1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Het "Zelfgemaakte uitlaten" Topic.

Discussion in 'Tuning voor gevorderden.' started by Bart Hoedemaker, 4 February 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sebasbear

    Sebasbear 142Ueber Monkey 33ps

    Joined:
    8 February 2004
    Messages:
    143
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    autogen' gaat super! met dikte 0,5. wel als eerst; zetten en positioneren met MIG,
    morgen ook ff een paar foto's maken
     
    #21
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. $aint

    $aint holy scootertuning

    Joined:
    8 August 2001
    Messages:
    5,653
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Bedoel je plaatdikte/sterkte 0,5mm?
     
    #22
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48

    mja , met std setup en langere overbreninging , plat erop , viaduct af , wind mee haal je ook wel 120 echte km's bij stromkracht...

    als je dus daadwerkelijk verschil wilt meten moet je toch echt een paar verschillende uitlaten gaan testen op en een testbank , en dan koppel en pk's meten , dan heb je een betruwbare meting , maar niet dat je wel 120 "echte" km's hebt gereden...


    mijn evo50 setup liep ook wel 120 echte km's met vrij lange vertanding met maar 10 pk , alleen dat wil niet zeggen dat de hele setup optimaal was.....

    dus daar kun je niet vanuit gaan...
     
    #23
  6. ABT

    ABT Boers Engineering

    Joined:
    6 November 2003
    Messages:
    1,485
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Zelfbouw uitlaten

    Ik maak (samen met mijn broertje) nu zo'n 2 jaar uitlaten.

    We lassen ze nog steeds MIG omdat we geen andere lasmethode hebben.

    De dikte van het plaatstaal is 1mm, dit is redelijk makkelijk te lassen, alleen buigt het niet zo gemakkelijk.

    Het ontwerpen lukt ook steeds beter, en als ik mijn blok weer aan het lopen heb zullen we zien of het werkt... :)

    Hier een paar door ons gemaakte uitlaatjes:

    [​IMG]

    Deze hebben we gisteren nog gemaakt: (12000 toerenpijp voor een 75cc Puch Maxi)

    [​IMG]
     
    #24
  7. coen86

    coen86 New Member

    Joined:
    26 July 2004
    Messages:
    45
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    hoe rol jij de conussen?? Conusroller of beunen met bezem enzo 8P
     
    #25
  8. ABT

    ABT Boers Engineering

    Joined:
    6 November 2003
    Messages:
    1,485
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Met de hand en met een kunststof hamer rondkloppen om verschillende maten stalen buis.
     
    #26
  9. A-Bizar

    A-Bizar -

    Joined:
    18 March 2003
    Messages:
    7,875
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    38
    ABT , is het niet mogelijk die las naden wat weg te slijpen? Of is de kans op schuren dan groot?
     
    #27
  10. $aint

    $aint holy scootertuning

    Joined:
    8 August 2001
    Messages:
    5,653
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Van een mooie buitenkant ga je niet harder :p
    Als het van binnen maar mooi glad is toch?
     
    #28
  11. A-Bizar

    A-Bizar -

    Joined:
    18 March 2003
    Messages:
    7,875
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    38
    ja das waar , maar het (iig mijn) oog wil ook wat :D
    Vind het iig echt knap gedaan :)
     
    #29
  12. ABT

    ABT Boers Engineering

    Joined:
    6 November 2003
    Messages:
    1,485
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Zoals met uitlaat nr3 gedaan is op de bovenste foto ?

    Ik vond het er niet mooier op worden en het is veel werk, en net wat $aint zegt het gaat om de binnenkant.
     
    #30
  13. Bart Hoedemaker

    Bart Hoedemaker Banned

    Joined:
    27 March 2004
    Messages:
    856
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    waarom gebruik je de wals niet?
     
    #31
  14. Neonlampje

    Neonlampje New Member

    Joined:
    13 December 2002
    Messages:
    54
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Walsen heeft niet altijd de voorkeur, omdat het nooit volledig rond wordt.. vaak is het sneller op een pijp rond dan met de wals :) Alleen voor de belly en baffle is een wals wel aan te raden.

    Abt: tipje; probeer eens stekend te lassen, en in 1 keer de volledige lasnaad te leggen rondom (dat is ff oeffenen). Op die manier creëer je veel mooiere lasnaden, en is de kans dat het aan de binnenkant er mooier uit ziet ook groter.

    Misschien dat ik binnenkort ns wat plaatjes post van mijn uitlaten, maar wil er eerst een aantal vermogensgrafiekjes naast hebben, anders heb je er nog weinig aan :)
     
    #32
  15. ABT

    ABT Boers Engineering

    Joined:
    6 November 2003
    Messages:
    1,485
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Misschien dat we een te zwaar MIG apparaat gebruiken (iig 0.8mm draad), maar als je aan een stuk door last ga je er doorheen, en als je het lasapparaat lager zet, last het voor geen meter.....
     
    #33
  16. Neonlampje

    Neonlampje New Member

    Joined:
    13 December 2002
    Messages:
    54
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    De bovenste rol versprongen instellen ;) (vaak gebeurt dit in de hoogte)
     
    #34
  17. ABT

    ABT Boers Engineering

    Joined:
    6 November 2003
    Messages:
    1,485
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    K heb net mn post geëdit :)
     
    #35
  18. Neonlampje

    Neonlampje New Member

    Joined:
    13 December 2002
    Messages:
    54
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Oh sorry, ik dacht dat je het tegen bart had in jou post :)
    Neej .8mm is wel erg dik, ik raad .5 of iets dergelijks aan.

    En juist door stekend te lassen ga je het te heet worden van je las tegen, als je slepend last komt je boog steeds tegen je al gelegde las aan, waardoor de kans groter is dat hij daar door fikt. Bovendien krijg je bij de juiste instellingen een veel mooiere las als je steekt.

    Ik moet zeggen dat het instellen bij een mig/mag apparaat lastig is wanneer je geen grote draaiknop hebt voor het amperage, de laagste stand (van de 4) werkte bij mij altijd kut, en de 2e werkte het lekkerste.. bij een 1mm plaat.

    Maargoed, ik doe nu alles met een tig apparaatje, en ik moet zeggen.. dat is echt één groot plezier om mee te werken!!
     
    #36
  19. Funk_dm

    Funk_dm ::SA MEMBER::

    Joined:
    12 March 2003
    Messages:
    2,737
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    heb geleert om altijd stekend te lassen met mig mag.
    binnenkort ook beginnen met mijn eerste uitlaatje denk ik :)
    ik vraag me alleen af hoe abt/aad de bocht heeft gefabriceert :)
     
    #37
  20. ABT

    ABT Boers Engineering

    Joined:
    6 November 2003
    Messages:
    1,485
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Hoe bedoel je?
     
    #38
  21. Funk_dm

    Funk_dm ::SA MEMBER::

    Joined:
    12 March 2003
    Messages:
    2,737
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    klop je de bochten? blaas je ze op? of buig je buizen en laat je ze uitlopen (als in hebo gara/ technigas bochten)
     
    #39
  22. ABT

    ABT Boers Engineering

    Joined:
    6 November 2003
    Messages:
    1,485
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Stukjes zagen en weer vast lassen, of je motorblok/frame zo ontwerpen dat je geen bocht nodig hebt :7
     
    #40
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page