hoe kom je aan racelicentie???

Status
Not open for further replies.

jaguar courreur

-->>SP crew
hey,

Ik had eigenlijk een vraag aan jullie SOBW peeps en wist niet echt waar ik het moest plaatsen dus. Ik weet dus dat in lelystad mag je alleen rijden als je racelicentie hebt. Maar waar haal je die? Want dat is toch een cursus waar je leert hoe je moet vallen en bochten maken etc........En ik had ook gehoord dat het nog al prijzig was, weet iemand misschien nog hoe prijzig? En waar kun je dat precies halen?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Zo, spellingcontrole erover en verplaatst naar ander forum.

Je moet geloof ik ingeschreven staan bij de sobw, en dat geldt als licentie?
 
inschrijven bij de SOBW ...
& moet je ook een vragenlijst invullen (meerkeuze) de eerste maal

echt een racecursus krijg je niet echt...

Prijs van inschrijfgeld etc staat op SOBW site zelf
 
oke, en die vragen lijst dat zijn gewoon wat vragen over hoe je moet rijden en regeltjes enzo?

en je hoeft dan natuurlijk niet mee te rijden in de sobw klasse, right?
maar dat zou dan ook nog kunne of niet?
is dat duur aanmelden bij de sobw?
 
om even op Lelystad te rijden met je scooter denk ik niet dat je er dan op komt , aangezien ervaring erg belangrijk is , het moet een weekend met plezier worden , niet met ongelukken.

inschrijven voor racen kost 90 euro (incl. verplichte milieumat) , je moet dan minstens 1 keer in de 3 wedstrijden meedoen anders heb je kans dat je nummer aan iemand anders wordt gegeven...

denk niet dat het verstandig is om dit zo te gaan doen!
 
Als mensen dat zouden gaan doen, zou de sobw wel maatregelen treffen. Mja, dit gaat dus eigenlijk nergens over.
 
hij wil gewoon "even" een licentie halen om zo "even" op het scooterweekend @ Lelystad op het circuit te mogen :|
 
Mja, dit werkt iets anders, het is niet zoals bij motorcrossen bv dat je bij de KNMV een licentie kan bestellen, waarmee je dan de baan op mag/kan. Hoe het precies zit met de SOBW weet ik niet, maar er komt meer bij kijken, denk bv aan een leren pak.

Vind het trouwens een beetje jammer, dat je nou een licentie moet hebben, terwijl er eerder op het forum vermeld werd dat een deugdelijke scooter en een deugdelijk leren pak genoeg was...
 
Chris said:
Mja, dit werkt iets anders, het is niet zoals bij motorcrossen bv dat je bij de KNMV een licentie kan bestellen, waarmee je dan de baan op mag/kan. Hoe het precies zit met de SOBW weet ik niet, maar er komt meer bij kijken, denk bv aan een leren pak.

Vind het trouwens een beetje jammer, dat je nou een licentie moet hebben, terwijl er eerder op het forum vermeld werd dat een deugdelijke scooter en een deugdelijk leren pak genoeg was...


het is alleen voor het scooterweekend , voor de sobw-ers die een racedemo gaan doen daar , lijkt me ook logisch dat niet zomaar iedereen daar mag rijden..
 
melf #50 said:
het is alleen voor het scooterweekend , voor de sobw-ers die een racedemo gaan doen daar , lijkt me ook logisch dat niet zomaar iedereen daar mag rijden..

joop timmer said:
anders krijg je noobys die denken dat ze op hun kymco sniper iedereen vlammen

Ben ik het nie helemaal mee eens, ga voor de lol eens een keer kijken in lommel op de kartbaan, daar kan je iedere eerste woensdag van de maand op een zogenaamde monobike de baan op, en je voelt zelf wel aan of het goed gaat of niet, je kan ook gewoon rustig aan rijden, en als je onderuit gaat met je pas gespoten Kymco Sniper is dat opzich ook aan jezelf te verwijten, en aan niemand anders, + met een leren pak, handschoenen en een goede helm kan er op een circuit niet zo heel vlug iets echt fout gaan...

Maar ik moet erbij zeggen, dat je een grens moet trekken, en dat er ook een hoop mensen zullen komen die het verstand nog nie hebben en het voor zichzelf en voor het evenement kunnen verzieken...
 
ja ksnap ook wel dat jullie er niet blij mee zijn.

het was ook maar een idee het leek me gewoon leuk om eens te kijken hoe het is om circuit te rijden aangezien ik elke zondag beetje doe racen in nijmegen op de wielerbaan in lindenholt. 3 jaar geleden werd daar ook nog SOBW gereden. maar door een ongeluk nu niet meer.

mja kwilde het gwoon eens proberen.

en tjah als ervaring erg belangrijk is dan snap ik ook wel da ze mij der niet bij willen hebben... en zoals joop al zegt je hoeft niet meteen te gaan liggen zeiken gewoon advies geven zou prima zijn
 
Als je een pak ed hebt, kan je gewoon op pottendijk en amsterdam rijden.
Komende tijd zullen daar genoeg SOBWers rijden waar je je mee kan meten...
 
Chris said:
Ben ik het nie helemaal mee eens, ga voor de lol eens een keer kijken in lommel op de kartbaan, daar kan je iedere eerste woensdag van de maand op een zogenaamde monobike de baan op, en je voelt zelf wel aan of het goed gaat of niet, je kan ook gewoon rustig aan rijden, en als je onderuit gaat met je pas gespoten Kymco Sniper is dat opzich ook aan jezelf te verwijten, en aan niemand anders, + met een leren pak, handschoenen en een goede helm kan er op een circuit niet zo heel vlug iets echt fout gaan...

Maar ik moet erbij zeggen, dat je een grens moet trekken, en dat er ook een hoop mensen zullen komen die het verstand nog nie hebben en het voor zichzelf en voor het evenement kunnen verzieken...
Het lijkt me toch echt niet verstandig om iemand zonder circuit ervaring tussen mensen van de SOBW te laten toeren.
Iemand van 18 die net zijn rijbewijs heeft zet je met zijn lada toch ook niet op de grid van de Formule 1 om het lichtelijk te overdrijven :p
Verder is wat Dani zegt denk ik een goede optie. Ga eens kijken op de circuitjes in Emmen/Amsterdam. Je kan daar tegen betaling met elke scooter de baan op mits je een pak e.d. hebt.
Suc6 iig en misschien tot over een paar weken in Valkenswaard?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top