Carter tuning #2

inderdaad maar ik wil maar duidelijk maken dat ze in de geschiedenis van 2takt al ongelofelijk veel geproduceerd en geexperimenteerd hebben maar uiteindelijk toch bij het basisprinciepe blijven.
 
mischien het vermogen van die montesa eens vergelijken met de concurentie uit die tijd?
ikzelf denk dat het teveel massa is aan de krukas. maar opzich wel een erg tof idee je zuig kracht vergroot je enorm en het mengsel word 2x zo hard in je cilinder gespoten.
 
mischien het vermogen van die montesa eens vergelijken met de concurentie uit die tijd?
ikzelf denk dat het teveel massa is aan de krukas. maar opzich wel een erg tof idee je zuig kracht vergroot je enorm en het mengsel word 2x zo hard in je cilinder gespoten.


en ook weer gelijk je uitlaat uit knalt,:X

vroeger waren de theorieen en de berekeningen van uitlaten nog niet zo goed, dus moesten ze zorgen dat het mengsel , zonder ''zuigkracht'' van de uitlaat, de cilinder goed kon spoelen en vullen,

hierdoor maakte ze vroeger ook carters helemaal opgevult met defqon zodat je heel hoge compressievolumes kreeg denk an 1:1.7

wat ik hiermee allemaal wil zeggen is dat we tegenwoordig niet meer hoeven te zorgen dat het mengsel in de cil word gespoten, want we hebben tegenwoordig goed gevorderde expansie pijpjes ;)
 
carter volume aanpassen zal zowieso mee getest meoten worden, maar hoe dat met de variabele cartervolumes zit weet k eig, niet precies :X

ik denk dat het gewoon van alles een beetje moet worden,
als je ziet wat de sprinters van dit jaar hebben gepresteerd tegenover die van het jaar ervoor, zal je zien dat er flink vooruitgang is geboekt,:W
 
mislukt membraan project, de boel moest maar weer eens gericht, was plan voor vorig jaar. Zelfde gedaan @ klein carter deel, maar kwam teveel problemen tegen met t lassen etc ( of t probleem was de lasser ;) ) dus dit carter is van de baan :)

IMAG0136.JPG
 
oude engelse bank, bridgeport dacht ik. Is inmiddels vervangen door een chinees. Goed genoeg allemaal voor "groffe" werk, hoewel t voor een fijner klusje ook nog wel kan. Misschien komt die bank wel in de volgende update te staan. :)

(niet mijn eigen spul trouwens / helaas)
 
Carter am6, met een prorace cilinder. Zoals op de eerste 2 foto's te zien zitten er best veel ruimte rond t cilinderhemd etc, dit vond ik niet echt mooi..

60.JPG


61.JPG


dus heb ik een ring gedraait, in 2 en gezaagt, en vast geschroeft in t carterdeel ( dit was fabrieksaf al gekotterd oid, of de begrenzing is er ooit uitgehaald) dus dat paste prima. rest materiaal weg gehaald, carters bewerkt.

65.JPG


resultaat, bijna klaar :)

63.JPG


64.JPG
 
oke, begonnen met blokje voor 2008.

vandaag t eerste stapje afgemaakt, en dat is ruimte creeëren voor de 3d taster. Nu kan ik de xyz positie van het krukaslager + cilinderpasvlak ten opzichte van het achterwiel + blokophanginglager bepalen. Daarna word er nog wat meer materiaal weggehaald :)

carterfase1.JPG
 
oke, begonnen met blokje voor 2008.

vandaag t eerste stapje afgemaakt, en dat is ruimte creeëren voor de 3d taster. Nu kan ik de xyz positie van het krukaslager + cilinderpasvlak ten opzichte van het achterwiel + blokophanginglager bepalen. Daarna word er nog wat meer materiaal weggehaald :)

carterfase1.JPG

heb je dat allemaal weggefreesd om te meten? dat is niet nodig hoor!!
 
Back
Top