Malossi verpest het

William VR6

Scooterbase Mod
Dit heb ik van scootparts:

Malossi cup Spa aanfluiting!


De Malossi 70cc cup in de Belgische Ardennen zijn een complete aanfluiting geworden. Zo mocht de meerderheid vd Belgische en Nederlandse deelnemers niet eens meedoen. Sommigen hadden al aan de trainingen meegedaan en zich gekwalificeerd toen plotseling de regels veranderd werden en scooters afgekeurd werden op volstrekt belachelijke zaken zoals een trekstang tussen stuur en zadel (iets heel gebruikelijks in de racerij) Dit mocht ineens niet meer! Maar even verwijderen mocht ook niet want dan bleef er altijd nog een aangelast oog op het frame zitten!

Ook moest er 100% Malossi spul op de scoots zitten. Dr Tunings HPI ontsteking bijv. mocht niet en zijn Samba pijp moest er ook af. ( zat toch al een vette deuk in na een flinke crash). Omdat ook zijn cilinder al stukgelopen was in de training moest Horst met een geleende cilinder, standaard ontsteking en een simpele Malossi uitlaat de wedstrijd in. Dat dit niet optimaal kan presteren zal iedereen snappen....

Het leek er veel op dat de organisatie bang was voor te veel concurentie uit het Benelux kamp en dat de voor veel geld uit het verre oosten gehaalde vedetten het te moeilijk zouden krijgen! Op deze manier haal je dus de sport omlaag en was er niet veel lol te beleven voor velen.

Zelfs de mensen van Scootertuning.net die vele maanden promotie maakten voor dit evenement middels een banner op de hun site mochten geen foto's maken van de races! Volkomen belachelijk dus.

Derhalve dus ook geen foto's van Ge Lichtermoed en Horst "Dr Tuning" Ebbers die respectievelijk 1e en 2e Nederlandse coureur werden. ( Ge werd 4e en 5e en Dr T 12e en 14e in de manches). Kwalificeren hoefde eigenlijk niet eens want de meeste rijders konden al voor de wedstrijden weer naar huis omdat hun machine dus afgekeurd werd!

Kortom weer een slechte beurt voor Malossi dat zoals eerder gemeld niet erg professioneel bezig is met de promotie en distributie van hun producten in Nederland. Het wordt tijd voor iets anders denken wij. Misschien een idee voor Polini of Hebo?

(datum 23/07)
 
Advertisement - register to remove this

waarom wordt er niet een keer een open wereldkampioenschap georganiseerd. Dus dat elk merk mee mag doen.

Dit zal pas strijd opleveren:p
 
Ok, Malossi heeft geen recht om zo'n dergelijke belachelijke organisatie tentoon te stellen.
Der zijn zelfs rijders (Tobi VandenBerghe van Provan racing team België) die een hele nieuwe carter moetsen laten overbrengen (vanuit Brugge) om nog verder te kunnen, en daardoor gediskwalificeerd werden. Belachelijker is dan nog dat ie gediskwalificeerd werd omwille van het ontbreken van... het klepje van het handschoenkastje!
Enn nog zo van die straffe stoten.
Desondanks ben ik toch van plan Malossi spullen te kopen, maar alleen omdat Malossi gewoon goede onderdelen heeft.
Ok, Polini is ook goed, maar die zouden ook beter eens een dergelijk evenement organiseren.
 
O ja, Provan racing team is dan maar op zaterdagavond doorgereden (zoasl nog andere teams) en heeft zondag deelgenomen aan de FEMS race in Jimeney.
De racers zijn in ieder geval niet geheel te spreken over de organisatie, maar ik wil wel men felicitaties overbrengen aan Ge (nr24) die een zéér goede raxce reed, en Fred Osaer, die twee hele goede finales reed maar bij de 2de finale jammer genoeg door een olielek ten val kwam...
 
Originally posted by JeroenRs50
waarom wordt er niet een keer een open wereldkampioenschap georganiseerd. Dus dat elk merk mee mag doen.

Dit zal pas strijd opleveren:p

nog ff geduld... geef me ff tijd })
 
Tot hiertoe zijn er twee opties...
- Weekend Lelystad (klote geluidsbeperkingen) waar een mega-weekend meeting bij kan
- Francorchamps (ver, zonder echte grote meeting)

De bedoeling is een open 50cc en 70cc race met toegankelijke reglementen... idee op fun ipv competitie
 
Allemaal hartstikke leuk, maar die Nederlanders hadden ook met hun eigen spul de Italianen en nummer 2 uit Japan (de winnaar) noooooit bij gehouden.

Wat ging dat fucking fucking HARD! :D

Mja blijft zuur van Malossi natuurlijk. Beetje kinderachtig.
 
Originally posted by Razma
Tot hiertoe zijn er twee opties...
- Weekend Lelystad (klote geluidsbeperkingen) waar een mega-weekend meeting bij kan
- Francorchamps (ver, zonder echte grote meeting)

De bedoeling is een open 50cc en 70cc race met toegankelijke reglementen... idee op fun ipv competitie

hoezo is SPA ver? tis even ver voor mij als Emmen.
en wat versta je onder "open"? toch wel alleen mensen met licentie toch zeker?
 
Originally posted by DvD


hoezo is SPA ver? tis even ver voor mij als Emmen.
en wat versta je onder "open"? toch wel alleen mensen met licentie toch zeker?

té ver voor een extram meeting bedoel ik... er wonen geen people in de buurt die met de scooter kunnen/willen komen...

'open' cup is alle merken toegelaten...
 
Back
Top