elec. Vs. mech.

Joël said:
Dat reageert veel sneller, je ziet direct of je afstelling veilig is of niet...
Vreemd genoeg hoor ik nog steeds bij het zeldzame groepje die zo'n sensor toepast op LC.

Ik heb er al veel over nagedacht, maar was niet op de hoogte dat dit bestond :)

Even Anthony bellen denks :)
 
Joël said:
Dat reageert veel sneller, je ziet direct of je afstelling veilig is of niet...
Vreemd genoeg hoor ik nog steeds bij het zeldzame groepje die zo'n sensor toepast op LC.

Deze sensor heb ik ook momenteel ook op schap liggen. In welke range zit de veilige bedrijftempratuur bij meten onder de bougie?
 
Big B NRG said:
Ah oke, maar neem aan als je gaat blazen (niet sprinten) dat je hem dan wel aanzet?

blijf er mee spelen zodat is tussen de 50 en 60 blijft... ookal blijf ik contant blazen met pompje aan dan blijft de temp dalen, dus ja daar schiet je ook weinig mee op
 
Luuk said:
Deze sensor heb ik ook momenteel ook op schap liggen. In welke range zit de veilige bedrijftempratuur bij meten onder de bougie?

Tussen de 110 en 120 is veilig. Ga je over de 130 dan wordt het riskant...
 
ligt eraan wat de oorzaak is van het oplopen van je temp, daarbij zijn ook dingen als zuigerspeling, voorontsteking, squish etc van belang.

ik had een keer mijn aim lc sensor tussen de ribben van mn ac evo gedraait, deze presteerde bij 130 graden nog prima, en ik neem aan dat het dan onder de bougie nog een stuk heter is.
heb toen niet verder getest omdat ik al 3x 200 meter had gereden.
 
Joël said:
Dat reageert veel sneller, je ziet direct of je afstelling veilig is of niet...
Vreemd genoeg hoor ik nog steeds bij het zeldzame groepje die zo'n sensor toepast op LC.

Ik was zelf ook al over deze optie aan het denken namelijk , aangezien dit topic veel over temperaturen gaat , stelde ik deze vraag . Lijkt me dus duidelijk dat ik deze manier van temperatuurmeten ga gebruiken ipv het watersensorsysteem :). Hoe veiliger en gevoeliger het systeem , hoe beter .
 
Sander said:
Bij Ac-motoren liggen deze waarden anders.. (denk.. meld het maar even ;))
komt vooral omdat de cilinder minder gekoeld wordt, hierdoor wordt de zuigerspeling niet (zoveel) minder bij een hogere temp.
 
Joël said:
Dat reageert veel sneller, je ziet direct of je afstelling veilig is of niet...
Vreemd genoeg hoor ik nog steeds bij het zeldzame groepje die zo'n sensor toepast op LC.
Count me in. ;)

Ik heb trouwens ook een watertemp sensor, maar die log ik niet.
 
Sander said:
EGT toerde in het sobw-seizoen 2005 gewoon rond met 205 graden :D

Wat wil je met zo'n koelvin? :D

Jasper V said:
Count me in.

Ik heb trouwens ook een watertemp sensor, maar die log ik niet.

Voor watertemp gebruik ik gewoon een los stage 6 metertje, aangezien een ntc sensor goed genoeg is voor dat doel.
 
De nauwkeurigheid wordt vooral bepaald door de elektronica die er achter zit.

Maar ik heb net even snel een meting gedaan en het is toch een NTC. :)
Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat het pt100/1000 sensoren waren.
Die sensoren kunnen ook meer hebben dan de gemiddelde NTC.
 
ik rij meestal rond de 180 190 graden met me ac clindertje, en als je zegt dat er weinig vermogen in zit:D

heb ook gewoon wedstrijden gereden met 210 graden of nog hoger zelfs. en dan poduim in de A rijden;)
 
Als ik hoor met welke zuigers jij rijdt heb je die temperatuur ook wel nodig om een fatsoenlijke passing te krijgen. +ralf+
 
Jasper V said:
Als ik hoor met welke zuigers jij rijdt heb je die temperatuur ook wel nodig om een fatsoenlijke passing te krijgen. +ralf+


mwa :D ook al zat er een nieuwe zuiger in hoor:)
 
Back
Top