ruud.
www.vk-tuning.tk
omdat ik vrijwel niets weet over timingen van cilinders op het boek van bell na had ik een paar vragen..
welk punt is nu eigenlijk de 0 graden van waaruit je begint te meten? kan je de timing met een soort van sinus grafiek gewoon simpel terugrekenen naar mm's vanaf de top van cilinder? zoja wat zou dan de formule zijn? (lijkt me dat deze er gewoon is) en dat je em dus gewoon voor het gemak ff kan plotten
is er een redelijk vaste waarde waarvoor je timing moet zijn bij een 70 cc net als in het boek? hier staat overigens alleen in voor 2 cilinders en 125 etc (bekend denk ik ) dit is natuurlijk weer afhankelijk van je toerental etc, welke timingen heb je nodig voor bijv 10k, 11k 12k 13k en 14k?
zijn die waarden van de spoelers wat de cilinder inhoud is altijd gelijk? 138 graden ofzo uit mijn hoofd voor 14000 toeren bijv.
wat is de blowdown periode? het verschil in graden tussen openen van uitlaatpoort en spoelers?
je deck clearence neem ik aan hoe groot het verschil is tussen bovenkant zuiger + bovenkant cilinder?
met deze info zou ik het alweer wat beter begrijpen denk ik alvast bedankt, en graag geen loze reacties
welk punt is nu eigenlijk de 0 graden van waaruit je begint te meten? kan je de timing met een soort van sinus grafiek gewoon simpel terugrekenen naar mm's vanaf de top van cilinder? zoja wat zou dan de formule zijn? (lijkt me dat deze er gewoon is) en dat je em dus gewoon voor het gemak ff kan plotten
is er een redelijk vaste waarde waarvoor je timing moet zijn bij een 70 cc net als in het boek? hier staat overigens alleen in voor 2 cilinders en 125 etc (bekend denk ik ) dit is natuurlijk weer afhankelijk van je toerental etc, welke timingen heb je nodig voor bijv 10k, 11k 12k 13k en 14k?
zijn die waarden van de spoelers wat de cilinder inhoud is altijd gelijk? 138 graden ofzo uit mijn hoofd voor 14000 toeren bijv.
wat is de blowdown periode? het verschil in graden tussen openen van uitlaatpoort en spoelers?
je deck clearence neem ik aan hoe groot het verschil is tussen bovenkant zuiger + bovenkant cilinder?
met deze info zou ik het alweer wat beter begrijpen denk ik alvast bedankt, en graag geen loze reacties