hpi vraagjes ???

six-o

werken..'s nachts ?
ok, ik heb dus een hpi-tje met lichtspoel gekocht voor mijn rs50 (2000).
nu heb ik daar dus geen ervaring mee. dus daarom 2 vraagjes.

setup:
airsal 70 alu
24 mikuni
yasuni
malossi filter

verdere info:
mijn cil is een beetje getuned de poort is ongeveer een kleine mm omhoog gegaan, en een halfe mm hooguit breder.

-hoeveel mm moet ik hem laten vervroegen? (is dat gewoon de 3mm zoals hpi zegt)
-hoe monteer ik mijn lichtspoel?

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

en nog even als toevoeging :

Zijn moer kan er niet helemaal op. Het lijkt net alsof er een soort ring in de rotor is geperst. Die kan er volgens mij niet uit.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ie er wel uit of moet dat echt afgedraaid worden?

Over die lichtspoel :

Er zitten dus wel gaatjes voorgeboord ( niet helemaal door ) maar die gaatjes kloppen absoluut niet met die van de licht spoel.
 
Six bel gewoon ff met Freddy, hij heb die Hpi van MhrRamey dr ook opgefixed. Hij zal vast wel de afstelling weten, hoe je die lichtspoel moet monteren, en of die rotor uitgedraaid moet worden.....

greetzzz
 
ok bedankt voor de info.
ook al is het niet zo veel.
ik heb nu dus een goede moer gefixed en hij rijdt al, maar hij rijdt best kut.
maar ik kiujk nog wel ff hier en daar.
 
Originally posted by djdjango
of je neemt een moer van een puch ding dan wil het ook wel

Jongens, denken jullie er wel aan dat we et hebbe over een APRILIA RS 50 en niet een scooter, de moer past gewoon maar kan er niet ver op ivm die vage ring in het gat van de rotor...:!
 
Originally posted by BaRt@Sp
Six bel gewoon ff met Freddy, hij heb die Hpi van MhrRamey dr ook opgefixed. Hij zal vast wel de afstelling weten, hoe je die lichtspoel moet monteren, en of die rotor uitgedraaid moet worden.....

greetzzz
3x Raden wie gewoon zelf ze ontsteking heeft gemonteerd ;)
Tralalalala Ramey zelf uiteraard. Stuur hem ff een PM, hij kan je denk ik netzogoed zoniet beter antwoord geven.
 
Originally posted by Mol
3x Raden wie gewoon zelf ze ontsteking heeft gemonteerd ;)
Tralalalala Ramey zelf uiteraard. Stuur hem ff een PM, hij kan je denk ik netzogoed zoniet beter antwoord geven.

ook goed mollie :+, t was van mij ook maar een idee. O-)
 
Ik had hem op 4,25 of 4,5 mm staan.

En de moer steekt idd uit, maar daar heb ik nooit problemen mee gehad, gewoon knallen...ik zou hem wel eerst even laten controleren, hij wijkt nog best af.
 
Originally posted by MHRamey
Ik had hem op 4,25 of 4,5 mm staan.

En de moer steekt idd uit, maar daar heb ik nooit problemen mee gehad, gewoon knallen...ik zou hem wel eerst even laten controleren, hij wijkt nog best af.

was het bij jou ook zo erg met die moer dan ?

Hij gaat er echt maar een heel klein stukje op.
Van 1 moer heeft hij al beide kanten gesloopt terwijl ie niet veel kracht erop zette.
Die originele moer ( die lange ) heeft ook aan beide kanten geen draad meer.
Hij heeft dus bij wijze van spreken al 4 moeren kapot gedraaid omdat ie er niet ver genoeg opkomt.

Ook de rotor valt niet helemaal in de stator.
Er blijft ongeveer 6 a 8 mm over wat uitsteekt. Was dat bij jou ook?
 
Klopt allemaal. En de moer pakt idd niet veel draad, maar ik heb er nog nooit 1 kapot gedraaid.
 
maar ramey freddy zei dat de 2003 wel klopte qua streepjes enzo.
maar hij staat dus 1.5mm te laat bedankt voor de info.
oja zo als ik al zei ik heb nu al een goede moer.
 
Back
Top