toch wel aan de erg lage kant is. Ik verwacht geen wonderen van een AC evo, maar een top van 93,2 km/h (digi) (met standaard RF 14 vertanding) lijkt me toch erg laag.
Ik heb al zo'n beetje elke mogelijke afstelling geprobeerd, maar top blijft in die buurt zitten. Ik heb er een iets zwaardere vertanding van een FireFox ingedaan (RF 12) maar de top is hier zelfs LAGER mee komen te liggen. 91/92km/h digi, verder wil het gewoon niet.
Toch vreemd, hij zou met 12.000+ toch voldoende rpm moeten maken om toch minimaal 100 km/h te kunnen halen.
Ik heb al alle soorten en maten rollers erin gehad in combi met verschillende drukveren, maar weinig succes verder. Ik moet ergens een groot verlies hebben???
De vario is een Evo vario, standaard achterpulleys (momenteel carter aan het klaarmaken voor evo pulleys die ik al heb liggen) maar ook zonder die vind ik me top aarzig laag.
Ik heb wel een oude koppeling erin. Zou deze zo versleten kunnen zijn (zit nog wel materiaal aan) dat deze het koppelingshuis niet goed meeneemt en dus dat deze meer rpm draait als ook de ingaande vertandingsas (oftewel, de koppeling zou continu blijven slippen)
Echter dit lijkt me niet het geval, omdat anders me koppelingshuis wel roodgloeiend had moeten zijn, maar is niet het geval.
Dus wie-o-wie heeft enig idee, want ik weet het momenteel echt niet meer.