Bout afgebroken in cilinder

mvv93

Well-Known Member
Hee, Er is een bout afgebroken in mijn cilinderuitlaat uitgang, Ik heb alles geprobeerd, Boren, Lukt niet.. Tang lukt ook niet.. Een snee inslijpen werk ook niet, Wie kan mij helpen?:$
 
Advertisement - register to remove this

wegbrengen.

Of bij een bekende een moer erop leggen, aan de binnenkant dicht lassen (op de bout) en dan de moer draaien zodat de afgebroken bout eruit komt.
 
Heb je ook al geprobeerd met een klein staalboortje gaatje in de afgebroken bout te boren en dan met een rechtse tap de bout eruit te draaien?
 
en het knapt niet voor niks af ;)

gewoon uitboren is de beste en snelste manier meestal...

en dan het m6 draad weer opnieuw tappen..
 
en het knapt niet voor niks af ;)

gewoon uitboren is de beste en snelste manier meestal...

en dan het m6 draad weer opnieuw tappen..

Sinds mijn scooter bij de fietsenmaker is geweest is deze aan het klote gegaan, Nu ook steeds problemen dus vandaag wou ik maken maar knapte ineens uit het niets af.
 
maakt niks uit...

je moet het boutje uitboren , niet de cilinder ;)

Maakt wel uit,

Als je niet perfect centerd en voorboord gaat je boortje zeker zoeken en eerder in het alu boren dan in het boutje zelf. Als je eenmaal scheef gaat is het gedaan.

Maarja ALS je recht boord is er niets aan de hand.... maar dat valt zeker niet mee voor de eerste keer....

En het gaat om een vivacity. Dus alu cilinder....
 
Steekt de bout nog wel een stukje uit de cilinder? Dan zou ik als allereerste optie een griptang pakken en die erop zetten. Hiermee sloop je namelijk het minste van de bout.
 
Maakt wel uit,

Als je niet perfect centerd en voorboord gaat je boortje zeker zoeken en eerder in het alu boren dan in het boutje zelf. Als je eenmaal scheef gaat is het gedaan.

Maarja ALS je recht boord is er niets aan de hand.... maar dat valt zeker niet mee voor de eerste keer....

En het gaat om een vivacity. Dus alu cilinder....

dat is met gietijzer net zo ;)

vandaar dat je met 2mm boortje oid moet beginnen , en zorgen dat de bout vlak is , even met een centerpoint een duupje erin slaan..

tja , en recht boren uiteraard..
 
Als je scheeft boort dan zijn de gevolgen niet te overzien..

olie_2.jpg
 
Back
Top