jasperloil
Well-Known Member
Hallo,
Ik heb vandeweek een 74 cc gilardoni (italkit) op mijn gilera gsm gemonteerd. ik heb vanmiddag een testrondje gereden ( zon 5 km). maar ik kwam erachter dat hij doorschiet in toeren: hij is nog niet afgesteld, maar ik denk niet dat het daar aan ligt.
Ik zal beschrijven wat er gebeurt: tot de 7000/8000 toeren rijd hij als eerst (met mijn 50cc, trekt alleen mooier laag in toeren), maar als ik hem doortrek (8000 toeren en hoger) dan schiet hij door in toeren: het lijkt dan net alsof je de koppeling inknijpt, het toerental stijgt wel maar de brommer accelereert niet harder. weten jullie wat dit kan zijn?
me setup is als volgt:
74 cc gilardoni
21 mm dellorto PHBG
standaard vertanding: 12-46
standaard ontsteking (ducati)
standaard koppeling (voor zover ik weet)
uitlaat: zen low, maar daar komt een gianelli conti voor in de plaats
ik hoop op een reactie
m.vr.gr.
Jasperloil
Ik heb vandeweek een 74 cc gilardoni (italkit) op mijn gilera gsm gemonteerd. ik heb vanmiddag een testrondje gereden ( zon 5 km). maar ik kwam erachter dat hij doorschiet in toeren: hij is nog niet afgesteld, maar ik denk niet dat het daar aan ligt.
Ik zal beschrijven wat er gebeurt: tot de 7000/8000 toeren rijd hij als eerst (met mijn 50cc, trekt alleen mooier laag in toeren), maar als ik hem doortrek (8000 toeren en hoger) dan schiet hij door in toeren: het lijkt dan net alsof je de koppeling inknijpt, het toerental stijgt wel maar de brommer accelereert niet harder. weten jullie wat dit kan zijn?
me setup is als volgt:
74 cc gilardoni
21 mm dellorto PHBG
standaard vertanding: 12-46
standaard ontsteking (ducati)
standaard koppeling (voor zover ik weet)
uitlaat: zen low, maar daar komt een gianelli conti voor in de plaats
ik hoop op een reactie
m.vr.gr.
Jasperloil