athena max behaalt, en nieuwe methode twins

Status
Not open for further replies.
IK snap geen fuck van waar jullie nou allemaal op uit zijn.

Max wat er te halen valt? Dat kan niemand vertellen omdat er altijd weer iemand is die zijn voorganger overtreft. 3jaar terug was 18 PK onmogenlijk uit een Speed of wat dan ook. Nu wordt dat vermogen gehaald uit "goedkope" cilinders.

En een "nwe" tunings methode? Wat is dat nou weer? Wil je het vermogen de cilinder in teleporteren ofzo?
Naar mijn mening staat dit topic vol met onzin
 
waarom koop je dan nog een evo of speed als een goedkopere athena hetzelfde kan halen
(weet niet precies de prijzen maar neem aan dat athena goedkoper is)
 
tuning = verbetering/afstellen dus als er wat getuned wordt worden de meest recente methodes gebruikt , en hebben ze wat nieuws ontdekt zal het ongetwijfeld een nieuwe methode zijn 8P
 
devince said:
waarom koop je dan nog een evo of speed als een goedkopere athena hetzelfde kan halen
(weet niet precies de prijzen maar neem aan dat athena goedkoper is)

omdat er met deze cilinders nog meer valt uit te halen dan het max waar we nu op zitten+ralf+
 
mja wat is het max uit een evo normaal dan gemiddeld rond de 20 pk ?
die ene pk betaal je dan wel veel voor of niet
 
Duidelijk mensen die teveel het forum lezen, en geen fuck ervaring hebben in de praktijk..

Als je het nou hebt over een Std Athena/Evo whatever, maar 'MAX'.. daar kun je toch geen conclusies uit trekken!
Leg bijvoorbeeld eens 5 'Max' Tuned Athena cilinders van verschillende tuners naast elkaar, vergelijk ze vervolgens... dan snap je wat ik bedoel.

Topicstarter;
Uitlaatpoort ziet er zo op het oog netjes uit :)
 
Over de cilinder op de foto , t is netjes afgewerkt. Maar of dit een 19 PK knaller gaat zijn? Ik weet t niet. Voor iemand met verstand van zaken en de goede materialen moet t wel lukken. De poort zit er zo op de foto wat tam uit namelijk.
Maar ik kan niet ruiken wat de timing is
 
Dieselmaniac, de Twins tuned Athena heb je die zelf thuis liggen? Zo ja beter maak je poortmapje e.d. dat verklaard een hele boel denks
 
Mike@Rox said:
Duidelijk mensen die teveel het forum lezen, en geen fuck ervaring hebben in de praktijk..

Als je het nou hebt over een Std Athena/Evo whatever, maar 'MAX'.. daar kun je toch geen conclusies uit trekken!
Leg bijvoorbeeld eens 5 'Max' Tuned Athena cilinders van verschillende tuners naast elkaar, vergelijk ze vervolgens... dan snap je wat ik bedoel.

Topicstarter;
Uitlaatpoort ziet er zo op het oog netjes uit :)

Precies-:-

Met elke van die MAX getunede cilinders zul je allemaal andere scores halen...ligt voor grootste deel aan je afstelkunsten...

@TS...vertel eens de timingen zoals gezegd wordt...daar kun je veel meer op uitmaken dan een of ander plaatje
 
dieselmaniac said:
een vriend van mij, gaat een athena kopen, en TWINS zegt dat ze nieuwe methode hebben gebruikt, en met deze cilinder 19 pk valt te halen.. ?
Ook zonder nieuwe methodes valt er uit een Athena/Stage6 19pk+ te halen 8)
 
Er wordt net gedaan of er iets nieuws ontdekt is ?

Zo'n Athena heeft een redelijk hoge spoelpoort timing dus je kan de uitlaatpoort aardig aanpassen.
Bij 197 (standaard 19(1):?) - 131 (standaard) heb je een blowdown van 33, aardig netjes toch ? Dus het is gewoon een cilinder met potentie.
 
Witte_@_SR said:
dan doe je iets verkeerd...denk dat er uit evo net dat ietsje meer te HALEN VALT;)

Ik denk dat een goed getunede Athena een Std evo er makkelijk uit knalt.
Kijk naar Rolf@jaguar zn aerox...die knalde ook loeihard met een Athena...

Nu kan je discusseren over wat 'goed' getuned is, maarja.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top