Met die luchtfilter had ik het zelfde probleem, heb er ook lang over nagedacht en heb toen uiteindelijk een kartdemper (met twin-air filter er in) boven mijn carterdeksel gebouwd, op de plaats van de ori luchtfilter dus. Het ziet er in het begin een beetje typisch uit maar als je er eenmaal aan gewend bent staat het best leuk
Het werkt prima, niet zo'n powerfilterherrie, voldoende lucht en met de twin-air er in nog nooit last van vuil gehad...
(bijkomende leukigheid is dat bijna elk ritje wel een of andere scooterkneus met nrx me aanspreekt met de vraag of het een turbo oid is
gewoon ja knikken en amen in zo'n geval...
Btw, ik heb op scootertuning.net wel eens een foto van mijn eigen filter gezien (geen id meer waar) die jij (inne) gemaakt had dus dan kan je zien wat ik bedoel.
Wat toeren betreft, ik rijdt nu met een aangepaste stdd cilinder rond, timingen gelijk aan de malossi en ik draai ong 9200 toeren (aim gemeten), ook met de evo uitlaat ed (heb wel in mijn profiel staan wat er op zit geloof ik) en de herrie valt bij mij wel mee...