Hanway RAW 50 schiet uit 4e versnelling

Dkoch

New Member
Dag allen,

Om me even kort voor te stellen;
Ik ben Daniël en ben sinds mei 2023 de trotse eigenaar van een nieuwe (bj. 2023) Hanway Raw 50.
Het is mijn dagelijkse vervoer naar werk (+/- 50 km per dag) en ik sleutel graag zelf.
Op 15xx km heb ik een 55km CDI geplaatst en een 56 tand achter tandwiel geplaatst.
De km stand is nu 24xx km en ik heb al enige tijd een probleem.

Tijdens het rijden in de 4de versnelling schiet hij soms (deels) uit de versnelling, lijkt haast in zijn vrij te schieten.
Wanneer dit gebeurt moet ik opnieuw op schakelen en dan zit de brommer weer in de versnelling.
Het gebeurt niet na een bepaalde handeling, zoals kort na het schakelen, over een hobbel rijden, in een bocht etc.
Het gebeurt plots, ongeacht van een warme of koude motor.

Ergens had ik gelezen dat het zou kunnen zijn dat het boutje achter het voortandwiel zou kunnen zijn.
Deze zit achter een rubber dopje dus die was vrij gemakkelijk gevonden en strak gedraaid, leek niet los te zitten.
Maar dit mocht helaas niet helpen.
Ook een onvoldoende gespannen ketting zou voor schakelproblemen kunnen zorgen, maar ook dit was helaas niet de oplossing.
Afgelopen weekend heb ik de olie ververst.

Nou is mijn vraag dus ook of iemand weet wat de oorzaak van dit probleem is en hoe ik dat oplos?
En wat zouden mogelijke oorzaken kunnen zijn zodat ik daar op kan letten wanneer ik het blok openmaak. (wat ik het liefst zolang mogelijk uitstel)
Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groeten,
Daniël
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top