Met de scooter naar Spanje

Originally posted by Arne
Wie zwetst hier nou man....tjongejonge 4 dagen...dat wil ik zien.

mja die gasten met die gsm's die deden er 5 dagen over naar spanje (ergens aan de kust vlakbij barca) en die reden gemiddeld met 60 km/h en 500 a 600 km per dag.

Ik ben hier ook al een tijdje mee bezig.Ik heb vandaag groene kaart gefixed.

Bij de grens van spanje loopt er een B-weg die helemaal langs de kust doorloopt naar portugal.Ik ben daar nu al zovaak geweest en spaans kan ik ook wel hanteren.

Ik vind zelf niet dat het onmogelijk is,het is te doen alleen natuurlijk vergt het wat moeite,zweet en tranen.

Ik maak me sf dan weer lekker ori met andere uitlaat+vario+koppeling en neem een zooi met boutjes,rollen,v-snaren,drukveren,remblokjes mee en bandplakshit.

Ik doe dit jaar eind examen en ik ga gewoon.klaar.
 
Originally posted by Fokke
DNA Glacius, wanneer krijg je nou door dat ik niet meer achter het rondje Nederland sta? Zoals net ook al gepost is is dit volslagen nutteloos! Wat doen we voor een ervaring op wanneer we een rondje NL doen? Niks.. Enkel wat motorische problemen die zich voor kunnen doen. We moeten met z'n allen de bergen in, gevarieerde landschappen trotseren en communiceren met buitenlanders wanneer we vastlopen. Ik vertrouw best op mijn eigen Frans, Duits en Engels, maar ik wil gewoon eerst een kortere internationale trip maken. Anders ben ik niet van plan om een poging te doen om naar Spanje te rijden.

Behalve dat wil ik eerst uitrekenen wat het prijskaartje gaat worden (Met alle drastische factoren meegerekend) wat aan de reis naar Spanje komt te hangen.

Naar de Ardennen ben ikm 99% zeker van de partij.


je hebt gelijk fokke. ik ben ook 99% zeker erbij als we naar de ardennen/luxemburg gaan en 100% zeker NIET als we naar Spanje gaan.

ik contact je vandaag even
 
500 per dag is echt fokking veel !, wij reden met ongeveer 60 @teller, zeg maar 50 en reden gemiddeld zo'n 40km/h, barcelona is via scooterweggetjes volgens mij wel bijna 1500km, dus die 4 dagen ga je niet halen....
maar mij lijkt italie nog steeds beter....
in geval van problemen is communicatie met buitenlanders echt belangrijkste wat er is.
 
Originally posted by Arne
Wie zwetst hier nou man....tjongejonge 4 dagen...dat wil ik zien.

Dank u Meneer Arne, Ik denk dat je na 4 dagen net in Noord Frankrijk aankomt. Maarjaaaa.....wie ben ik he? Ik ben natuurlijk de enige scooterrijder die altijd verkeerd rijdt :rolleyes:

M.A.W : Denk je nou echt dat je in 1x goed gaat rijden, en dat alles net zo goed wordt aangegeven als in Nederland? Dan wens ik je nog veel succes })

Als jij in 4 dagen in Barcelona bent kom ik je daar persoonlijk opzoeken om je op een Mac Menu en een biertje te trakteren.
 
gem snelheid zoon 50 kmph (incl stops etc). is dus 26uur rijden over 1300 km. 26 delen door 4 en je komt op 7.5 uur per dag. dan kan je t nog iets ruimer rekenen tot 9 uur per dag reizen. das toch wel te doen?? als je tenminste geen aerox of aprilia zadel hebt:#
 
4 dagen lukt niet, sim-pel maar DISCUSSIE GESLOTEN! :|

we gaan van het weekend rond de tafel zitten en dan gaan we het een en ander op een rijtje zetten voor een trip naar:

de Ardennen OF Luxemburg
 
Originally posted by driver2002
gem snelheid zoon 50 kmph (incl stops etc). is dus 26uur rijden over 1300 km. 26 delen door 4 en je komt op 7.5 uur per dag. dan kan je t nog iets ruimer rekenen tot 9 uur per dag reizen. das toch wel te doen?? als je tenminste geen aerox of aprilia zadel hebt:#

Nee!

Nu ga je er dus vanuit dat je in 1 keer door kan rijden. En je gaat echt geen gemiddelde snelheid halen van 50 km/h inclusief stops!

Hoe ik het zie :

Je begint elke ochtend om 9 uur met rijden. Je rijdt door tot 4 uur, want dan moet je zeker tentje enzo gaan opzetten of Hotel o.i.d opzoeken. Dat is dus 7 uur "rijden" per dag. De 1e twee dagen zal je het zeker wel redden om om de 2 uur ff een kwartiertje te stoppen. Dat is dus ongeveer anderhalf uur per dag. Je kan dus op een dag 5 en een half uur fulltime doorrijden. Ik denk dat je in Nederland toch wel een kilometertje of 50 a 60 per uur kan afleggen, omdat alles hier goed wordt aangegeven. Maar in Belgie/Frankrijk is dat niet meer zo, en hoe zuidelijker je komt, des te meer je gebruik moet gaan maken van "niet-geasfalteerde" weggetjes zeg maar 8) Dan zal je gemmidelde snelheid ongeveer 30/40 worden als je geluk hebt. Verder kan je dan ook nog eens verkeerd rijden, wat je echt gigantisch veel tijd kan gaat kosten!

En waarom zitten jullie toch steeds met die 1300 km in je hoofd!!! :?
Van de Nederlandse grens naar Barcelona over "secundaire" wegen...mwa....reken maar op een afstand van ongeveer....1800 km? :!

Nu jij weer...
 
En wat ik nog ben vergeten...na 3 dagen full time scooter rijden trekt je rug het echt niet om lang achter elkaar te rijden. En ik heb echt medelijden met je vriendin hoor! Toen ik op 14 jarige leeftijd met ouders meeging naar Kreta, hebben we ook een hele dag "rondje Kreta" gedaan. Degene aan het stuur trekt dat best. Maar degene die achterop zit krijgt last van ze benen omdat die steeds dezelfde houding moeten aannemen. En met zo'n lange rit heb je gewoon een heel zadel voor jezelf nodig omdat het anders gewoon niet comfortabel zit. EN zoals er al werdt gezegd, je gaat nooit bagage voor 2 mee kunnen nemen op 1 scoot.
 
Mjah hier in Nederland als ik richting strand ga doe ik een half uurtje over +- 30 km op netjes aangelegen fietspaden en veel rechtdoor maar je komt er zoals al gezegd in het buitenland egt niet aan ...
Mjah het idee is wel vet in de Wheels stond eerst ook een man die met zn vrouw op 2 scootertjes vol met bagage naar Spanje is gereden stond fotows bij van ze scooter voor de eifeltoren ensow :D Het moet te doen zijn maar weet waar je aan begint ...
 
Heb t hele topic wel gevolgd maar kom nu pas binnenvallen met n reply:

M'n pa is in z'n jeugd (op z'n 19de ofzo) op z'n puch naar Denemarken gereden om z'n liefdesverdriet te verwerken (wrom ie dan in godsnaam daarna toe is gegaan, geen idee...).

Kzal em eens even vragen hoe dat toen zo'n beetje is gegaan, misschien heb je er wat aan!
 
Spanje vergt toch nog wel wat extra internationale scooterrijd-ervaring gok ik. Spaans kan ik niet, mijn Engels en Frans is prima. Ik ga deze zomervakantie samen met SR Max Biaggi Naar Luxemburg of Ardennen oid. Spanje wil ik het jaar daarop wel proberen.

Misschien dat we dat als een soort event kunnen maken voor 2004? En dat er dan een paar groepen rijden ofzo. Groepjes van 4 scoots. Dus als er 1 iemand in 1 groep probs krijgt dat de groep wacht en helpt. De andere groepen rijden dan door.

2004 is nog ver weg, misschien dat dit een leuke optie kan worden? Nogmaals, ik zeg maar wat, maybe een leuk idee?

Dit idee kunnen we natuurlijk ook toepassen op de Ardennen/Luxemburg. Iedereen die mee wil meld zich dan in groepen van 4 scooters aan. Elke groep rijdt individueel naar de Ardennen/Luxemburg. Dit kan natuurlijk het eerste stuk gezamelijk. (Todat er iemand uit een bepaalde groep panne krijgt). Opzich lijkt me dit een leuk idee. Journey to the Ardennen

Whehe, een soort dakar :p
 
mja , ik ga samen met MAKS en we vertrekken 6 juli 2003.
Bagage is geen probleem(me ouders gaan met vliegtuig en nemen mijn belangrijkste shitjes mee) ik zelf neem rugzak met nodig spullen,desnoods nog een soort van tas(zorgen dat hij niet in de weg zit) tussen me benen.

Mischien zit er aan te denken om een sponsor te zoeken:D.

maar verklaar me gek ik doe het wel.
 
Originally posted by w-m
Heb t hele topic wel gevolgd maar kom nu pas binnenvallen met n reply:

M'n pa is in z'n jeugd (op z'n 19de ofzo) op z'n puch naar Denemarken gereden om z'n liefdesverdriet te verwerken (wrom ie dan in godsnaam daarna toe is gegaan, geen idee...).

Kzal em eens even vragen hoe dat toen zo'n beetje is gegaan, misschien heb je er wat aan!

Ik ben in dezelfde situatie niet verder gekomen dan 150 km. Toen realiseerde ik me in Roermond dat ik er niks mee opschoot... Ben maar weer terug naar huis gereden :p

(Jij bent de eerste die ik het vertel :+ )
 
Originally posted by Fokke
Spanje vergt toch nog wel wat extra internationale scooterrijd-ervaring gok ik. Spaans kan ik niet, mijn Engels en Frans is prima. Ik ga deze zomervakantie samen met SR Max Biaggi Naar Luxemburg of Ardennen oid. Spanje wil ik het jaar daarop wel proberen.

Misschien dat we dat als een soort event kunnen maken voor 2004? En dat er dan een paar groepen rijden ofzo. Groepjes van 4 scoots. Dus als er 1 iemand in 1 groep probs krijgt dat de groep wacht en helpt. De andere groepen rijden dan door.

2004 is nog ver weg, misschien dat dit een leuke optie kan worden? Nogmaals, ik zeg maar wat, maybe een leuk idee?

Dit idee kunnen we natuurlijk ook toepassen op de Ardennen/Luxemburg. Iedereen die mee wil meld zich dan in groepen van 4 scooters aan. Elke groep rijdt individueel naar de Ardennen/Luxemburg. Dit kan natuurlijk het eerste stuk gezamelijk. (Todat er iemand uit een bepaalde groep panne krijgt). Opzich lijkt me dit een leuk idee. Journey to the Ardennen

Whehe, een soort dakar :p

hehe The Fellowship of the ..... uhhh,...

maar dat zien we dan wel, niet teveel op de zaken vooruit lopen.
 
Ik heb een keer een oude kerel gesproken, hier in de buurt, en die is op zijn brommertje(italiaans merk) vanaf hier naar italie gereden, daar kwam hij bij de fabriek van zn brommertje, daar heeft hij allerlei onderdelen nieuw gekregen, dubbele kabelboom, extra gaskabel etc. zijn toen foto's genomen. Hij is daarna naar spanje gereden, marokko, rest van Noord-afrika, turkije, Italie, duitsland, en weer thuis.
Het enig probleem wat hij had was een gebroken voet, door een val. Dus het kan best, als je tijd over hebt....
 
Even wachten tot onze medeforummers hebben gereplied. Zo'n event deze zomer kan best leuk zijn. Kan jij mooi de Scootin' inlichten :p
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Pronk: bedankt voor je uitleg, maar hierover lijkt me de discussie gesloten...

Sorry Bart, ik wildde gewoon even mijn woordje gezegd hebben :)
Ik wilde ff duidelijk maken dat de berekening van die dude die het binnen 4 dagen denkt te doen niet helemaal klopt.
 
Originally posted by Pronk
Sorry Bart, ik wildde gewoon even mijn woordje gezegd hebben :)
Ik wilde ff duidelijk maken dat de berekening van die dude die het binnen 4 dagen denkt te doen niet helemaal klopt.

hej robbert,als ik binne 5 dagen er ben,kom je dan nog naar barca om een biertje te drinken?:p
 
Back
Top