Hattrick

Lennox

Well-Known Member
In het verleden is er een topic over geweest (nog in de ouwe tijden). En toen speelden enkele leden het vrij fanatiek. Ik moet zeggen dat het een vrij verslavend spel is :7 . Hier onder zal ik de regels weergeven. Deze heb ik even gekopieerd van het Fok! forum. Hier spelen al best veel mensen dit spel.

Wat is Hattrick?
Hattrick is een gratis online spel waarbij je je eigen voetbal team runt. Je traint spelers op bepaalde specialiteiten, je speelt en regelt wedstrijden. Je kan elk moment van de dag inloggen op hattrick.org om te kijken of er nog wat gebeurd is. Je begint in een van de laagste divisie�s en je speelt in een competitie met nog 7 andere users. Dit zijn dus andere mensen die ook hattrick spelen. Als kampioen (en tweede) promoveer je naar een hogere of speel je play-offs). Interesse? Neem dan eens een kijkje op (www.hattrick.org)

Hattrick Supporter
Als je een team hebt gekregen en je vindt Hattrick hartstikke leuk, maar je wilt toch wat meer doen met Hattrick? Dan is er Hattrick Supporter. Je betaalt per jaar 20 euro en je krijgt een paar leuke extra�s waardoor Hattrick nog leuker wordt. Zo kan je persberichten uitgeven, een eigen logo kiezen, en natuurlijk kan je lid worden van onze geweldige federatie!



Mochten er mensen het leuk vinden. Tips kan ik altijd geven. Momenteel is Hattrick even vrij moeilijk te bereiken (problemen met servers), maar je zal toch eerst een Team aan moeten vragen. Dit kan enkele dagen duren.


Mijn team: Krayn's Eleven (divisie IX)
Spypiet (RKVV Messen / Divisie VII)
Ghosttown
Wie volgt :W
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dennis said:
Hoi lennox, kan je hier gewoon joinen wanneer je wilt? niet dat je midden in een competitie komt?

Het seizoen loopt nu ten einde.

Een hattrick "seizoen" duurt 14 weken. Je zit met 7 anderen in een competitie en er wordt dus uit en thuis gespeeld. Deze week wordt week 11 gespeeld.

Als je NU aanmeldt. Dan promoveer je sowieso dit jaar uit Divisie XII of XI. Dit omdat alle inactieve teams uit het systeem worden gehaald (en de lagere teams worden hiervoor doorgeschoven)

Momenteel is de wachtlijst 29 personen. Toen ik me aanmeldde was dit 1000+

In principe heb je in het begin even "last" van big spenders in je competitie die al hun geld er snel doorheen jassen, door goede spelers te kopen. Het hele spel draait om trainen

Er zijn verschillende trainingsvormen. De meest gekozen:

-Positiespel. -> Je traint je middenvelders. Gekozen tactiek is vaak 3-5-2 (zo train je de meeste middenvelders)
- Scoren. -> Je traint aanvallen/scoren. 3-4-3 / 4-3-3 zijn de meest gekozen opties
- Verdedigen (Train ik zelf) Goedkope optie om te beginnen en levert groot rendement. 5-3-2 / 4-4-2 zijn opties


Voorbeeld ik kocht spelers voor 20.000 euro . (Het bieden tegen iemand in bijv Peru geeft echt een kick }) ) En deze hebben nu een waarde van 1.2 miljoen. Puur door training te geven.

Elke Zondag: Competitiewedstrijd
Elke Woensdag: Vriendschappelijke wedstrijden (zelf te regelen)
Elke Vrijdag: Trainingsupdate
 
Ik ben trouwens supporter. Dit is mijn logo :D

Krayns_Eleven_01.gif
 
Plakkie said:
Dus je maar 1x in de week een wedstrijd?
2x dan :p

Jep. Die op zondag staat vast. Deze kan je ook "live" volgen. Wedstrijdverslag van 90 minuten :)

Die op woensdag moet je zelf invullen. Hierin laat je meestal gewoon je B-team spelen. B team = trainees (spelers die op trainingsposities spelen. Jong zijn en die je dus optraint) aangevuld met wat wisselspelers die op zondag niet in actie komen.

Als je trouwens met een buitenlander een oefenwedstrijd regelt, dan moet je even opletten wanneer deze gespeeld wordt (Duitsland speelt bijvoorbeeld op dinsdag vriendschappelijks)
 
Dennis said:
heb je gewoon een echt team met de normale spelers?

Het is een fictief team. Bij aanmelden zal deze uit Nederlandse spelers bestaan. Inmiddels heb ik er geen 1 meer in mijn team :+ .

Józef Dolewski
Cédric Creusot
Andreas Neumueller
José Luis González
Ólafur Viðarsson

Paar voorbeelden van "mijn" spelers die in het team zitten.
 
Persoonlijk vind ik Hattrick 10x leuker. Het zijn geen echte namen, maar het is 10x realistischer. Als jij een goed team opbouwt, dan promoveer je jaar na jaar.

Ik ben zelf begonnen in divisie XI (2e -> Promotie) X (1e -> Promotie) IX (nu bezig en sta 1e, 23 wedstrijden ongeslagen)

Tactiek en strategie is veel meer aanwezig.
 
Net de topper gewonnen van de nummer 2. 0-1 overwinning, maar met mooie stats + sterren (beoordeling voor spelers)

http://i1.tinypic.com/rsyh3k.jpg

Hier kan je zien hoe het er een beetje uitziet

2 spelers van mij zitten trouwens bij de beste 20 verdedigers van Nederland in divisie IX :p
 
Toen ik was begonnen (16-09-2004) heb ik eerst 3 seizoenen keepers getraint, ik ben toen ook blijven hangen in de VIII. Ik ben nu net 1 seizoen scoren aan het trainen en sta nu 3e in de VII.794. Dit seizoen zou ik nog 2e kunnen worden en dan dus promoveren naar de VI maar daar is mijn team nog te slecht voor. Volgend seizoen zal ik volop voor de promotie gaan :)


Even een tip: Keepers trainen is leuk om te doen, en erg goedkoop om mee te starten. Maar doe het maximaal 2 seizoenen want het is erg moeilijk om met alleen goede keepers door te groeien naar een hogere divisie.

Ook nog wel een leuke site om te kijken wat je kan trainen: http://www.hattrickvoorbeginners.tk
 
Enige nadeel is dat je er maar 2 per week traint. Verdedigen is ook goedkoop om mee te starten. 17 jaar redelijk kost niet bijster veel.

Ik heb nu 2x uitmuntend (19 jaar) en 2x formidabel (19 jaar). Die formidabel stijgen komende week en 1 van die uitmuntend gaat nog naar Briljant over 2 weken.

B-team vooral jonge gasten en die ga ik nu alleen nog maar kopen met minimaal redelijk passen erbij (wil er een counter ploeg van maken :p)

Waarom heb je trouwens maar 5 trainees ? (1 speelt dubbel in friendly + competitie)
 
spypiet said:
Ik speel de friendly van deze week vanavond pas ;)

Niks gezegd :X .

Een van de weinige trainingstype die ook leuk vind. Scoren/Vleugelspel en verdedigen. Mn broertje traint vleugel en dat gaat helemaal snel (17 jaar uitmuntend bijvoorbeeld).

Maar ik denk dat ik er toch maar een counterhufter ploeg van ga maken })

Komend weekend voor de 2e x kampioen en 3e x promotie.
 
Wedstrijdje geregeld tegen Spypiet.

Mijn TU: Verdedigen + 2 (1 spits naar slecht en een 19 jarige naar uitmuntend)

Cédric Creusot
TSI=3 260, 19 jaar, redelijk in vorm
Heeft waardeloos ervaring en zwak leiderschap

Conditie: zwak Keepen: rampzalig
Spelmaken: slecht Passen: slecht
Vleugelspel: zwak Verdedigen: uitmuntend
Scoren: slecht Spelhervatting: zwak

Andreas Neumueller
TSI=4 540, 19 jaar, goed in vorm
Heeft waardeloos ervaring en slecht leiderschap

Conditie: slecht Keepen: rampzalig
Spelmaken: matig Passen: rampzalig
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: uitmuntend
Scoren: waardeloos Spelhervatting: waardeloos

José Luis González
TSI=4 450, 19 jaar, matig in vorm
Heeft waardeloos ervaring en zwak leiderschap

Conditie: zwak Keepen: rampzalig
Spelmaken: matig Passen: slecht
Vleugelspel: slecht Verdedigen: uitmuntend
Scoren: slecht Spelhervatting: slecht


ik heb er nog 1 met formidabel, maar die is 1 week geblesseerd en gaat ook vrij snel stijgen.
 
Ik speel het ook alweer een tijdje, heb van 2002 tot 2004 een team gehad dat ik ineens kwijt was :p
Ben op 15-06-2004 opnieuw begonnen met hattrick.

Gebruikersnaam: Bamibal
Teamnaam: Brouwhuis '04
Brouwhuis-04.jpg


Begon in IX.25, werd meteen kampioen en daarna kwam ik in VIII.619.
Daar werd ik na vier seizoenen eindelijk eens 2e en nu sta ik 1e in VII.475.

Ik train vanaf het begin van vorig seizoen positiespel en de spelers beginnen al aardig te groeien :)
 
Back
Top