Alles over Scooter SPUITEN topic... #2

Alles waar geen motip op staat. Nee dat is onzin natuurlijk, maar als je een echt goed resultaat wilt hebben moet je bij een speciaalzaak uitleggen wat je wilt en welke kleur en dan word het speciaal voor je gemengd. Kost wel wat meer, maar dan heb je ook wat.
 
zoieso bij profesioneel spuiten heb je optimale omgevings omstandigheden, denk aan zo goed als 100% stofvrije omgeving, tussendoor drogen dmv verwarming of geforceerde lucht..

de echte candy lak zul je zoieso moeten bestellen aangezien dit een ''inkt'' lak is, ook heel dun dus,

echter zijn er in de kleurlijnen veel kleuren te vinden die zo goed als niet te onderscheiden zijn van de echte candy lakken..

even voor degene die het aanvroeg, als je een kleur laat mengen op smaak kunnen ze als het goed is ook een kleurensamenstelling erbij maken, zodat de kleur kan worden nagemaakt
 
Die kleur van de ford rs.Daar zit parelmoer in.In het echt is die 20x mooier dan op de foto,want hij komt helemaal niet uit op de foto.
Geloof me maar,heb al verschillende delen moeten spuiten in deze kleur :))
 
ik heb zelf de kleur nooit hoeven spuiten, maar van horen vertelde ze me dat de kleur uit 7 lagen bestaat:O is dat zo?
 
en hoeveel kost da dan gemiddeld?
Alles waar geen motip op staat. Nee dat is onzin natuurlijk, maar als je een echt goed resultaat wilt hebben moet je bij een speciaalzaak uitleggen wat je wilt en welke kleur en dan word het speciaal voor je gemengd. Kost wel wat meer, maar dan heb je ook wat.
 
ff vraagje , als je meer lagen verf doet, krijg je dan een dieper effect of moet je daarvoor echt meer lagen blanke lak pakken
 
Foto-EUMSSSX6-D.jpg


Gewoon met spuitbus gespoten.
Blanke lak is door een echte spuiter gedaan, omdat je die zelf nooit zo strak krijgt.
En als je het zelf gaat doen, gebruik dan 2K blanke lak Spuitbussen\verf
 
heb dit ook zelf gespooten (spuitbussen) ook de blanke lak en het is egt wel strak geworden al zeg ik het zelf
het belangrijkste is de voorbereiding , en bij de juiste tempratuur spuiten
en soieso niet wat de meeste spuitbussen aangeven , met dunne lagen spuiten gewoon meerdere dike lagen aanbrengen maar net niet zo dik dat er druipers ontstaan
kapen.jpg
 
Zo is die dan geworden;

Foto-KG3H87XT.jpg


Foto-KJ6U8V7F.jpg


Sorry voor het weinige licht, maar met veel licht erop of met de flits een foto maken geeft niet de echte kleur weer. Dan ziet die er zo uit;

Foto-XVSXXVK6.jpg
 
@ hierboven: netjes man!

zelf ook wat gespoten weer (verlicht neos frame):

* kader was roestvrij dus met korrel 240 mat gezet
* helemaal in één laag blinkend zwart van de action ! ^^
* eenmaal droog een paar dunne lagen motip vampire effect

jl6i4w.jpg

14c431k.jpg

wjuud2.jpg

wb75aw.jpg


(nog zonder vernis en GEEN zon) --> voor de mensen die ook vampire lak spuiten als je grondlak op is wat sneller op is dan de "effect" lak kan je dus gewoon action zwart nemen ;) het werkt zoals je ziet even goed.

EDIT:

gisteravond/nacht nog de vernis gedaan:

ddhuhf.jpg

19rxqx.jpg


en vanaf verklaar ik dat een van de moeilijkste kleure om netjes op de foto te krijgen
 
Last edited:
jo mensen,
Ik heb laatst een malaguti firefox ducati gekocht.. 2e hands maar geen krasjes en hij heeft net een grote beurt gehad..
Maar heeft iemand ideeen over hoe ik hem grof kan maken met eventueel stickers of iets vervangen ofzo?

later
 
Ik had dus een vraagje!

Wie heeft er een idee om een ruimte met redelijk wat stof om de ruimte voor 85% ofzo stofvrij te maken zonder duren instalaties ??

En nog een belangrijkere vraag, heb net me zip sp kap binnengekregen voor me zip maar moet ik hem eerst in de plastic primer zetten en dan normale primer dan de lak en dan de blanke lak ?
Of is de plastic primer niet nodig??
Zodra al me kappen klaar zijn zal ik ze hier posten.
 
Last edited:
Hij bedoelt waarschijnlijk een iets sportiever uiterlijk of iets mooier dus hij bedoelt het optisch.

@ bachram ik zou even op een webshop ofzo kijken of even langs een lokale zaak gaan en misschien kan je wel wat moois vinden voor op je scooter.

Handvaten remhendels etc om hem meer te laten uitblinken!
 
ik bedoel idd om het iets sportiever te maken, iets specialer zodat hij niet meer echt heel standaard lijkt...

Maar ik zal ff kijken in webshops idd;)

laters
 
Hey!

Ik zit te denken om ergens deze zomer te beginnen om m'n SR over te spuiten, originele kappen etc nog, maar helaas door een aanrijding en een valpartijtje zitten er overal krassen op.

Heeft iemand een paar suggesties qua kleurcombo etc?
Helaas moet ik wel gebruikmaken van Motip spuitbussen oid, heb namelijk geen compressor.

Gaat om de SR WWW AC btw. Alle idee'tjes zijn welkom! :)
 
Kleurecombo moet je gewoon zelf verzinnen imo. En beetje origineel zijn natuurlijk. Gewoon doen wat JIJ mooi vind want het is tenslotte jou scooter.

Ik zou er persoonlijk wel een ander frontje in je voorkap zetten. van een ditech ofzo (die met 4 openingen dus)
 
Back
Top