Athena 44mm met 85mmDrijfstang

JasperdB said:
ff offtopic... als je je carters uitlaat kotteren voor zo'n athena as en monteerd op je pia speed met cross zuiger zou dat dus moeten werken ?

Voordat meneer Tedeschi de 2fast4race cilinder uitbracht, reed hij met een aangepaste Speed cilinder met 44mm krukas.

Het kan dus, mits je de timingen aanpast.
 
Prima%20News.jpg


was dat nou voor een binnenrotor in godsnaam?
 
Ik denk een malossi waarvan ze de stator groen hebben gemaakt ?

Maar wat heeft dit met het topic te maken?

@ Joël,

Hoe kan je dan je timingen aanpassen?
 
* voor waterpomp denks *

Ik zou iig NIET die Athena as nemen , lijkt wel een std as met 90mm drijfstang 8P
Je moet iig niet bezuinigen op een krukas :)
 
Dat snap ik ;)

Maar als je met een langere slag gaat rijden...gaat je timing toch ook omhoog (in geval van de speed dus).

Je kan geen material "erbij" frezen?
 
Big B NRG said:
Dat snap ik ;)

Maar als je met een langere slag gaat rijden...gaat je timing toch ook omhoog (in geval van de speed dus).

Je kan geen material "erbij" frezen?


je moet gewoon alles goed uitmeten , wij reden ook met 39,7 slag met 43 mm slag cilinder , tis gewoon een kwestie van meten, timen etc. en dan aanpassen en dat wil..
 
Idd Robert, ik graag weten hoe je dat doet?

Dat je alles goed moet uitmeten snap ik zelf ook. Maar mijn vraag is dus, hoe krijg je je timingen lager met een grotere slag?
 
Big B NRG said:
Dat snap ik ;)

Maar als je met een langere slag gaat rijden...gaat je timing toch ook omhoog (in geval van de speed dus).

Je kan geen material "erbij" frezen?

Spoelertiming kun je voor elkaar krijgen door de cilinder op de juiste hoogte te zetten en de poorten omhoog te frezen.
Voor de uitlaattiming zul je er niet aan ontkomen dat je een opvulplaat tussen kop en cilinderdeck moet gebruiken, anders is de uitlaattiming gewoon veel te hoog.
 
Back
Top