Henk's too hard to handle sprinter

nou het was mooi vies ja :+
maar het ging wel kneiter hard!

niet teveel meer knutselen he heiko, we moeten jullie nog wel bij kunnen blijven!

Volgend jaar komt misschien dit blok terug met een nos-kit erop, maar dan rijd ik zelf. Maar as donderdag sta ik met m'n compressor op de testbank, als dat goed werkt, dan gaat hij zeker snel genoeg en wil ik zeker géén nos erop.

Het grootste probleem was dit jaar de tractie, hadden we een betere band dan konden we zeker nog harder....dus wie weet bouw ik zo'n reuze band erop en dan is dat ook weer opgelost. zaag het frame doormidden en verleng de achterbrug. dus tja, we zien wel

Ow ja, er ligt hier ook een half blok met 2 cilinders klaar!
 
Last edited:
Volgend jaar komt misschien dit blok terug met een nos-kit erop, maar dan rijd ik zelf. Maar as donderdag sta ik met m'n compressor op de testbank, als dat goed werkt, dan gaat hij zeker snel genoeg en wil ik zeker géén nos erop.

Het grootste probleem was dit jaar de tractie, hadden we een betere band dan konden we zeker nog harder....dus wie weet bouw ik zo'n reuze band erop en dan is dat ook weer opgelost. zaag het frame doormidden en verleng de achterbrug. dus tja, we zien wel

Ow ja, er ligt hier ook een half blok met 2 cilinders klaar!


Heiko stijl :W elke sprint zeker 2 zuigers naar de klote drukken!
 
kleine update

na wat berekeningen en zoektocht naar het vermogensprobleem kwam ik op nog paar punten die de rijtijd zullen beïnvloeden;
- timingen veranderen, staan redelijk hoog
- nu hoger op compressie
- en de spoelerverhoudingen veranderen...dit laatste zal zorgen dat de sprinter minder sterk van onderuit is, maar dat is gunstig omdat we toch al veel last van wielspin hebben, zo zal Henk vol gas geen problemen meer met wielslip hebben.

volgende week een grafiek met de resultaten.

ook de compressor werpt vruchten af, toerental tegen de 16000 maar met nog net niet het vermogen waar we op zaten. waarschijnlijk zijn er te veel restricties...dit ga ik NA het testen met lachgas direct oppakken. Waarom nu niet??? omdat lachgas veel meer vermogen bijspuit, en dit sneller (zonder veel testwerk) op een goed resultaat zal leiden.


volgende week plaats ik de foto's van de nieuwe sprinter:
- voorzien van twee radiateurs waartussen de nos fles hangt
- stevigere achterbrug constructie
 
Last edited:
Ginne Bang!
heiko kennende :D

ik weet nog goed wat hij ergens begin van het seizoen zei:
'ik maak het apparaat nog feller onderin, henkie moet maar leren rijden en niet te bang zijn' :D
 
Heiko, ga je ook nog iets met een bredere velg/band doen dan?

nee, dat is niet nodig...er zal rond de 50 a 55 pk uit komen...dus gewoon laat de knop indrukken, daarnaast heb ik ook een NOS-controller, die zorgt voor rustigere opbouw van de inspuiting.
ik heb 3 cilinders en 2 gaan er sowieso aan.
 
na wat berekeningen en zoektocht naar het vermogensprobleem kwam ik op nog paar punten die de rijtijd zullen beïnvloeden;
- timingen veranderen, staan redelijk hoog
- nu hoger op compressie
- en de spoelerverhoudingen veranderen...dit laatste zal zorgen dat de sprinter minder sterk van onderuit is, maar dat is gunstig omdat we toch al veel last van wielspin hebben, zo zal Henk vol gas geen problemen meer met wielslip hebben.

volgende week een grafiek met de resultaten.

ook de compressor werpt vruchten af, toerental tegen de 16000 maar met nog net niet het vermogen waar we op zaten. waarschijnlijk zijn er te veel restricties...dit ga ik NA het testen met lachgas direct oppakken. Waarom nu niet??? omdat lachgas veel meer vermogen bijspuit, en dit sneller (zonder veel testwerk) op een goed resultaat zal leiden.


volgende week plaats ik de foto's van de nieuwe sprinter:
- voorzien van twee radiateurs waartussen de nos fles hangt
- stevigere achterbrug constructie

Die is bijna om....
 
mssh: er staat ook volgende week, niet deze week, dus na het weekend komen ze.

ik ben benieuwed wat het gaat worden heiko, denk dat je 2012 wel onde der 6 zal komen.
 
Back
Top