nrg wil niet starten

Status
Not open for further replies.

000psycho000

XFS-Member
de project nrg wilt niet starten :(

setup is speed r 70, mhr2000 vario, evo2g koppeling, 21mm do, mhr recht spruitstuk, speed pijp enz


Problemen:

carb zuigt precies geen lucht aan
bougie wordt totaal niet nat ook na eindeloos veel kicken

-we hebben al extra massadraden gelegd enz

-membraan is nog in orde

-het is bijna onmogelijk dat hij valse lucht aanzuigt pakkingen zijn net gestoken geweest allemaal netjes ook met loctite enz.

-hij heeft lekker veel compressie

-het is een splinternieuwe bougie

iemand een id ?


dit is zidox btw ik post ff onder psycho zen account
 
Advertisement - register to remove this

ok,als ik de powerfilter er van doe,en me hand tegen de carbu hou moet je normaal het voelen zuigen precies of benzine tegen je hand komen -->dit doet hij NIET.wat zou de oorzaak kunnen zijn?
 
Zuiger verkeerd om gemonteerd ofzo? Als hij geen compressie heeft misschien dat je membraan niet helemaal goed zit?
Denk dat je het eerder richting je membraan, cilinder moet gaan zoeken...
 
:)

Originally posted by TT 70cc
Zuiger verkeerd om gemonteerd ofzo? Als hij geen compressie heeft misschien dat je membraan niet helemaal goed zit?
Denk dat je het eerder richting je membraan, cilinder moet gaan zoeken...

zuiger is zeker goed gemonteerd, heeft heel veel compressie.
 
Kijk, dat je bougie niet nat wordt betekent dat je carb niet 'zuigt'. Dit kan dus aan membraan liggen (stukje eraf, sluit niet volledig) of aan je keerringen zodat er nooit onderdruk in je carter kan komen. Het kan natuurlijk er ook nog aan liggen dat je carterhelften niet goed op elkaar zitten.
 
Originally posted by minaracers
Kijk, dat je bougie niet nat wordt betekent dat je carb niet 'zuigt'. Dit kan dus aan membraan liggen (stukje eraf, sluit niet volledig) of aan je keerringen zodat er nooit onderdruk in je carter kan komen. Het kan natuurlijk er ook nog aan liggen dat je carterhelften niet goed op elkaar zitten.

bougie word niet nat,is het zelfde zoals ik hem erin geplaatst heb,carterhelften hangen goed ineen,membraam sluit goed,dus ik denk aan de keerringen,(maar toch heb ik het gevoel dat deze ook goed zitten).
 
dus wat ik best kan doen is ---->de keerringen bekijken,ofdat ze ECHT ver genoeg zitten.zoja,verder gaan met andere dichtingen van het motorblok(kijken ofdat alles echt dicht is dus).
 
keerringen checken. anders wat startspray/deo/benzine door bougiegat naar binnen werken, misschien komt ie op gang.
of, carb open trekken, startspray in spuiten en kicken(op eigen risico, en achterrem in :rolleyes: )
 
Juist, zo los je alle problemen op, systematisch aanpakken :). Bij minarelli kan de keerring aan ontstekingskant nauwelijks verkeerd zitten, Aan vario kant altijd lastig. Hij moet over het randje heen en niet scheef zitten. Gewoon een grote dop op de rand zetten (daar zit metaal, dus geen kleine dop!) en goed tikken totdat je tegen het lager aanzit.

Succes
 
Originally posted by Joost@aerox
keerringen checken. anders wat startspray/deo/benzine door bougiegat naar binnen werken, misschien komt ie op gang.
of, carb open trekken, startspray in spuiten en kicken(op eigen risico, en achterrem in :rolleyes: )

op eigen risico,lool, er is dan wel nog een probleem achterem werkt nog nie,is nie aangesloten :d

--> morgen ofzo, check ik dus al de dichting zooi.
 
Originally posted by minaracers
Gewoon een grote dop op de rand zetten (daar zit metaal, dus geen kleine dop!) en goed tikken totdat je tegen het lager aanzit.

Juist niet helemaal tegen lager aan, zo belemmer je toch (deel) van smering voor lager.
 
die keerring aan vario kant, kan je blokkeren met een grote circlip die in de rand valt.

bij een goede dealer is die wel te verkrijgen, alleen vaak wordt dat ding gewoon gemonteerd zonder die clip. dan wordt idd de lager smering belemmerd.

de clip zorgt er tevens voor dat de keerring er niet uit kan vliegen :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top