1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Het "Zelfgemaakte uitlaten" Topic.

Discussion in 'Tuning voor gevorderden.' started by Bart Hoedemaker, 4 February 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Funk_dm

    Funk_dm ::SA MEMBER::

    Joined:
    12 March 2003
    Messages:
    2,737
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    zat er eerst aan te denken om de bocht van een oude uitlaat te nemen, maar omdat de uitlaat poort van een simonini best groot is ben ik bang dat de flens en bocht de uitlaatpoort voor een groot deel afsluiten.
    vandaar het zelf maken van een bocht :)
    nog een vraagje, losse flens maken of vaste? wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen?
     
    #41
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. ABT

    ABT Boers Engineering

    Joined:
    6 November 2003
    Messages:
    1,485
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Losse flens als je meer uitlaten gaat maken voor één blok, dan hoef je maar een keer een flens je maken.

    Beter gewoon vast, dan kan het niet lekken ook.
     
    #42
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. Funk_dm

    Funk_dm ::SA MEMBER::

    Joined:
    12 March 2003
    Messages:
    2,737
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    okeey bedankt :) zal als de tijd er is wel foto's maken en posten :)
     
    #43
  6. flakfazer

    flakfazer eat my dust

    Joined:
    23 September 2002
    Messages:
    64
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    erg interesant dit allemaal. maar nu had ik ook een vraagje .. ik wil zelf ook een opmaat uitlaat op me gpr maar niet zo als alle andere uitlaten (onderlangs dus)

    moet ik nou speciaal naar dpr gaan om een aparte uitlaat te laten lassen of zijn er meer mensen die kunnen lassen van speciale uitlaten?
     
    #44
  7. SR ''SBL''

    SR ''SBL'' SR ----> STZ

    Joined:
    3 August 2004
    Messages:
    182
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    hier BTW nog een uitlaat van 'roost'
    [​IMG]
     
    #45
  8. Bart Hoedemaker

    Bart Hoedemaker Banned

    Joined:
    27 March 2004
    Messages:
    856
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    dat is wel te doen, alleen als je zoiets gaat maken kan je beter de desbetreffende voertuig erbij pakken dan werkt handiger en kan je af en toe meten en kijken of het past.
     
    #46
  9. Bart Hoedemaker

    Bart Hoedemaker Banned

    Joined:
    27 March 2004
    Messages:
    856
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Wat voor dikte plaatstaal gebruiken hun?
    De eindtail hoe dik is deze, en hoe buigen ze deze, want hele dunnen buizen knakken als je ze wil buigen, dan zou je ze met zand moeten vullen ed.
    Hoe lassen ze het aan elkaar met TIG?
     
    #47
  10. JourneY

    JourneY @ gilera

    Joined:
    2 January 2003
    Messages:
    402
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Als je het aan de buitenkant ook mooi wil hebben kun je naar mijn weten het best TIG lassen, volgens mij zelfs zoinder toevoegmateriaal..., maargoed niet iedereen heeft zo'n las apparaat thuis
     
    #48
  11. Pronk

    Pronk Pronk Racing Service

    Joined:
    21 January 2002
    Messages:
    7,761
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38

    Er is geen 'hun'. Het is een gast hier op forum, hij heet 'roost' en hij woont in Slovenie. Als je wil weten hoe hij ze uitlaten inelkaar bakt moet je hem ff PM-en...hier is zijn profile : http://forum.scooterforum.net/forum/member.php?find=lastposter&t=87135
     
    #49
  12. SpeedPunk

    SpeedPunk *Speedpunk*Tuning*SPT*

    Joined:
    28 March 2003
    Messages:
    266
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Roost last zijn uitlaten met autogeen,
    omdat hij dat fijner vond werken dan TIG8)
    (ooit een x gelezen in zijn topic)
     
    #50
  13. $aint

    $aint holy scootertuning

    Joined:
    8 August 2001
    Messages:
    5,653
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Voor degenen die minder op de hoogte zijn: oxy-acetylene is autogeen:)
     
    #51
  14. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
  15. paulyamaha

    paulyamaha Member

    Joined:
    9 September 2003
    Messages:
    459
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    erg moiie uitlaatje's, ben eigenlijk wel benieuwd naar de prestatie's tov een c20/c21 of vtm.

    Mischien ergens een grafiekje van zijn scoot??
     
    #53
  16. Parle

    Parle tja...

    Joined:
    21 July 2004
    Messages:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    zien er idd netjes uit. en als ze presteren zou het nog beter zijn :)
    hij zal ze vast niet verkopen?
    weet iemand daar wat over mayb
     
    #54
  17. Gilera_Gsm.

    Gilera_Gsm. Active Member

    Joined:
    3 July 2003
    Messages:
    3,057
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    @ bart hoedenmakert, doe je goed man, die uitlaat heb je niet eens gebruikt en is al verroest, teven zou ik eens een opleiding lassen gaan volgen als ik u was :# nofi verder x|
     
    #55
  18. Erwin.

    Erwin. Active Member

    Joined:
    28 March 2003
    Messages:
    3,682
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
  19. Neonlampje

    Neonlampje New Member

    Joined:
    13 December 2002
    Messages:
    54
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Heeft hij dan ooit wel ns een goed apparaat geprobeert?
    Ik las ze momenteel met een simpele inverter + slangenpaket, maar koop deze week een nieuwe, met hf starten.. up/downslope, en al dat soort geintjes.. dat is echt zalig werken! :D
     
    #57
  20. JourneY

    JourneY @ gilera

    Joined:
    2 January 2003
    Messages:
    402
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    ik wou zeggen, TIG lassen met een voetpedaal lijkt me toch mooi lassen :)
     
    #58
  21. g_samsonsr

    g_samsonsr Member

    Joined:
    25 September 2002
    Messages:
    163
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    he kerels ik bouw ook mijn eigen uitlaten . jammer dat ik de foto's niet kan uploaden .uitlaten maak je van 1mm zwarte plaat ,en je last ze gewoon met autogeenlas.walsen doe je over buizen van verschillende diameters. t voordeel van een uitlaat die je zelf berekend en maakt is:
    1 dat je weet voor welke poortiming deze is
    2 jij bepaald wat jij zelf wilt van de uitlaat.
    3 dat jij hem anytime kan veranderen voor meer performance slice & dice

    nadeel van de fabrieksuitlaat: je weet niet voor welke port timing deze is gemaakt ,veel werk om de juiste performance te halen(komt wel)

    ik vind het heel goed dat men zelf probeert hoe en wat. blijf zo doorgaan . wie de uitlaten van mij wilt zien .stuur mij maar een mailtej .
    mijn new projekt is een uitlaat voor de mt8. met malossi 57mm cilinder . 30mm keihin carb(origineele),v-force 3 membraan,pvl binnenrotor ontsteking.

    hij wordt klaar gemaakt vooe de 80cc opgevoerde klasse
     
    #59
  22. Tom lievense

    Tom lievense www.T-engines.nl

    Joined:
    28 December 2006
    Messages:
    582
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Een uitlaat "berekenen" die een redelijk resultaat oplevert is niet zo moeilijk, maar een uitlaat berekenen die het daadwerkelijk beter doet dan de huidige scooter-uitlaten gaat nog lastig worden. Ik zelf heb al aardig wat uitlaten gemaakt, maar ik ben er inmiddels wel achter dat je er met een simpele calculatie niet komt. Beter kun je uitgaan van bestaande uitlaten, en daar naar eigen inzicht wijzigingen op aanbrengen.


    Met een 57mm boring is het bijna onmogelijk beneden de 80cc te blijven, tenzij je een slag hebt van ongeveer 30 mm maar dat lijkt mij een beetje sterk. :D
     
    #60
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page