aerox verzuipt steeds

Romano90

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een yamaha aerox, en iedere keer als k ermee rij, em daarna uitzet en daarna weer wil starten, doet hij dat niet! Ik moet em dn eerst leeg pompen dmv de kickstarter te gebruiken, dit duurt mij veel te lang, als hy eenmaal weer is leeggepompt (benzine terug de tank in) dn doet hy het wel met elektrische start! Weet iemand hoe t komt dt hij te veel benzine geeft onder het rijden? Waardoor ik em daarna niet aan krijg tenzij ik em leeg kick?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

trug pompen de tank in gebeurd niet met de kickstarter :)

zet je de scooter uit direct nadat je stilstaat? zo ja, misschien ff wachten ipv direct de sleutel omdraaien..

Ik heb al geprobeerd als k ff wacht en em dn uitzet, en ook als ik em meteen uitzet! Maar het maakt geen verschil! Hy krijgt gewoon teveel benzine onder het rijden, waardoor hij daarna niet wil starten! Kan het zijn dat ik een kleinere sproeier moet nemen?
 
als ie altijd goed (heeft) gereden/rijdt dan moet je natuurlijk nooit de sproeier vervangen..

verder lijkt het mij niet dat ie verzuipt , omdat als je langer kickt zeg je doet ie het , maar zodra je kickt zal ie ook benzine aan zuigen en dus NOG meer brandstof het carter in pompen , en dus nog meer verzuipen en zal ie het nooit gaan doen..

ik denk dus juist eerder een GEBREK aan brandstof..

wat nog wel zou kunnen is dat de vacuumkraan lek is , dan krijgt ie via 2 leidingen benzine , maar dan moet ie ook slecht lopen..
 
als ie altijd goed (heeft) gereden/rijdt dan moet je natuurlijk nooit de sproeier vervangen..

verder lijkt het mij niet dat ie verzuipt , omdat als je langer kickt zeg je doet ie het , maar zodra je kickt zal ie ook benzine aan zuigen en dus NOG meer brandstof het carter in pompen , en dus nog meer verzuipen en zal ie het nooit gaan doen..

ik denk dus juist eerder een GEBREK aan brandstof..

wat nog wel zou kunnen is dat de vacuumkraan lek is , dan krijgt ie via 2 leidingen benzine , maar dan moet ie ook slecht lopen..


Hij loopt in principe niet slecht, alleen k heb ook een choke erop zitten, en er is mij geleerd dt je benzine terug kan pompen door kickstarter op en neer te doen zOnder dat je hem daadwerkelijk daarmee staRt, en idd als ik eeen tijdje pomp, start ie wel weer, dus vandaar dt ik dacht dt t daaraan lag! Maar ik zal even naar dt andere kijken! Bedankt!
 
Hij loopt in principe niet slecht, alleen k heb ook een choke erop zitten, en er is mij geleerd dt je benzine terug kan pompen door kickstarter op en neer te doen zOnder dat je hem daadwerkelijk daarmee staRt, en idd als ik eeen tijdje pomp, start ie wel weer, dus vandaar dt ik dacht dt t daaraan lag! Maar ik zal even naar dt andere kijken! Bedankt!

dan weet ik niet welk aap je dat heeft wijsgemaakt :p

maar dat is dus niet zo , je zuigt hoogstens nog meer benzine in je cilinder..

wat ik zou doen is een keer de sproeiers eruit draaien , en dan bedoel ik de chokesproeier , stationairsproeier en hoofdsproeier Deze zitten in de vlotterbak die je er zo af kunt draaien na het luchtfilter te hebben verwijderd.

dit is ook hetzelfde als er geen benzine in de vlotterbak zit , of een sproeier verstopt zit ,dan duurt het even voordat de scooter start.
 
Back
Top