Wh2005
New Member
Hallo,
Ik heb onlangs een Aerox 2takt 50cc uit 2013 gefixt en hierbij heb ik de volgende onderdelen vervangen,
-Krukas en lagers zijn nu, Polini For Race Minarelli horizontaal Pen 12 en bij behorende lagers.
-Vario is nu, Variateurset Polini Hi Speed Minarelli 50cc 2 Takt met nu 5,6 gram rollen en een 28kg drukveer
-Kopeling en nieuw koppelingshuis zijn nu, Koppeling Motoforce Evolution Racing Minarelli, Piaggio, Peugeot 107 mm
Deze zijn vervangen omdat de vario de tanden van de oude krukas op had gegeten dus daardoor niks nieuws meer gemonteerd kon worden. mogelijk door slecht onderhoud van de vorige eigenaar.
Ook is later nog de v-snaar geknapt tijdens het rijden waarschijnlijk omdat deze te lang heeft stil gestaan (Ongeveer een jaar). waardoor we tot de ontdekking zijn gekomen dat de krukas kapot was.
Nu waren vrij snel nadat alles weer in elkaar zat en na behoren functioneerde de zuigerveren versleten. Dit was opzich niet raar aangezien de scooter al 9100km heeft gelopen.
Hierdoor heb ik er voor gekozen om ook maar meteen een nieuw zuigertje en zuigerveren te monteren.
Nu is alleen weer hetzelfde probleem opgetreden waarbij de zuigerveren weer niet goed afsluiten waardoor de motor nog wel stationair wilt lopen maar bij een klein beetje gas meteen weer uitvalt.
Nu ben ik benieuw waar dit aan zou kunnen liggen aangezien alles nieuw is (Op de cilinder na, deze heb ik ook nagekeken op krassen etc maar waren niet aanwezig dus ga d'r vanuit dat deze nog goed is).
Wat mij opvalt is dat er veel toeren gemaakt moeten worden bij het weg rijden. zou het kunnen zijn dat de koppelingsveren te zwaar zijn?
Kan het ook zijn dat er mogelijk toch schade in de cilinder is opgetreden door het knappen van de v-snaar?
verder word er netjes warm gereden en ook niet te hard omdat alles nog maar 150 km oud is.
veder is er nog niks afgesteld en is alles gewoon standaard.
Hoe zou dit kunnen komen?
Ik heb onlangs een Aerox 2takt 50cc uit 2013 gefixt en hierbij heb ik de volgende onderdelen vervangen,
-Krukas en lagers zijn nu, Polini For Race Minarelli horizontaal Pen 12 en bij behorende lagers.
-Vario is nu, Variateurset Polini Hi Speed Minarelli 50cc 2 Takt met nu 5,6 gram rollen en een 28kg drukveer
-Kopeling en nieuw koppelingshuis zijn nu, Koppeling Motoforce Evolution Racing Minarelli, Piaggio, Peugeot 107 mm
Deze zijn vervangen omdat de vario de tanden van de oude krukas op had gegeten dus daardoor niks nieuws meer gemonteerd kon worden. mogelijk door slecht onderhoud van de vorige eigenaar.
Ook is later nog de v-snaar geknapt tijdens het rijden waarschijnlijk omdat deze te lang heeft stil gestaan (Ongeveer een jaar). waardoor we tot de ontdekking zijn gekomen dat de krukas kapot was.
Nu waren vrij snel nadat alles weer in elkaar zat en na behoren functioneerde de zuigerveren versleten. Dit was opzich niet raar aangezien de scooter al 9100km heeft gelopen.
Hierdoor heb ik er voor gekozen om ook maar meteen een nieuw zuigertje en zuigerveren te monteren.
Nu is alleen weer hetzelfde probleem opgetreden waarbij de zuigerveren weer niet goed afsluiten waardoor de motor nog wel stationair wilt lopen maar bij een klein beetje gas meteen weer uitvalt.
Nu ben ik benieuw waar dit aan zou kunnen liggen aangezien alles nieuw is (Op de cilinder na, deze heb ik ook nagekeken op krassen etc maar waren niet aanwezig dus ga d'r vanuit dat deze nog goed is).
Wat mij opvalt is dat er veel toeren gemaakt moeten worden bij het weg rijden. zou het kunnen zijn dat de koppelingsveren te zwaar zijn?
Kan het ook zijn dat er mogelijk toch schade in de cilinder is opgetreden door het knappen van de v-snaar?
verder word er netjes warm gereden en ook niet te hard omdat alles nog maar 150 km oud is.
veder is er nog niks afgesteld en is alles gewoon standaard.
Hoe zou dit kunnen komen?