Manta's Evo SR [part II]

Status
Not open for further replies.

Manta

Oldskool membert
Hier het 2e deel van mijn project.
Ondertussen is het al een heel eind gevorderd.
Allereerst even de setup zoals die nu is, en daarna een foto-impressie van het opbouwen van het project:
Evo 70 de-jager tuned
LC SD blok 3BR tuned
Bidalot C20
24MM Mikuni FS
K-star chrome spruitstuk
Malossi VL14 membraam
Doppler pen12 as
Malossi MHR2000
Malossi Deltaclutch
MVT Binnenrotor
Malossi 13/44 vertanding primair

De SR zoals die hier vorig jaar Juni binnen kwam, 5 dozen met zooi..
SR1.jpg

Het frame, met nieuwe voorvork
SR2.jpg

Asje in het door 3BR getunde en geglasparelde blokje
SR3.jpg

Evo en 26mm erop
SR4.jpg

Volvo radje aangesloten (is er inmiddels alweer af)
SR5.jpg

Uitlaat en Carterkap netjes gemaakt (special thx to Dragsterlover)
SR6.jpg

SR in testfase met oud radje
SR7.jpg

Verder afgemaakt en wat nieuw spul erop, tijd om te banken!
SR8.jpg

Het resultaat, 15.1pk
SR12.jpg

Ik die even een testritje gaat maken na de bankdag
SR10.jpg

En zo staat ie er nu bij
SR9.jpg

Eén van de aangepaste kappen die in de plamuur ligt (special thx to mijn vader!)
SR11.jpg


Dat was het voor nu, motorisch begint het er wel een beetje op te lijken, komende tijd vooral met het uiterlijk bezig, waarschijnlijk nog in April naar de spuiter voor een speciaal lakje dus ik houd jullie op de hoogte!

18-04-2005
Nog wat filmpjes van de bankdag om jullie even zoet te houden 8)
http://www.staj.nl/informatica/banken/MOV00592.MPG
http://www.staj.nl/informatica/banken/MOV00594.MPG

26-04-2005
Kapjes gaan morgen naar de spuiter, ze poseren nog eventjes in hun laagje spuitplamuur :):
SR14.jpg


SR15.jpg


Wat moet er eigenlijk nog gebeuren voor 5mei?:
- Sprints oefenen, na een week ziek op bed te hebben gelegen hoop ik deze week weer een beetje fit te zijn, dan kan ik tenminste nog een beetje oefenen.
- Nieuw stuurtje monteren, er zal nu een chroom vooruitstaand stuurtje gemonteerd worden.
- Afstellen op warmer weer, we hebben vorige keer afgesteld met 12C ofzo, nu kijken wat ie met 21 doet, want tijdens Jubbega zal het ook wel niet zulk koud weer worden.
- Paddock afmaken 8)
- En de nieuwe kappies monteren natuurlijk -:-

29-04-2005
Om jullie te laten wachten tot 5mei vond ik toch wat flauw, dus bij deze 8)
Kappen zijn terug, zitten best strak in de lak, alleen op sommige punten wat dichtgeplamuurd is kan je dat nog wel zien, dat is wat jammer, maar over het gehele resultaat gezien tegenover de prijs mag ik niet klagen -:- :
SR16.jpg


SR17.jpg


07-05-2005
Ben dus op jubbega geweest, nr 68 in de std. scooterklasse.
Leuk dagje, maar niet zo'n dendere tijd, 9.3s.
Ding stuiterde als een malle dus starten ging vet kut, verder liep ie echt strak, ondanks het slechte starten liep ie aan het eind alsnog 98km/u, dus met de power was niks mis, er moet alleen nog veel geoefend worden, daarnaast wordt de eerste aankoop een 13/44 vertandingssetje :)

Hier wat pics hoe die er bij stond @ jubbega -:- :

SR18.jpg


SR19.jpg


SR20.jpg


Mochten de fotografen in kwestie moeite hebben met het plaatsen van hun foto's dan melden ze dat maar ff via pm...

18-05-2005
Nieuwe vertanding is binnen, was wel nodig met al dat gestuiter, nu hopen dat we hier op damwoude profijt van gaan hebben.
Heb ook direct maar ff wat geprutst met me camera en vond dit wel een leuke foto..
SR21.jpg


16-06-2005
Alweer een maand geleden sinds de laatste update.
Maar we hebben niet stil gezeten hoor.
Naar damwoude geweest, tijd van 8,8 gereden, al stukken beter dan op jubbega, maar kon nog beter, dragsterlover reed met te lichte rollen, ik was zelf maar heel eventjes aanwezig en geen tijd om het te verwisselen.

Hier ff picje van damwoude met onze coureur dragsterlover :p
SR23.jpg


En dan nog wat nieuwe spulletjes, Mikuni 24FS die de dellie 26 gaat vervangen, een sebac veer van Bojt gekocht, en een digi schuifmaat voor de squish enzo :)

SR24.jpg


25-08-2005
Zo... Hele tijd rustig geweest hier, meer dan een maand geen update zie ik wel.
Nou ik zal jullie toch even op de hoogte stellen:
- 16Juli naar meeting drachten geweest, daar hebben we gebankt en de 24mikuni wat kunnen testen, ook nog gebankt en mijn score zat zo rond de 17pk. (Geen serieuse meting meer gedaan, scoot viel uit op de bank...)
- Ondertussen ben ik tijdens het testen gepakt en heb geluk gehad. Ik mocht alles houden en kreeg alleen een boete voor het rijden zonder verzekering, maar dat alles wel op 1 voorwaarde, dat ik me nooit meer met dit ding vertoonde op de openbare weg. Nou moet ik dus oop zoek naar een prive plek om te branden :(
- En nog meer slecht nieuws. op drachten is de SR omgevallen en de linker zijkap is behoorlijk beschadigt, die kap moet dus weer opnieuw gespoten en geplamuurd worden...

Wat staat er aan te komen voor de komende maanden?
- Achterkap opnieuw schuren, plamuren en laten spuiten.
- Overrange poulies+snaar kopen. Dit is iets wat mijn scoot echt nog mist, op drachten was goed te merken dat mijn scoot nog veel mist in het middengebied.

Ter afsluiting nog ff een erg mooie pic van drachten:
85-1121639940.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

:W nice Erwino :D

word nu echt tijd om tog eens te komen (als ik uberhaupt TIJD heb :X)
 
@Witte_@_SR - De bank van Bruggen geeft vrij lage waardes aan, binnenkort nog ff ergens anders banken, kijken of het ook écht verschil maakt, zoals ze zeggen, daarnaast zat ik nog wat laag in toeren...

@A-bizar - Ja die hebben we later maar ff een beetje meer naar achteren gezet en wat rechter :p
 
Je score is gewoon zo laag door het toerental denk ik. Ik zou als ik jou was eens teruggaan daar, en nog een paar runnetjes draaien en met rollen spelen(lichter)
 
ziet er al heel mooi uit!

al1 zou of n blauwe stuur clamp halen of een chrome stuurtje.
score zal wel goed komen !
suc6
 
nice man egt een bruut ding! ik zie dat ding wel in jubbega neem ik aan! als siebe zijn scoot daarvoor ff klaar maakt! ken ik maybe daarop naar yubbega!
 
Joost@aerox said:
Je score is gewoon zo laag door het toerental denk ik. Ik zou als ik jou was eens teruggaan daar, en nog een paar runnetjes draaien en met rollen spelen(lichter)

Bank meet ook gecorrigeerd, kijk rechts in de hoek.
 
Marcel said:
dan zit je op 16.2 imo is dat nog steeds te laag voor zijn kunnen :rolleyes: :)

Pkaas zeggen geen drol, die grafiek is gewoon netjes.
Hij kan best scooters met 20pk vlammen.

Mensen kijken teveel naar testbank resultaten, dit zegt imo helemaal niets van het apparaat.
 
@limbo_aerox - er komt een dezer dagen nog een ander stuurtje en een vooruitstaande clamp, aangezien ik dit setje kon verkopen :)

@Joost@aerox - Op de weg komt ie wel gewoon lekker op toeren, dus weet niet of het echt veel uitmaakt. Maar we gaan binnenkort misschien met een groepje naar de Jager, kijken wat ie daar doet, en dan wat met de rollen doen ofzo, maar mij lijkt het niet echt nodig.

We gaan vanmiddag trouwens ff te vlammen @ DJ 8)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top