Zuigerveren inrijden HELP!

Cervus

Banned
Ik heb ff een vraagje , ik heb net nieuwe zuigerveren erin maar weet niet hoelang ik ze in moet rijden . de ene zegt 250 km . en de andere zegt 70 . iemand ervaring hiermee?
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by erwinski
ik heb 500 km relax aangedaan... maarja ik ben zuinig @ blok... :) Na 350 km trok ik hem wel eens redelijk door... :D
500 km voor zuigerveren?? Zijn ze dan onderhand niet al weer versleten? Ik dacht dat zo rond de 75 / 150 km meer als voldoende was...
 
Originally posted by Neosracer
Ik heb 200 km ingereden en na de 100 af en toe wel flink doortrekken. Volgens mijn dealer moest ik ze 200 km inrijden!


Aaah das gelul volgens mij, als je 50 km hebt gereden, weet je hoeveel x dat ding dan al op en neer is geweest! Dat is volgens mij genoeg, je moet gewoon ff zorgen dat ie ff lekker loopt en dan gewoon blazen....
 
Ja precies , ik heb gewoon een standaard 50cctje dus ik denk niet dat ik echt 200 kilometer moet inrijden . het is wel veel beter natuurlijk , ik ga voor de 80 kilometer nu . thx voor de hulp mensen :) !!!
 
Originally posted by Cervus
Ja precies , ik heb gewoon een standaard 50cctje dus ik denk niet dat ik echt 200 kilometer moet inrijden . het is wel veel beter natuurlijk , ik ga voor de 80 kilometer nu . thx voor de hulp mensen :) !!!

het verstandigst is gewoon 200 inrijden, en je zuigerveren zijn na 500km echt niet versleten, ik heb 17000 met dezelfde zuigerveren gereden, en ze zagen er letterlijk nog als nieuw uit.

nieuwe zuigerveren inrijden : 200km

nieuwe zuiger inrijden : 500km

nieuwe cilinder : hangt van de soort cilinder af.

dat is mijn advies, en het hoeft niet te betekenen dat je als je nieuwe zuigerveren hebt 200 km als een mietje moet gaan rijden maar dat ze na 200km alles goed in je cil. ingesleten is dat betekent inrijden. een beetje je cil late werke na zon 150 km dat moet ook.
 
en owjah, was ik eve vergeten.

ik had 3 dagen geleden mijn scoot opgehaald bij de dealer, was verrgete te vertelle dat er nieuwe zuigerveren inzaten, ik ben zon 50km ver aan het rijden, ineens ga ik 60 ofsow, krijg ik ineens zon KUt tering kanker geluid. hoppa vastloper, en dat op mijn 50cctje standaart. ik heb veel geluk gehad dat mijn cilinder aleen een gruwelijk harde klap heeft gehad zonder verdere gevolgen, nu moet ik gvd een nieuwe zuiger en nieuwe zuigerveren inrijden. ik ben nu heel zuinig en als je ooit een vastloper hebt meegemaakt dan ga je ineens veel voorzichtiger rijden. ik ben nu 225km al bezig met inrijden, en ga tot de 500.
 
Back
Top