Koppeling slipt.

Japs.

Well-Known Member
Mijn koppeling slipt soms door, tenminste dat denk ik.
het is een vaag, beetje schurend geluid op het moment dat de koppeling aangijpt, t/m 10/15 km/h. Zodra ik gas los laat en weer gas bij geef is het geluid er ook dus weet bijna zeker dat het het doorslippen is.
Het vage is dus dat het soms wel is, en soms niet. Echt raar. Als ik geluid hoor dan blijf ik het ook horen, het wordt wel wat minder hoe verder ik rijdt, maar het blijft er wel.
Als ik weg rijdt en het is er niet, dan blijft het ook weg :S
 
Advertisement - register to remove this

hij piept niet, en als die doorslipt dan blijft die dat ook doen als die warm is, en als die niet slipt dan blijft het ook weg...
heel raar, soms wel soms niet.
ik heb de carterkap al meerdere malen losgehaald maar kan niks verkeerds zien...
dat het de snaar is zou kunnen, hoe kan ik dit checken/voorkomen?
 
mja koppeling is net nieuw, delta :)
andere snaar heb ik toch misschien nodig omdat deze te breed is nu. komt niet onderin me mhr2000. Maar met heb al talloze drukveren geprobeerd...
 
heb wel gemerkt dat ik zonder carterkap niks hoorde...
misschien is dit toeval aangezien ik met carterkap soms ook niks hoor...
nergens sporen van aanlopen gezien ofzo, zou ook wel raar zijn aangezien het gebeurt op moment van aangrijpen...
iemand nog ideetjes? koppeling en huis zagen er nog goed uit.
 
met me oude koppeling had ik het ook wel eens, maar was echt af en toe dat ik het ineens hoorde, ik dacht van laat maar hangen...
tegenwoordig hoor ik het steeds vaker...

maar je bedoelt dat ik misschien 105 mm koppeling in 107mm huis heb?
bij pia zijn er toch geen verschillende maten?
 
met me oude koppeling had ik het ook wel eens, maar was echt af en toe dat ik het ineens hoorde, ik dacht van laat maar hangen...
tegenwoordig hoor ik het steeds vaker...

maar je bedoelt dat ik misschien 105 mm koppeling in 107mm huis heb?
bij pia zijn er toch geen verschillende maten?


ja klopt daar word soms een verkeerde koppeling ingestoken.
kijk even of je de goede koppeling heb! ik denk dat daar de oorzaak zit!

greetzzz
 
Denk niet dat dit een slippende koppeling is. Dat piept en kraakt naar mijn wete niet, en zal je al helemaal geen last meer van hebben als je eenmaal rijdende bent.
Ik zou het dan eerder op een stroeve v-snaar gokken, ook omdat je al aangeeft dat hij eigenlijk iets te breed is.
 
het is geen piepend en krakend geluid, het is een beetje schavend geluid...
als die doorslipt is het wel vaak hoog piepend, dat weet ik wel.
of het daadwerkelijk de koppeling is die door slipt weet ik dus ook niet...
koppeling is 100% zeker pia...

en de snaar is niet te breed... is de normale std snaar, alleen de glijbus van de vario steekt wat minder ver uit de vario...maar dat is nu al gefixt.

nog even over het feit dat ik het hoor als ik rijdt... dat is alleen als ik gas los laat en dan weer gas geef...en alleen bij lage snelheden, voor me gevoel echt bij het aangrijpen.
 
Back
Top