Carter tuning #2

Je carter wordt niet groter of kleiner tijdens het rijden. De totale inhoud blijft hetzelfde, uiteraard zullen er wel verplaatsingen zijn van het volume.
 
Vraagje:

Ik werk me carter normaal gesproken af met een slijpsteenje. Zijn er nog opzetstukjes voor op de dremel om het materiaal nog wat gladder te krijgen?
 
heeft iemand een howto hoe je je carters moet flowen?

waar gaat dit topic over? ;)

en ga je lezen in cartertuning 1 en 2 zul je wel een beetje kunnen zien hoe je het een beetje zou kunnen maken.

verder is het niet verstandig om aan je carters gaat kloten als je zelf niet het inzicht hebt hoe je dat moet aanpakken.

en je moet IMO ook begrijpen WAAROM je iets veranderd.
 
ja melf dat snapt iedereen hier denk k tog wel :p

mense die gwoon gaan doen wat hier op de fototjes staan snap k ook niet,
als je t niet snapt breng je carter dan gwoon naar xsh/TT of iets verglijkbaars
 
Het is al meermaals gezegd, ieders heeft zijn eigen mening. Wil je zekerheid? Begin alvast wat carters te kopen :)

Ik denk toch wel dat het gelijk leggen van de spoelers meer voordelen dan nadelen heeft.
 
ik weet het nog niet zo zeker...

ik heb het niet getest, maar nu met standaard spoelers scoort het behoorlijk.
ben benieuwd of ik wel vermogenswinst ga pakken als ik ze gelijk maak.
 
Vraagje:

Ik werk me carter normaal gesproken af met een slijpsteenje. Zijn er nog opzetstukjes voor op de dremel om het materiaal nog wat gladder te krijgen?

Dremel heeft een soort sponsje van silicumcarbide, in kegelvorm, ik gebruik het om staal af te bramen (gladde randjes, geen grote bramen), werkt perfect om dingen glad te maken iiig, tooltje 516...
 
Vraagje:

Ik werk me carter normaal gesproken af met een slijpsteenje. Zijn er nog opzetstukjes voor op de dremel om het materiaal nog wat gladder te krijgen?

ja ik werk mijn carters altijd af met dit opzet stukje het zijn allemaal kleine schuurpapiertjes

spma0094oy8.jpg


spma0095xj2.jpg
 
DIe schuurlamellen had ik ook gezien, maar die vind ik te groot.

@ ralf: Die dingen had ik ook al gezien op internet, maar hadden ze niet bij mijn doe-het-zelf winkel.

Tnx :)
 
Je carter wordt niet groter of kleiner tijdens het rijden. De totale inhoud blijft hetzelfde, uiteraard zullen er wel verplaatsingen zijn van het volume.

een variabel cartervolume bestaal ook al heel lang.
montesa cota 242 uit de jaren 80 hadden dit al

[ir]http://i234.photobucket.com/albums/ee269/el_berto/DSC00219.jpg[/ir]
 
een variabel cartervolume bestaal ook al heel lang.
montesa cota 242 uit de jaren 80 hadden dit al

[ir]http://i234.photobucket.com/albums/ee269/el_berto/DSC00219.jpg[/ir]

sowieso een nadeel is frictie en een paar hondert kilo massakracht aan je krukas.
 
Back
Top