hpi2004 vs pvl analoog

firefoxproject

Well-Known Member
hallo,

ik wil dus een nieuwe binnerotor gaan halen en zit dus te twijfelen tussen deze 2.
over de hpi is namelijk al bekend dat deze gewoon goed zijn , alleen over de pvl hoor ik veel en veel minder , waarom is dat is deze niet goed?

kunnen jullie mij misschien helpen met me keuze te maken ?

Wil dus eigenlijk een beetje weten wat nou het beste is kwa: kwaliteit/prijs verhouding en de prestaties?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

ja , de curve zal wel anders zijn , maar er zo weinig bekend van een pvl analoog en omdat ik deze gewoon zeer apart vind , zou ik hier graag wat meer info of willen hebben , zodat ik een keuze kan maken.
 
omdat je te moe en te lui bent, om op de search te drukken:

PVL
- Grondplaat aanpassen
- Wil nog wel eens storen, als je de bobine en cdi te dicht bij elkaar knalt
- (en misschien, dat weet ik dus niet zeker) rotor aanpassen.


HPI
- Kutmontage zonder spie
- geklooi met ontstekingspunt
- Cheap, maar het wil nog wel eens voorkomen, dat ze weigeren (veelal oude modellen)
 
Sander, over die HPI ben ik het niet eens.

Ik heb nooit geen last gehad met montage.
Ontstekingspunt was ook makkelijk
Goedkoop is niet altijd duurkoop, al is het wel zo dat ze er af en toe mee ophouden.
 
Precies.

Makkelijk te monteren en af te stellen. Ze gaan weinig stuk (bij normaal gebruik). etc.

Malossi maakt ook gebruik van de selletra ontstekingen (zij het met eigen bobine en cdi).
 
hallo
tot nu toe hep ik van het ophouden nog niets gehoord of er een terug gekregen,afkloppen dus..
alleen hep ik bij pvl,of seletra nog nooit gehoort van garantie!
hier alleen al worden per jaar en 300 tal van deze laatste 2 gerepareert????
ik denk dat men over de 2004 qua afstelling niet te klagen heeft!
PS over wat motorblok gaat het?
 
Ik heb ook getwijvelt tussen een HPI 2004 of een PVL, maar dan we de DIGI versie. want die analoge viel al gelijk af :)

resultaat na zeker een maand research en tips:

hpi2004 bestelt :)

om een simpele rede:
Echt een heel groot verschil is er niet (als je het goed afstelt).

Bij die PVL moet je idd rekening houden met storingen. Dit zijn allemaal weer extra factoren waar je rekening mee moet houden waar ik geen zin in had.

dus ging ik kijken naar de prijs, keus gemaakt voor mij :)


edit:

Wat maakt men zich nou zo druk over het afstellen?? Ik heb deze hobby juist door gezet omdat ik het afstellen leuk vind (to the max).

Hoe saai zou het zijn als het allemaal plug en play zou zijn en dat iedereen meteen het zelfde vermogen heeft.
Het uiteindelijk racen er mee vind ik nog het saaiste gedeelte :)
 
Back
Top