1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Gewicht/Weight zaken enzo.

Discussion in 'Tuning voor gevorderden.' started by Tinne, 16 February 2008.

  1. Joël

    Joël Weight kills accel

    Joined:
    9 May 2001
    Messages:
    3,353
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Totaal loos voor de sprint.
    Enige voordeel is dat het minder snel uit de band ontsnapt, omdat zuurstofmoleculen kleiner zijn dan stikstofmoleculen. Een voordeel dat helemaal niet meer van toepassing is als je regelmatig je bandenspanning controleert.

    Maar terug naar de gewichtsdiscussie: banden afschuren heeft Johan v.Schie idd al lang geleden gedaan, ik denk dat het enige voordeel de massa is. Echter hij gebruikte een groot achterwiel dus dan ben je sowieso in het nadeel wat dat betreft. Maar het viel me destijds wel op hoe smal zijn achterband was daardoor.

    @Kees: je hebt vast ook wel eens die JS80 gewogen, wat weegt die dan?
     
    #901
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. BramM

    BramM Member

    Joined:
    16 January 2008
    Messages:
    471
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Het idee achter de stiksof moleculen weet ik ook Joel, was alleen benieuwd naar zijn visie van winst pakken daarmee.

    Draaide van Schie de banden aan de zijkant af of draaide hij de omtrek kleiner (afgeburnde band idee), waarmee je meer contactoppervlak verkrijgt?
     
    #902
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. Henri

    Henri Active Member

    Joined:
    4 April 2005
    Messages:
    1,353
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    De Zijkanten
     
    #903
  6. kees

    kees 38.8KG 22.2HP 6.83s

    Joined:
    7 July 2002
    Messages:
    5,153
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ik heb nu de JS80 eraf liggen, zal hem deze week eens wegen. Ik heb het weleens eerder gewogen inderdaad alleen nergens opgeschreven. Ik kan me nog herinneren dat jouw uitlaat redelijk licht was alleen de demper is een beetje zwaar.
     
    #904
  7. Misha

    Misha Sorry sensor

    Joined:
    18 September 2008
    Messages:
    1,988
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    38

    Klopt, dat is een bijkomend voordeel waar we weinig aan hebben bij het sprinten tenzij je met een extreem oud poreus band rijdt:+

    Maar waar ik op doel:
    - Stikstof wordt al jaren in F1 wereld gebruikt, natuurlijk omdat het minder snel ontsnapt maar ook omdat de temperatuur constant blijft. Ook oxideert stikstof niet tegenover perslucht. Al met al heb je met een totaal ander component te maken dan voorheen en dat kan voordelig uitpakken, vooral als je kijkt naar de finales waar de tijden slechts honderdsten van secondes van elkaar verschillen. Dus ook al is het verschil minimaal, dan kan het alsnog een maximale invloed hebben.
     
    #905
  8. kees

    kees 38.8KG 22.2HP 6.83s

    Joined:
    7 July 2002
    Messages:
    5,153
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Om hier even op terug te komen. Ik heb net een JS80 lang model gewogen deze is 1674 gram inclusief lange demper. Zonder demper weegt de uitlaat 1150 gram ongeveer.

    Behoorlijk licht dus!

    Een Roost Big Bore (oud type) is 10 gram lichter.

    Beide gewogen zonder ophanging en flens btw.
     
    #906
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page