Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

pff..

dit metallic genoeg?
82405_9.jpg


gewoon basislak metallic wit, kleurcode staat paar posts hierboven

geen uni, geen blanke lak dinges,, gewoon basislak metallic,, op waterbasis,, met normale blanke lak erop
http://static.scooter-freaks.nl/fotos/82405_9.jpg
 
maar? wat is het verschil tussen pearl white dan en metallic lak?

de opbouw van de lak is hetzelfde
( zoveel % M3/4 weet ik ff niet,
aantal kleuren,
pearl effect)
laat ik het pearl weg krijg ik gewoon de bovenstaande kleur zonder enig pearl
effect in.

ik wil niemand voor t blok zetten ofso hoor :p
 
ik was ook in de veronderstelling dat wit (spierwit) geen metallic is.. heb vaker spullen/onderdelen wit gespoten, en zelf de nieuwere auto's die in wit geleverd worden zijn gewoon UNI lakken... zit niks van metallic in.

ik vraag me dan ook af in hoevere je metallic deeltjes zal blijven zien in echte SPIERWIT lak.

zal er morgen ff met de spuiter over hebben... want ik heb metallic wit lak, wel zien zitten in de kleurstaaltjes... alleen nog nooit toegepast zien worden.
 
dit zijn trouwens voorbeelden van basislakken op waterbasis en metallic

uhm,, de nieuwe fiat 500,, alleen dat is wat creme achtig,,

de CL63 AMG ( KUTkleur, moest de achterklep vernieuwen kon complete achterkant spuiten )
08cl63amg_02.jpg


idd moet je het echt in de zon zien wil je het metalic zien, maar het bestaat zeker wel :)


over wat jij zei wat betreft ( sommige/ de meeste ) nieuwe autos dat die alleen nog maar geleverd worden in uni kleuren als er geen metallic in zit..
ik werk zelf bij een mercedes dealer ( mercedes,smart,chrysler etc ) en zelfs de rode kleur op een smart roadster ( had ik echt niet verwacht ) is basislak op waterbasis, dus geen uni..
deze dus,

compr1.jpg


enige waar je uni lak nog echt veel op terug ziet komen is transport voertuigen ( mijn geval de mercedes sprinter en de vito)
 
Heren!

Ik ben momenteel met een project bezig en zoek nog een parelmoer/metallic groene kleur. Heeft iemand voorbeeldfoto's? Ik heb zeer weinig kunnen vinden..

De brommer komt op vele shows en beurzen te staan, dus de kleur moet wel "springen".

Het moet iets van deze kant op gaan, maar ik zocht iets met nog meer effect;

BMW_E92_M3_green.jpg


Alvast bedankt.
 
hey,
Dat nieuwe groen van de ford focus rs,wat nu uit is.
Dat is weel zeer mooie groene kluer in combinatie met zwart.
 
hey,
Dat nieuwe groen van de ford focus rs,wat nu uit is.
Dat is weel zeer mooie groene kluer in combinatie met zwart.

Als het goed is bedoel je dan deze;

2009-Ford-Focus-RS-7.jpg


Ik vind hem nog wat te licht. Er zit geen diepheid in de kleur - misschien als ik dit met parelmoer laat mengen dat het wat word.

Lastig..
 
neem dan Hok green ;)

Green.JPG


ga je zelf spuiten? want een spuiter kan je ook aan hele mooie custom kleuren helpen (zelf mengen)

KPF102_BC25.jpg
 
Sandor,

Moet inderdaad een beetje een candykleur zijn.

Johnny P,

Die kleur doet hem al inderdaad. Dat wordt hem denk ik, maar dan met wat meer parelmoereffect naar geel, ipv naar donkere groen.

Ik ga niet zelf spuiten. Wat jammer is, is dat ik er dan geen echte kleurcode bij heb als de spuiter het zelf moet mengen - eventueel moet ik ooit nog iets in diezelfde kleur laten doen en dan wordt het iets lastig om te mengen.

Ik heb hier een HOK kleurencodeschema, maar weet niet 100% zeker welke die bovenste zou moeten zijn; ik dacht Organic Green Kandy KBC09? Er staam jammergenoeg geen voorbeeldfoto's bij.
 
hoe hebje die zo laten blinken ? ik wil scoot ook spuiten maar kkrijg nooit zo een glans nzo , kheb altijd 'dof' , ik wil ong hetzelfde doen maar dan met donker blauw
Tnkx jongens :) Het is gewone lak uit een spuitbus van motip, wel een limited edition auto ;) De code houd ik voorlopig nog voor mezelf :+
 
hoe kanje die zo laten blinken ? ik probeer het altijd maar ik heb steeds de 'doffe' kleur .
ik probeerd het zelfde as het groene van die bmw mar dan in het blauw .
tips?
 
Back
Top