zit hier verder nog een verhaal bij ? is dit een frame van jou ? of ben je die foto ergens tegen gekomen ?
Jajaja, je loopt wel gigantisch te zeiken over echt alles waar je maar gewicht mee kan besparen. Is het geen velg dan is het wel een frame of een remschijf.Bij voorbaat afkeuren lijkt me een prima plan...
Jajaja, je loopt wel gigantisch te zeiken over echt alles waar je maar gewicht mee kan besparen. Is het geen velg dan is het wel een frame of een remschijf.
Omdat jij DENKT dat het gevaarlijk is moet het maar gelijk voor iedereen afgekeurd worden, terwijl ik al diverse sprinters heb gezien die MTB remmen hebben gemonteerd en waarbij alles nog eens perfect verliep. Meerdere seizoenen achter elkaar!
Dit jaar is jou eerste jaar geloof ik he?
Ik kan je vertellen dat de remwegen bij sprints lang genoeg zijn, zolang zelfs dat je soms niet eens hoeft te remmen. Op me rox kan ik meestal nog tot ver na de finish volgas houden.
Dus lichtjes remmen met de achterrem voldoet over het algemeen wel.
brand maar los.
Maargoed, desalniettemin ga ik sowieso niet met een MTB schijfremset rijden. Het gewicht wat je daarmee aan roterende massa bespaart is volgens mij maximaal 350 gram (mijn schijfje weegt 500 gram), en de remklauw + leiding + vloeistof is ongeveer 700 gram, dus waar praten we over.
Ik denk dat er ook lichtere schijfjes zijn, van braking bijvoorbeeld, mijn schijf is bijna volledig van metaal met een paar gaten erin, maar ik kan geen schijfjes vinden voor een ZIP Fr voorwiel (3 punts)
ik vind dat als je niet zeker bent over de werking van je gaskabel je sowieso niet op de machine moet stappen.
de keuring is slechts oppervlakkig, je moet zelf ook achter je constructie staan.
imo zijn die mtb remmen prima, waarschijnlijk nog beter dan de zip trommelremmetjes.