Athena / Fabrizi 80cc kit zo te monteren op Typhoon 80?

sprintzip

HQ Tuning Amstelveen
Ik heb dus laatst een Typhoon 80 gekocht, afkomstig uit duitsland.De krukaslagers waren stuk gelopen dus ik heb het blok ff bekeken ,er zit een krukas in met 44 mmm slag en 90 mm drijfstang ,dit zij volgens mij dezelfde maten als een Athena 80 / Fabrizi 80 kit ,dus volgens mij moet dit zo te monteren zijn ,er staat op scootertuning.net ook bij de athena cilinder dat de std pia koelkappen niet meer passen omdat de cilinder groter is ,dit is dus ook zo bij mijn std 80 cc cilinder.

Kan ik dus zonder aanpassingen aan mijn carter een athena krukas + 80cc cilinder plaatsen?

En wat voor uitlaten zullen hier goed op presteren?

Setup zou dus eventueel kunnen gaan worden

-Athena 80 cc cilinder (tuned)
-Athena krukas (met 44 mm slag en 90 mm drijfstang)
-uitlaat ???
-HPI 2003
-Keihin 28 PWK
-Overrange
 
Advertisement - register to remove this

Er zit nu een std Pia 80cc krukas in (dus met 44 slag en 90 mm drijfstang),en mijn std 80 cilinder is ook behoorlijk groter als een std 50 ,dus de koelkappen ook.
Verder is het carter exact hetzelfde als een 50 versie het enige verschil is dat het standaard al groter is voor een 44 slag krukas ,de koelkappen zijn dus groter ,en er zit een andere carterkap op (zelfde als ZipSP maar dan lang)
 
BTW ,razma ik zag dat je een typhoon 125 frame zocht ,gaat het je er om dat je een motor frame wil(met kenteken) of moet het perse een 125 frame zijn ,want ik heb dit 80cc blok nu onder mijn ICE gezet en ik heb dat typhoon 80cc frame + kappen enz dus over.
 
Back
Top