Aerox verzuipt

Hallo,
Mijn aerox verzuipt bij stationair draaien. Maar waneer ik dan even gas geef en dan terug stationair loopt hij even hoger endan stilletjes strekt die terug naar lage stationair tot die uiteindelijk stilvalt.
Weet iemand hoe dit komt ?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Ik wilde zeggen: "dat duidt op een te hoog vlotterkamer niveau"

Dus benzine staat te hoog in de vlotterkamer
Post automatically merged:

Ik meng 2% dus 1/50 '20ml per L'
Post automatically merged:

Als in dat doe hoor ik een klein beetje lucht komen lang de 'zitting' maar vlotterbak en naaldje zijn nieuw ... Had zon revisie set gehaald.
Heb setje ook gemonteerd?
Post automatically merged:

Oh sorry lees nu dat je gemonteerd hebt. Je mag geen lucht kunnen blazen. Heb je ook nwe zitting gemonteerd?
Post automatically merged:

Hmm, volgens mij een vaste zitting. Controleer iig de vlotter afstelling. Misschien dat daar iets aan moet gebeuren en sluit de naald beter. Denk het niet maar je kunt het altijd proberen.

Al met al denk ik dat je het probleem hebt gevonden en weet je wat je moet doen.
 
Last edited:
Dan moet je even in werkplaatshandboek kijken. Ik heb de gegevens niet van deze carb.
In principe vlotterbak er af, carb weer op de kop houden en dan meten vanaf de vlotterkamer rand tot naad vd vlotter. Mm weet ik dus niet.
Soms moet naad vh midden van de vlotter evenwijdig lopen met rand vd vlottekamer.

Instellen doe je door aan het lipje vd vlotter dat tegen de naald drukt te verbuigen

Zoek wpl handboek op internet.
Post automatically merged:

Oh wacht, ik heb het eelScreenshot_20240312-190543.jpg
Post automatically merged:

Screenshot_20240312-191023.jpg
Post automatically merged:
 

Attachments

  • Screenshot_20240312-190609.jpg
    Screenshot_20240312-190609.jpg
    114.1 KB · Views: 2
Last edited:
'Instellen doe je door aan het lipje vd vlotter dat tegen de naald drukt te verbuigen'
Mijn vlotter is helemaal uit plastic dus dan kan ik dat toch niet buigen want dat breekt of ben ik dom dat ik deze zin niet snap :)
Post automatically merged:

En hoe zou ik die zitting voor de vlotternaald terug kunnen laten passen dat er geen lucht meer doorkomt? Want online kan je er precies geen kopen?
 
Beter even een foto sturen vd vlotter. Praat wat makkelijker

Het waarschijnlijk een vaste zitting. Niet te koop betekent waarschijn een nwe carb.

Maar laten we eerst morgen maar naar de vlotter kijken
 
oke ik heb met een kleine boor de 'seat' lichtjes geraakt met een boormachine en dan op een oorstokje wat metaal polish.
Nu komt er geen lucht meer door de vlotter sluit goed af. Komt ook geen benzine meer uit carbu.
Maar mijn aerox wilt nog altijd niet stationair draaien....
 
Hallo iedereen ik heb dus de vlotterzitting kunnen fixen maar de vlotterhoogte is te laag het is ±12mm en moet tussen 15-17 zijn. Maar aangezien de vlotter uit plastic is hoe moet ik deze dan plooien?
Post automatically merged:

Als ik er nu mee ga rijden als ik wil vertrekken merk je even dat die wat moete heeft omdat die 'verzuipt' maar eenmaal je rijd rijd die goed.
Of licht dit ergens anders aan ?
 
Last edited:
Zorg eerst dat je het vlotterniveau in orde is en beoordeel dan pas het rijden verder.

Weet je zeker dat het de juiste vlotter en/of naald is? Het enige wat ik kan bedenken is het lipje warm maker (als er geen benzine meer aan zit) maar of dat goed gaat durf ik niet te zeggen.
Ik kan me zo voorstellen dat de verkeerde vlotter of naald in zit maar kan dat niet zo beoordelen.
 
Benzine staat 3-5 mm te hoog dus wat mij betreft is dit het probleem.

Je zegt nu dat de vlotter orgineel is en naald orgineel is. Je hebt eerder gezegd dat je de vlotternaald en vlotterbak hebt vernieuwd.

Dan weet ik het ook niet meer.
 
Ik had die nieuwe er in heb dan de oude geprobeerd exact het zelfde probleem daarmee dat de oude er nu nog in zit ...
Post automatically merged:

Ik zal eens proberen op het wat te buigen met een aansteker ofzo omdat ik er toch 2 heb maar wat als dat niet werkt moet ik dan een nieuwe carbu ?
 
3-5 mm moet toch een oorzaak hebben.

Je zegt vlotter is orgineel maar heeft er echt nog nooit iemand anders aan de scooter gezeten?

Ik zou eerder gaan voor nieuwe vlotter en naald maar dan een met lipje dat wel te stellen is ipv meteen een nwe carb.

Maar ik kan niet in jouw portemonnaie kijken en al helemaal niet jouw geld uitgeven
 
Zeg ook niet dat het niet zo is maar dellorto heeft erg veel carbs en onderdelen kunnen op elkaar lijken maar toch heel verschillend zijn.

Vind het iig een rot systeem als het niet te stellen is. Maar staat ook op de fotos die ik gestuurd had van wpl handboek dat het in de fabriek is ingesteld en dat je er verder niet moet aankomen. Bij defect defect nwe vlotter bestellen staat er geloof ik maar dat zou je ff na moeten lezen
 
Hallo iedereen ik heb dus ondertussen een nieuwe carbu voor de aerox gekocht.
Nu is het hard geminderd maar doet eigenlijk nog steeds het zelfde. Wil geen stationair draaien (verzuipt denk ik) mijn stationair schroef staat bijna helemaal in. En rookt redelijk hard maar als die warm is al wat minder. Vlotterhoogte is nu 16mm is goed want het moet tussen 15-17 zijn.
Is mijn sproeier mss te groot ?? Heb een 72
 
Back
Top