Andere manieren om je slag groter te maken

Hier is een plaatje van een kreidler blok:

inbouw_schijfinlaat.jpg


Dit wil ik dan ook maken op een scooter. Aan de kant van de ontsteking.
 
dat plaatje komt van emot.nl!!

is niet makkelijk....................

opvullen met devcon gaat niet lukken , dat is meer om kleine gaatkes dicht te smeren etc. je zult het carter moeten ingieten met aluminium ,vastmaken in het carter, dan een kamer draaien , gat bepalen voor de inlaat, gaten voor de bouten om hat carter aan te draaien maken , dan moet je nog een deksel draaien, schijf maken, nokje op de krukas voor de schijf , daar komt echt wel wat bij kijken hoor!!
 
Klopt dat het plaatje van emot.nl komt.

Ik weet heel goed wat er allemaal bij komt kijken. Ik heb nooit gezegd dat het zo gedaan was, maar een hoop dingen kan je kant en klaar kopen, zoals schijf, deksel, meeneem moer voor de schijf. Ik zal wel wat moeten aanpassen maar dat is echter geen probleem.

Daarom was mij vraag ook, waarmee ik het carter het beste mee kan opvullen. Jij zegt dat devcon geen optie is en kunststof lijkt me ook niks.

Een eigen carterdeel laten draaien zou uiteraard ook nog kunnen, maar daar gaat erg veel tijd inzitten. Er zal best wel iets bestaan waarmee je dat makkelijk kan opvullen. Ik zal alleen ff moeten zoeken.
 
Respect voor je plannen Bram, klinkt echt heel erg vet allemaal. Alleen moet je wel bedenken dat je niet mee mag doen bij de wat grotere sprints. Maar aan de andere kant boeit dat natuurlijk geen hol, als je dit voor elkaar krijgt :eek:
 
Originally posted by Big B NRG
Waarom het er weer uithalen?

Je verwarmt het carter eerst, smelt het alu en giet het waar het moet komen.
Maar het carter en het gegoten alu vormen nog geen geheel, daarom moet je het eruit halen en opnieuw inplakken met epoxy of iets dergelijks.
 
Hoe ga je de ontsteking doen? stel dat je je carb nagenoeg direct op het carter monteerd heb je dan nog ruimte voor iets :) of komt de ontsteking aan de andere kant te zitten?

Respect man, er word veel geprutzt maar roterende inlaat is toch wel 1 van de bruutste dingen! membraan heeft toch een limiet qua toeren dus daar ben je dan als het goed is wel vanaf..
 
Ontsteking heb ik al wat op gevonden. Is een ding op een accu, net zoiets als wat MOL had alleen dan niet programmeerbaar.

Dus met een nokken asje op de krukas en een magneetje ernaast en elke keer als het nokje langs het magneetje gaat geeft hij een vonk.

En het mooie is dat het ding maar 75 euro kost :)
 
Originally posted by Pronk
Respect voor je plannen Bram, klinkt echt heel erg vet allemaal. Alleen moet je wel bedenken dat je niet mee mag doen bij de wat grotere sprints. Maar aan de andere kant boeit dat natuurlijk geen hol, als je dit voor elkaar krijgt :eek:

Ja slag is nog niet zkr of dat nu groter wordt of niet en ik weet dat ik dan niet mee mag doen met sprints :)

Maar het ding wordt 100% pret scooter, dus af en toe het circuit over blazen en hier en daar wat meetings bezoeken.

Een ding staat vast, het wordt een blok met roterende inlaat. Dat is zeker, of ik daarbij nog de slag vergroot moet ik even bekijken of het haalbaar is (ja uiteraard, maar $$$).

Want een grotere slag betekend ook weer een andere drijfstang en ik ben bang dat ik die niet kant en klaat in de winkel kan halen(in de goede lengte dan).

Ik had Ufo een Pm gestuurd over opvullen van carter en hij denkt dat het ook met devcon moet lukken. Dus ik denk dat we dat maar gaan proberen dan.
 
maar kan je zo'n drijfstang niet halen in een kart winkel en dan op maat laten maken kwa breed enz.
kartwinkels hebben heelveel van dat soort dingen liggen en kunnen het anders ook maken.
 
Originally posted by Xander
Zijn er ondertussen nog interessante dingen gebeurd? :)

Uhm ik heb een speed cilinder gekocht :p Het begin is er...
Carters komen hierna, opvullen en laten machineren voor roterende inlaat.

Het is wel een 5 jaren plan, omdat het geld echter niet op me rug groeid. Ik moet nog wat spullen verkopen, als dat eenmaal weg is kan ik onderdelen gaan kopen.

Kuit@nrg:

Kartdrijfstangen zijn meestal langer en pen16, omdat allemaal op maat te maken ben je wel een tijdje bezig, dan kan je beter zelf een drijfstang laten maken. Dit is erg kostbaar tijdsverdrijf, dus niet echt een optie.

Verder moet ik nog kijken hoe en wat ik dat gaat doen met het gat in het carter...aangezien de mogelijkheden beperkt zijn en het gat wel zo moet zitten dat het werkt, ben ik daar nog even aan het over nadenken.

Ook moet ik nog tekeningen maken, voor de freesbank. Dus zoals jullie zien heb ik nog genoeg te doen :)
 
"Het programma is o.a. vergeleken met de kennis en de praktijk resultaten uit het verleden (1968 16pk 168km/h) en die van de huidige sprinter (6,5 sec 100km/h) Daarom kunnen wij zeker zijn van het resultaat. "
dat gewoon met een 50cctje

http://www.geocities.com/lucfoekema/SpecialPartsNL.html
hier is trouwes heel veel te vinden over hoe je een roterend blok moet maken oa maten enzo
 
Last edited:
leuk ding man . de werking ervan begrijp ik voledig . waar zijn deze bigend pennen te koop en kunnen zij op aanvraag voor een bepaalde bromm gemaakt worden ??
 
Back
Top