1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Uitlaten tests

Discussion in 'Tuning voor gevorderden.' started by Mol, 22 April 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mol

    Mol Moraalridder

    Joined:
    12 April 2002
    Messages:
    8,244
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    38
    Ik heb op mijn blok wat verschillende uitlaten getest en wil het resultaat graag met jullie delen.
    Er is geblokkeerd gemeten op de testbank van Koopmans Tuning, hiervoor mijn dank.

    Setup:
    Pia carter Koopmans Stage 3
    Speed cilinder die is netjes gemaakt (incl. nieuw zuigertje)
    Keihin 28mm met 142 Keihin hoofdsproeier
    Malossi recht spruitstuk (incl. NX froger)
    Malossi VL13 Koopmans tuned
    Malossi binnenrotor 1.8mm
    Denso IW34 bougie

    Geteste uitlaten:
    - Malossi Team2k
    - DPR (Mijn eigen)
    - Jolly Moto 70
    - Metrakit Pro Race 1
    - Hebo Racing 2
    - Polini Evo6
    - Polini Evo6 EGT
    - Yasuni C20
    - VTM voor Minarelli

    Ten eerst alle mensen bedankt waar ik toen een uitlaat van heb kunnen lenen.

    Hier de grafieken met bijbehorend commentaar.

    [​IMG]

    MF2902G7 (gele lijn)
    Jolly Moto
    24,48pk
    11.600rpm
    14,90Nm

    MF2902I6 (blauwe lijn)
    Polini Evo6 EGT
    25,70pk
    12.700rpm
    14,30Nm

    MF2902J5 (witte lijn)
    Polini Evo6
    25,61pk
    12.400rpm
    14,57Nm

    MF2902E9 (groene lijn)
    Metrakit Pro Race 1
    25,90pk
    12.600rpm
    14,48Nm

    MF2902F5 (rode lijn)
    Hebo Racing 2
    25,90pk
    12.600rpm
    14,56Nm

    Wat mij vooral opvalt is de gelijkenis tussen de PR1 en HR2 uitlaat. De powerband is nagenoeg gelijk, net als het topvermogen. Toch zien de uitlaten er best wel anders uit en is het materiaal waarvan de PR1 is gemaakt een stuk dikker.
    Verder ook leuk om het verschil te zien tussen de std. evo6 uitlaat en de aangepaste (hoogtoerige) evo6 door EGT hier op het forum.

    [​IMG]


    Nogmaals als herhaling de HR2 zodat het verschil met de rest goed zichtbaar is.

    MF2902F5 (rode lijn)
    Hebo Racing 2
    25,90pk
    12.600rpm
    14,56Nm

    MF2902H7 (gele lijn)
    Yasuni C20
    25,91pk
    12.900rpm
    14,21Nm

    MF2902L8 (blauwe lijn)
    Malossi team2k
    26,60pk
    12.300pk
    15,24Nm

    MF2902N7 (witte lijn)
    DPR Mol
    26,97pk
    12.300rpm
    15,47Nm

    MF2902O5 (groene lijn)
    VTM Mina
    27,39pk
    12.600rpm
    15,37Nm

    De C20 op pia doet het best goed. Brede powerband en kwa vermogen doet hij niet onder voor de meesten. Hij is daarentegen wel hoogtoeriger.
    De team2000 uitlaat doet het gewoonweg goed, zoals verwacht een hoog vermogen, mooie grafiek en een brede powerband. Mijn eigen DPR levert 0,4pk meer bij een iets lager toerental. De powerband is wel gelijk een stuk smaller, maarja je kan niet alles hebben.
    En als topper de VTM voor Minarelli. Erg hoog topvermogen, verder zie je het wel. Dus de VTM heeft zeker potentie, nu nog wachten tot Tino een Pia versie maakt!
     
    #1
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. Pronk

    Pronk Pronk Racing Service

    Joined:
    21 January 2002
    Messages:
    7,761
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    Special thanx to 'Sprengmeister' aka Carsten

    Hi at all,
    i want to present here some results of the Stage6Racing cilinder.
    Scooter-Attack has tested the cilinder on a Minarelli Scoot in comparism with some exhausts you´ll see further down.

    Here the setup:
    Stage6 Racing LC
    original crankshaft
    17,5 dellortho carburateur
    and everything else original.
    The variomatic and carburateur is matches with the setup. They only want to show, what´s possible with this cilinder.

    Exhausts:
    Red line: Yasuni C20
    Green Line: Metrakit Pro Race 2
    Black Line: Kundo F1
    Blue Line: Polini EVO 2 LC
    Yellow Line: Yasuni C16
    the old EVO exhaust was also tested, but the result was more worse than the result with the C16 and newest EVO 2 exhaust.

    Watch out
    C20 was the best exhaust.


    [​IMG]


    Ciao Carsten

    Cya Sprengmeista
     
    #2
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. Pronk

    Pronk Pronk Racing Service

    Joined:
    21 January 2002
    Messages:
    7,761
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    Dit topic is stond stand gekomen in samenwerking met Mol. De uitlaten test op de stage6 cilinder heb ik er ook maar gelijk bijgezet. Als jullie een toevoeging hebben voor dit topic, dus zelf een test hebben gedaan met meerdere pijpen, PM dan 1 van de moderators en je resultaten worden erbij gezet. Om onduidelijkheden te voorkomen zit er een slot op dit topic en dat blijft voorlopig ook zo.

    Robbert
     
    #3
  6. Pronk

    Pronk Pronk Racing Service

    Joined:
    21 January 2002
    Messages:
    7,761
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    Chezzmo's Ice

    Hier de grafiek van Chezzmo zijn Ice met:
    - Pro Race 2 JS tuned
    - Malossi 47,6mm Cross zuiger
    - Fabrizi krukas 85mm drijfstang
    - 28mm Keihin PWK (spr. 142)
    - Malossi binnenrotor
    - Polini big valve membraan
    - Malossi 28mm schuin spruitstuk


    [​IMG]
     
    #4
  7. Pronk

    Pronk Pronk Racing Service

    Joined:
    21 January 2002
    Messages:
    7,761
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    Burn' Neo's @ Koopmans :)

    [​IMG]

    Zoals je ziet heb ik de volgende pijpjes getest:
    IS pijp : 22.48 pk (geel)
    RPM - 13.8 volgens aim
    Erg brede powerband - Zit meer in ivm met meegeleverde flens

    KRD : 23.4 pk (blauw)
    RPM - 14.1 a 14.2 volgens aim
    Smallere powerband, maar loopt wel lang door, blijft goed vermogen leveren bij "overtoeren"

    MK PR2 : 23.01 pk (wit)
    RPM - +/- 13.4 volgens aim
    Smalle powerband piekt niet al te hoog

    Hebo Racing 2 : 23.47 pk (groen)
    RPM - 13.8 volgens aim
    Iets smallere powerband dan de c21, maar piekt hoger - Op straat loopt de HR2 beter ivm met sneller steigende powerband.

    Yasuni C21 : 23.15 pk (rood)
    RPM - 14.0 a 14.1 volgens aim
    Erg brede powerband, loopt geleidelijk op , en blijft erg lang power leveren op hoge toeren.

    Hier dan de Setup:
    Mhr Speed -RsB-
    Carters DD -RsB-
    RsB Spruitje
    Evo Membraan
    28 Keihin - E13 Filter
    Yasuni C21
    Hebo P12 Asje
    Hpi 2000
    Malossi vario + Contraplaat
    Malossi Overrange snaar
    Polini Overrange poulies
    Hebo verstelbaar
    Primaire vertanding, Malossi 13/44
    Secundaire vertanding, Polini 14/41
     
    #5
    Last edited: 20 October 2004
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page