Elektrisch Starten probleem

Wizzard

Well-Known Member
Hoi,

Sinds ik een Cilinder heb van 68cc(Malossi Giet)
een carbu 21" gianneli uitlaat,...
Kon ik mn bromfiets niet elektronisch meer starten nu heb ik een zwaardere accu erop maar als ik start maakt ie enorm veel leven.
Kan je dit probleem voorkomen?

Groetjes
Kris
 
Advertisement - register to remove this

Haal je vario ed eraf en daarna het beschermbeugeltje van je electrische start. Nu kun je die ring eraf halen en daar zal waarschijnlijk veel afgesleten rubber zitten maak dit schoon, ook waar die (3) veertjes zitten. Zet nu alles weer in elkaar en zorg dat die kogeltjes op hun plek zitten.

(ik zag in je profiel dat je een aerox had, dit geld dus voor minarelli hrizontaal)
 
beschermbeugeltje van je electrische start=> Kan je het wat duidelijker uitleggen sorry ik ben effe niet mee:)
M'n vario is er nu af maar een ring vind ik nergens.

Groetjes
Kris
 
Originally posted by Wizzard
Wat bedoel je dan juist met de starterkrans:)
Ik ben beginner dus ik weet niet zoveel af:)

Dom uitgelegd is dat een tandwiel wat op je krukas zit en tijdens starten wordt aangedreven door de startmotor.

Wil nog wel eens een beschadigde tand tussen zitten, waardoor het ook ral kan klinken bij het starten. Kijk gewoon ff visueel na!

Greetz
 
helmaal achter je vario zit een schijf met daarin kogeltjes
haal maar eenniewe zo'n ding kost 20 euro ofzo en het kan zijn dat je tandwiel van je startmotor een beetje vast zit die zit rechts boven achter je vario.
en die 70cc malossi heeft natuurlijk wel iets meer compressie dan een 50cc orgineel duz hier kan hij het ook moelijker mee hebben
 
Sedert ik zo'n poweraccu heb start ie goed elektronisch. Maar het lawaai is wel wat vervelend Precies of ie soms doorslaat tijdens het starten elektronisch.
Waar ik die accu gekocht heb zeiden ze dat dit normaal is maar volgens mij is er toch iets mis mee.
 
Ik denk dat hij bedoelt dat je kickstarter dan 'hapt' in de kickstartrondel op de krukas. Ik mag toch hopen dat dat niet gebeurd?
 
Ja dat is het precies, dat geluid is of ie doorslaat als je elektrisch start heb ik dat.
M'n krukas is toch niet kapot mag ik hopen? Want hij rijdt nog wel hoor.
 
Ik heb net alles es bekeken ik krijg één iets niet meer te samen
toen ik de starterkrans losmaakte sprongen 3 kleine veertjes los met 3 kleine loodjes.
Weet iemand hoe je die terug moet vastmaken?

Groetjes
Kris
 
Back
Top